Ik gelukkig of mijn ouders gelukkig?

Laat ik maar gelijk straight to the point beginnen… Mijn zus heeft een en half jaar geleden een eetstoornis gehad gelukkig is ze daar nu vanaf… Nou ja ik geloof niet dat je er 100% van af komt maar het gaat een stuk beter met haar en ze eet weer gewoon… Alleen daardoor zijn mijn ouders heel erg alert en dat kan ik wel begrijpen … Alleen ik word er soms niet goed van, mijn ouders zijn hele grote eters. Ze eten bijna elke avond wel een koekje of heel erg ongezond avond eten… En tijdens het weekend verplicht chips en als ik niet mee eet… Dan beginnen ze over het feit of ik aan het afvallen ben en gaat me zus er ook mee bemoeien en word dan altijd erg boos op me. En om heel eerlijk te zijn vind ik dit best wel vreselijk omdat ik sindskort concerta ben gaan gebruiken en eindelijk in mijn handen heb om daar niet steeds naar het ongezonde eten te grijpen omdat ik zelf ook wisselend een poos last had van de eetbuien en ik voelde me er altijd exteem ongelukkig door… Maar nu kan ik het eindelijk handelen alleen mijn ouders " dwingen" nog steeds dat ik gewoon mee snoep mee ongezond avond eet terwijl ik het liefst gewoon gezond wil eten omdat ik daar veel gelukkiger van word, maar mijn moeder heeft denk ik het gevoel dat ik aan de lijn ben dus ze checkt me steeds bij mensen waarbij ik eet en maakt ongezonden maaltijden klaar net zoals morgen moet ik verplicht een pizza eten met lasgana maar het voelt vreselijk… Hoe leg ik mijn ouders uit dat ik wel ongezond wil eten maar met mate zonder dat ze weer extreem op mij gaan letten…

Lastig zeg. Is je zus in therapie geweest? Je ouders pakken het niet goed aan. Ongezond eten is niet de oplossing tegen een eetstoornis, het kan het juist in de hand werken.
Ben je al eens serieus met je ouders in gesprek geweest? Dat je snapt dat ze zich zorgen maken maar dat je gewoon normaal wil eten in plaats van extreem ongezond? Hopelijk snappen ze het dan wat beter.

Pizza met lasagne? Wat een gekke combi.
Maar ik zou met je ouders in gesprek gaan dat je gezond wil eten, een pizza af en toe is best goed voor je net als lasagne, het gaat om in hoe vaak en hoe veel je eet. Dit zou ik ook met ze bespreken.