Hi meiden,
Ik heb sinds een week zomervakantie. Maar ik voel me eigenlijk al de hele week rot. Ik ga aankomend jaar naar mijn afstudeerjaar van de HBO opleiding Personeel & Arbeid. Hier ben ik na de Havo gestart, na een half jaar vond ik het te economisch en ben ik gestopt. ‘‘Meer met mensen’’. Na een half jaar werken als overbrugging tot het nieuwe schooljaar ben ik de opleiding HBO Social Work (MWD) gaan studeren. Gaandeweg de studie bleek ook dit het niet voor mij te zien, de ‘‘fit’’ was er gewoon niet. Toch heb ik daar zonder al teveel moeite mijn propedeuse in één jaar gehaald waardoor ik mocht instromen in het 2e leerjaar van mijn huidige opleiding Personeel en Arbeid. Deze opleiding volg ik nu op een andere school dan de eerste keer. Het tweede leerjaar ook weer vlekkeloos doorlopen, maar of het me nu oprecht interesseerde…nee…om heel eerlijk te zijn. Hier dacht ik het overigens wel écht te vinden; deze opleiding is economisch en sociaal tegelijk. Na twee stages in de loopbaanontwikkeling/re-integratie te hebben gelopen (waarvan ik dacht dat dat het écht was voor mij) ben ik ook daar weer kei hard op terug gekomen. Inmiddels ben ik druk op zoek naar een afstudeerstage. En nu loop ik kei hard tegen een muur op. Niks wat binnen het straatje van mijn opleiding past spreekt me aan. Ik krijg kippenvel bij het idee dat ik ook maar enige functie die aansluit bij de opleiding die ik volg fulltime zal gaan vervullen. Gisteren had ik een soll. gesprek voor een afstudeerstage. Ik was blij dat ik daar weg kon. Die kantoortjes, strakke omgeving die één en al zakelijkheid en doffe ellende ademt…brrr.
Maargoed, ik ga afstuderen en heb al een opmerkelijke CV wat betreft mijn opleidingen. Wat in godsnaam ga ik hier mee doen. Ben al druk bezig met voor mezelf nagaan wie ik ben, wat ik kan en wat ik leuk vindt. Ik ben altijd heel creatief geweest, maar van huis uit is dat nooit echt gestimuleerd om iets mee te doen. Een vriendin van me heeft de Jan des Bouvries academie afgerond en werkt al wat jaren als interieur vormgever. Als ik haar over haar opdrachten hoor vertellen dan smelt ik. Ik weet dat je ook dan met financiën, ingewikkelde computerprogramma’s en echt giga werkdruk te maken hebt. Vaker nee dan ja te horen krijgt en veeleisende klanten kunt hebben. Maar toch…het kriebelt.
Ze is nu op vakantie maar ik ga toch vragen of er de mogelijkheid is om eens een paar uurtjes mee te kijken. Misschien kom ik er wel direct op terug haha. Hebben jullie hier een mening over? Of wellicht tips voor me?