Ik ga naar Bali, tips :)?

[s]Juist ja, mijn moeder is ernstig ziek en heeft longkanker. Nu is het sinds afgelopen december bekend dat ze we niet meer lang hebben, de dokter heeft gezegt: ‘Denk maar in maanden.’ Mijn moeders laatste wens was om met mij en mijn broer naar een ver land op vakantie te gaan, zo zijn we op Bali, Indonesie gekomen. Omdat het ongeveer 7000 euro zou gaan kosten had mijn moeder afgelopen oktober bedacht dat we volgend jaar maart zouden gaan (maart is de beste reistijd). Mijn tante had al zo’n vermoedde dat we dit niet zouden gaan redden. Nu hebben mijn moeder, mijn broer en ik voor kerst van heel de familie een vakantie van 17 dagen in een luxe hotel in Bali gekregen. Mijn tante heeft allemaal actie’s op haar zoontje z’n school georganiseerd en allemaal bedrijven en werkgevers hebben geld gegeven, en mn familie zelf heeft het zakgeld van 1000 euro bij elkaar gekregen. Helemaal super natuurlijk! Nu vlieg ik dus al a.s 6 maart naar Bali en ik word 7 maart 18 !!! Word de beste verjaardag ooit =) en de 22e van maart kom ik weer terug!

Door mijn moeders gezondheid kunnen we waarschijnlijk niet alles doen wat we willen doen, maar t liefst willen we olifanten rijden, met dolfijnen zwemmen/varen, snorkelen, naar een opvanghuis en surfen. Natuurlijk ook stappen maar dat komt daarna allemaal.

Waarschijnlijk gaan we om de dag wat doen zodat mijn moeder van elke activiteit weer kan opknappen, want ze is een echte zon aanbidster, dus op het witte strand onder een palm boom met een cocktail in haar hand liggen, daar heeft ze ook helemaal geen problemen mee. Mijn broer en ik ook niet trouwens haha.

Nu vroeg ik me af of er nog tips zijn van mensen die hier al een keer zijn geweest? Wat moet je echt persé zien en wat kan ik beter achterwegen laten. Hoe zit het met het eten etc !?

Ik hoop dat iemand me wat informatie kan geven, want op internet is alles zo mooi geschreven alleen maar zodat je een vakantie boekt haha.[/s]

De reis gaat helaas niet door, de gezondheid van mn moeder is sterk achteruit gegaan.

wow heftig, maar ik ben nooit op bali geweest, dus ik kan je niet helpen. Wel heel veel plezier toegewenst, en geniet er van.

Ik ben er geweest!
Maar ik was best wel jong -nou ja, niet héél jong, maar ik weet niet alles meer.

Ik vond trouwens het eten heel lekker -moet je wel van buitenlands eten houden, maar het is te doen in elk geval.
Je kan trouwens wel het beste in een beetje toeristische gebieden eten, want wij gingn één keer met de taxi en de chauffeur had ons toen naar een restaurant gebracht waar hij altijd at, maar dat was niet al te best… x]

En ja, het is er heel warm, ze hebben overal wel iemand die je nagels wilt doen -om geld te verdienen- en massages wilt geven (raad ik je trouwens aan, dat is echt magisch gewoon)

Verder weet ik er helaas niet heel veel meer van. Maar veel plezier daar! =D

haha ja we zitten in het Sanur Beach Hotel en daar zit zo’n spa, en we gaan ons elke ochtend laten masseren, dat wil ik al zo lang heh haha.

Maar dankjewel iig !!

geniet ervan, ik ben er nooit geweest dus kan je niet aan informatie helpen.
maar misschien is het een idee om het verkeersbureau te zoeken van indonesië. Ik heb voor een opdracht voor school deze tip gekregen van een reisbureau en ik heb daar echt veel informatie weggekregen over het land zelf.

