"Ik gedraag me ouder"

Heel veel mensen hier op het forum zeggen ‘Ik ben zo en zo oud maar ik gedraag me ouder.’
Dat zou dus betekenen dat er hier ontzettend veel mensen zijn die zich ouder gedragen. Wat vind jij hier van?

(Ik denk persoonlijk dat jongeren (vooral onder de 16) graag denken of zelf vinden dat ze zich volwassen gedragen maar dat dit niet zo is. Maar hier hoef je het natuurlijk niet mee eens te zijn. Ik vind het altijd gewoon irritant als de topicstarter zelf zijn mening niet geeft)

Mijn mening is dat ze het graag zouden willen, maar echt niet zo ver zijn. Dan zeggen ze ja ik gedraag me veeel ouder. Maar ondertussen doen ze allerlei dingen die juist bevestigen dat ze zich niet ouder gedragen.

Ze willen graag volwassen overkomen i guess. :ok_woman:

Nou ja, voor dat ik weer mensen over me heen krijg van ‘Je generaliseert dit en dat’ er zijn vast meisjes die zich echt ouder gedragen dan dat ze zijn hoor. Ik denk alleen niet dat diegene dat zo zouden zeggen.

Mee eens. Dachten we niet allemaal toen we 13 waren dat we al hartstikke volwassen waren?

Vroeger vond ik ook altijd van mezelf dat ik me ouder gedroeg dan ik was. Dan was ik bv 12-13 en voelde ik mij 16. Nu ik 17 ben, zie ik in dat ik toen helemaal niet zo volwassen was als ik toen dacht. Wel vind ik dat ik op sommige vlakken inderdaad wel iets rijper was dan sommige kinderen van die leeftijd nu, maar ik denk dat veel mensen dat hebben, dat ze denken zich volwassener te gedragen dan ze echt doen.
Dus mijn mening is, de meeste vinden veel te snel van zichzelf dat ze zich ouder gedragen maar dat is niet zo. Denk dus eerst 2 keer na voor je zo’n uitspraak over jezelf doet.

Nou ik voel me wel iets ouder, maar ik heb ook een klas overgeslagen. Dan is dat niet zo raar.

Hmhm. Heb ik ook. En ik denk dat als je bijv 16 bent en in de 5e zit je je wel ouder gedraagt dan als je 16 bent en in de 3e/4e zit. Maar dan heeft het een reden snap je? En er zijn heel weinig mensen die een klas hebben over geslagen.

Misschien doen veel mensen zich trouwens op school en bij hun vrienden kinderachtiger voor dan dat ze echt zijn. Dus denken mensen dan dat ze zich ouder gedragen (omdat ze van zichzelf weten dat ze volwassener zijn dan dat) maar is het gewoon verkeerd vergelijkingsmateriaal

Idd, ik ben 14 in de 4e bijvoorbeeld. Een kind van 14 in de 4e is heel anders dan een kind in de 2e.

Ik vind het sowieso onzin wanneer iemand zegt ‘Ik ben zo en zo oud maar ik gedraag me ouder.’

Hoe kan je nou weten als 14-jarige dat je je ouder gedraagt. Je bent toch nog nooit 16/17 geweest dus kan je nooit weten hoe dat is.

Het hangt volgens mij ook best veel af van wat je meemaakt in je leven - meisjes die gewoon best een heftig leven hebben gehad op hun 14e kunnen volwassener zijn en anders denken over dingen.

& vrienden, merk zelf dat al men vrienden een pak ouder zijn en dan ga je ook gewoon wel iets volwassener met dingen om, gewoon omdat zij het ook zo doen. dus ik denk wel dat je ouder kan zijn dan je volgens je ID bent

Ik denk dat de mensen die dat zeggen zich meestal niet ouder gedragen. Maar zich wel zo willen voelen.

Dat dan weer wel, bijvoorbeeld met vroege leerlingen of mensen die een klas hebben overgeslagen.

Ik denk dat dat heel erg per persoon verschilt. Er zijn inderdaad meisjes van 14 uit de tweede die zichzelf volwassen vinden omdat ze uitgaan en al neuken etc. Dat is niet volwassen vind ik.
Ik ben zelf 15 maar ga veel en liever om met wat oudere mensen en kan het niet zo goed vinden met mijn eigen leeftijdgenoten omdat ik me dan altijd heel erg moet aanpassen. Ik vind ze vaak kinderachtig en naïef en irriteer me aan het niveau van het gesprek (seks hihihihi, je kent het wel). Ik denk eigenlijk wel dat dat komt omdat ik inderdaad wel meer heb mee gemaakt dan bijvoorbeeld mijn klasgenoten en daarom heel anders tegen dingen aankijk. Maar is dat nou volwassener? Ik hoef niet perse ouder te zijn maar wordt daardoor wel vaak ouder geschat. Achja… leeftijd is maar aan dingetje en ik ben gewoon zoals ik ben :’)
Ik denk dat mensen graag ouder worden geschat omdat dat misschien ‘cooler’ wordt geacht ofzo. Ik snap het niet echt eigenlijk.

[i]maar ik merk wel bij mij in de klas (ik zit in de 3de)
dat de meisjes zich vaak volwassener gedragen dan de jongens
en mijn vriendinnen bijvoorbeeld hebben vaak ook oudere vriendjes enzo

maar het is onzin als iemand zegt: ‘Jaa, ik gedraag me ouder’
diegene wil dan wss gewoon opscheppen x][/i]

Hahaha… ik opende vorige week een topic over kinderachtig gedrag hier.
Dus als sommige nu roepen dat ze zich ouder voor doen dan dat ze zijn, moeten ze dringend eens wat posts teruglezen van zichzelf.

Forumleden die roepen dat 't om leeftijden gaan hier, lach ik kei, maar dan ook keihard uit.

Dat wil overigens niet zeggen dat ik me ouder gedraag dan dat ik ben hoor. Ik gedraag me normaal, maar wat is dan weer normaal?
Ik vind het zeer arrogant als jongere meisjes betweterig praten om zo ouder te lijken. De helft is gelogen of op halve ervaringen.
Deel alleen dingen mee die echt zijn, dan hoef je je ook niet ouder te gedragen.

Vraag voor jou: Waar merk je aan dat je je ouder gedraagd dan je leeftijdsgenoten?

Ja ik denk dat het zo is zoals jij zegt. Jij gedraagt je waarschijnlijk wel ouder maar mensen die dat doen zullen dat misschien wel zeggen maar er nooit mee te koop lopen. Mensen die stoer willen doen over drinken en seks wel.

Maar ik denk ook dat het er aan ligt dat mensen van 12/13 hier nooit zo serieus worden genomen hoor. Dan ga je vanzelf zeggen dat je je ouder gedraagt. Ik doe het soms ook hoor, iemand niet serieus nemen omdat diegene ‘jong’ is. Maar dan bedenk ik me meestal gelijk dat toen ik 13 was ik ook helemaal niet zo kinderachtig was als dat ik nu over die mensen hier denk.

Ahahaha, ja. Ik zit al op gs sinds de eerste, en mn alleeerste paar reacties zijn echt niet om aan te zien. Honderden smilies etc. Maar ik voel me dus wel ouder, maar niet overdreven veel. Hooguit 1 a 2 jaartjes.

-