Ik geloof de mooie woorden van mijn vriend niet.

Hey, ik heb even iets dat ik wil vragen.

Zijn er hier nog meiden bij wie het vriendje nooit, maar dan ook nooit iets over andere meiden/vrouwen zegt/ernaar kijkt? Mijn vriend zegt elke dag dat ik de allermooiste ben en daarnaast wil hij dus na drie jaar nog altijd niet zeggen welke vrouwen of actrices hij knap vindt. Wanneer ik soms zijn mening over een actrice of vrouw vraag, zegt hij altijd dat die andere vrouwen voor hem gewoon niet knap zijn. Wanneer ik zeg dat ik het een beetje onzin vind om te doen alsof elke andere vrouw niet mooi is, wordt hij kwaad omdat ik hem niet geloof.

Voor alle duidelijkheid, ik besef dat dit eigenlijk geen probleem is! En dit beheerst onze relatie ook niet. (Ik baseer me op uitspraken die over drie jaar tijd zijn gedaan.) Soms voel ik me gewoon schuldig omdat ik wel degelijk soms knappe mannen zie. Ook zou ik het jammer vinden dat hij na drie jaar hier nog altijd niet eerlijk over zou durven zijn of over zou liegen om me niet te kwetsen. Hij weet dat ik op dat vlak nuchter in mijn schoenen sta. Soms denk ik zelfs: ‘Is hij nu homo?’ Want hij heeft bijvoorbeeld wel bepaalde mannelijke muzikanten die hij als ‘male crushes’ ziet. Dus mijn vraag: Zijn er hier nog meiden met een vriendje dat blijkbaar zijn liefde voor jou zo ervaart dat de rest van de wereld gewoon lelijk wordt of neemt mijn vriend me gewoon al drie jaar in de maling (weliswaar niet persé slecht bedoeld)?

Daarnaast waren mijn vorige relaties meer van het soort: ‘Hé, wat een lekker wijf’ of hé die actrice vind ik wel knap.’ Ik heb hier altijd mee kunnen dealen en ergens gaf het me ook een rust dat ik wist wat hun smaak en type was. Nu lijkt het soms dat ik nog altijd niet kan geloven dat een vent effectief zo ‘perfect’ kan zijn…Of ligt het probleem eerder bij mezelf, dat ik misschien niet kan accepteren dat er één gek in de wereld is die mij gewoon het van het vindt?

Ik heb het ook precies zoals je vriend. Ik kan precies zeggen welke meiden ik bloedmooi vindt of juist niet, maar veel minder dat ik bepaalde mannen/acteurs heel aantrekkelijk vind ofzo.
Doe dat niet met opzet, maar ik ben er inderdaad niet mee bezig. Discussieer ook veel liever met mijn vriend over vrouwen die wel/niet knap zijn, dan dat hij zich bezig gaat houden welke jongens ik écht knap vind. Ik kan wel iets vinden, maar heb daar niet echt een uitgesproken mening over.

Snap wel dat dat raar voor je kan zijn, voor mij klinkt het op een of andere manier best logisch. Ik zou het rot vinden als mijn vriend me niet gelooft als ik zeg dat ik echt niet echt een crush ofzo hebt op een bekende persoon ofzo, als dat ook niet zo is. Hoop dat je het van je af kan zetten. :slightly_smiling_face:

Precies hetzelfde hier!

Hij wilt niet dat jij je onzeker gaat voelen als hij zegt dat een ander meisje knap(per) is.

Denk dat hij het inderdaad gewoon wel ziet maar gewoon niet de behoefte heeft het er met jou over te praten. Niet iedereen is daar even open over. Mijn vriend en ik hebben het er wel over welke man/vrouw we knap vinden, maar ik ken ook jongens die het er totaal niet over hebben met hun vriendin. Zou me er in ieder geval niet druk over maken.

Ik heb het ook niet zo hoor, ik vind eigenlijk ook geen enkele man (anders dan mijn vriend natuurlijk) woest aantrekkelijk. :’)
Ik denk niet dat het raar is, sommige mensen zijn ook niet zo gevoelig voor ‘knapheid’ en dergelijke. Als hij zegt dat hij jou het mooist vindt, moet je hem daarin gewoon geloven.

Ik denk dat hij het (onbewust) uitschakelt.

Mijn vriend praat daar ook nooit over. Als ik hem vraag of hij iemand knap vindt, heeft hij ook geen zin om te antwoorden. Terwijl ik regelmatig doorratel over knappe mannen en misschien zelfs nog vaker over vrouwen. Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit bij stil gestaan en/of druk over gemaakt. De ene man praat daar wel over, de ander niet. En dat vind ik prima.

Mijn vriend is ook zo, en volgens hem heeft hij gewoon geen behoefte om over zulke dingen te praten en dat hij genoeg heeft aan mij, dus volgens mij verschilt het gewoon per persoon :slightly_smiling_face:

Same here, mijn vriend praat daar ook niet echt over. Ik weet dat hij wel vrouwen heeft die hij mooi vindt en hij vertelt ook wel wat hij absoluut niet aantrekkelijk vindt, maar hij wil mij gewoon niet kwetsen.