Oh daar heb ik nog niet aan gedacht! Thanks

weet je ook waar ergens in bali je zit? dicht bij kuta in de buurt of meer naar het noorden?
hier een aantal dingen die je zeker moet bezichtigen;
‘Pura Tanah Lot’ ; vooral mooi bij zonsondergang

• kuta en sanur
  • Ubud wordt ook wel het kunstenaarsdorp genoemd

Vooral bij kuta in de buurt is het toch westelijker dus als je niet van het eten van daar houdt, kun je ook gewoon ‘westers’ eten krijgen.

of het nou zon slim idee is om daar echt uit te gaan weet ik niet. mij werd het in ieder geval afgraden door familie die daarvan daan komt. zeker als je ook nog eens blond en blank bent en de taal van daar niet goed beheerst.

als je nog meer wilt weten, kun je het altijd vragen

Wat fijn dat je daar nog met je moeder en broer heen kan! Zal je later veel fijne herrineringen aan hebben… Ik ben er nooit geweest dus kan je verder nergens mee helpen. Maar geniet ervan! En sterkte met je moeder.

Ik weet helemaal niets over Bali, maar ik wilde je toch even sterkte wensen met alles !

Sterkte!

Ik kan je verder niet helpen met tips.

Ja ik zit bij Sanur!

Dank jullie allemaal voor jullie sterkte :slightly_smiling_face:

wow wat gaaf
ben er nog nooit geweest
heel veel plezier!!

---------

Misschien gaan wij ook naar Indonesië dus ik was al wezen kijken…
Maar je kan ook van die rondreizen zoeken en kijken waar die heen gaan.Groot en deels kun je de belangrijkste info ook op die sites halen.
Ik ben wel naar China en Thailand geweest en waarschijnlijk is het met eten en drinken wel hetzelfde
GEEN kraanwaterdinken
als je in restaurants een glas met ijsblokjes krijgt gewoon een nieuwe vragen
zelfs daar kan je ziek van worden
En het is wel handig als je naar drukke restaurants gaat
Dan blijft het eten minder lang liggen en tja dan zullen andere mensen het ook goed vinden
Eten dat je in tentjes op de straat ziet zal ik je niet aanraden…
En als je thee ofso besteld let er wel goed op dat het echt gekookt is geweest.
Geen idee of je hieraan wat hebt…
hier is ook nog een site met excursies die je daar kan doen. Misschien brengt het je op ideeën. Als je het hotel uit gaat zal ik wel een kaartje van het hotel meenemen voor als jullie met de taxi terug gaan anders kan er nog een taalbelemmering tussen zitten
http://www.fox.nl/groepsr…sie-en-bali/excursies.asp

En ik hoop dat jullie de tijd van jullie leven hebben!

Ik ga naar Sanur Beach Hotel! Half uurtje van Kuta heb ik gehoord!? Hoe zit het met de regen enzo, t regent veel maar dan alleen s’avonds toch?

Ik ben in het regenseizoen geweest, heel veel regen!
Het koelt ook niet af door de regen, het is erg vermoeiend om veel te ondernemen overdag, omdat het heel benauwd is.
Wij zaten in Bali Hyatt, we zouden eerst misschien naar Sanur Beach, maar toch voor Bali Hyatt gekozen. Wij hebben wel met mensen gepraat die daar zaten, zij vonden het een mooi hotel. Kuta is heel erg verwesterd, je ziet daar niet het echte Bali. Het is leuk om één of twee dagen naar Kuta te gaan om te winkelen/surfen. Het loopt er echt over van de toeristen, en er staat altijd file.

Oke, thanks!

Ik ben deze zomer naar Bali geweest, het was super! In kuta kun je ook heel goed winkelen. Wij zijn ook naar een eilandje geweest vlakbij Bali (ong. 3 kwartier met de boot) dat heet Gili, het eiland is zo Klein dat het niet eens op de kaart staat! Maar het is super mooi! En je kunt daar heel goed surfen en pas echt goed snorkelen. De bootreis is ook helemaal niet duur!

Sterkte

Ik ben er zelf nog nooit geweest maar ben er wel voor aan het sparen. De dingen die ik heel graag wil doen zijn olifanten rijden en surfen. Katu of Kuta (weet even niet meer precies) schijnt daar echt perfect voor te zijn, echt een goede branding en zo.
Daarnaast lijkt het me ivm je moeders gezondheid heerlijk om een keer naar een spa te gaan en lekkere beautybehandelingen te krijgen.
Ik weet niet of deze tips al een keer door iemand genoemd zijn hierboven, maar ik heb geen tijd om het te lezen haha.
Heel veel sterkte, maar ook veel plezier op Bali!