ik ga hem verliezen wat nu?

Hallo allemaal,

ik zit met een dringend probleem. ik heb al 4 jaar een lieve vriend, iedere relatie heeft ups & downs, wij ook, maar het word steeds erger.
we hebben veel mee gemaakt, maar we hebben het allemaal overwonnen maar 1 ding blijven we voor ons uit schuiven en dat zijn onze verschillen.
we zijn allebei gelovig opgevoed, hij is van een zwaardere kerk en ik van een lichtere (sorry voor degene die niet geloven ik zal er niet over doorzeuren) we hebben dus allebei een andere opvoeding gehad.
zo heeft zijn vader regels zoals: de vrouwen mogen geen broeken aan, geen make up op, geen legging aan, geen grote oorbellen, geen hakken enz enz. dit vind ik natuurlijk allemaal stomme regels en doe dit wel (alleen draag ik een rokje voor hun meer niet) mijn ouders hebben mij een hele andere opvoeding gegeven ik mag dit juist allemaal wel.
mijn vriend denkt hier heel anders over gelukkig maar onze ouders allebei niet.
nu hebben we telkens veel ruzie met onze ouders enz.
hij twijfelt nu al een week…
(wat er niet mee te maken heeft) hij kreeg een smsje van een meisje toen ik een spelletje zat te doen op zijn iphone. in dat smsje stond dat zij gek op mijn vriend is en dat ze graag met hem verder wilde (zo heeft ze haar verkering voor hem uit gemaakt ) hij zegt dat hij voor onze relatie wil gaan en dat hij haar niet meer smst maar opeens mag ik zijn telefoon niet meer…
nou ben ik bang dat hij zometeen een keuze maakt en dat komt omdat hij misschien ook gek op haar is?
hij zegt van niet maar ik weet niet of ik hem moet geloven?
wel heeft hij zondag middag bij me gehuild omdat hij het niet meer ziet zitten.
maar wat moet ik nou geloven? en wat kan ik het juiste tegen hem zeggen?
kan iemand mij helpen?

sorry voor het ingewikkelde verhaal maar ik zit er echt mee.

liefs Jane.

geen idee?

Ik denk dat je je vriend gewoon moet vertrouwen. Als je al 4 jaar een relatie hebt kun je toch eerlijk tegen elkaar zijn? Zeg gewoon tegen hem dat je bang bent om hem kwijt te raken en dat je het niet leuk vindt dat zij dat berichtje stuurde, en vraag waarom je nu opeens zijn telefoon niet meer mag.
Als hij echt met haar verder wil in plaats van met jou, kun jij dat eerlijk gezegd toch niet tegenhouden, dus hij moet gewoon eerlijk tegen je zijn anders doet het nog meer pijn.

Verwijderd

ja dat is inderdaad zo, maar hij kent dat meisje al wel langer. en ik ook. het is echt een kind dat zit te stoken. maar ze is echt gek op hem … en het is zo ‘onschuldig meisje die alles mag en kan youknow’ ik ben snel heel jaloers en dat weet hij ook. maar ergens voel ik dat hij niet van me af wil anders had hij dat allang gezegd… maar hij blijft maar zeggen aan de ene kant wil ik bij je blijven maar aan de andere kant is het beter dat het uit is omdat wij dan allebei niet meer met onze ouders ruzie hebben… maar toch denk ik zomaar dat dat meisje ook een rol speelt

Nou ten eerste dat probleem met dat meisje.
Je vriend heeft je al duidelijk gemaakt dat hij niks met haar wilt, en dat hij voor jou kiest. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over haar. Natuurlijk is het niet leuk als er zo’n stom kind achter je vriend aan zit, maar bekijk het zo; jij hebt gewoon een superleuke vriend die iedereen wel wil hebben!

En dan het probleem met jullie ouders.
Ik denk niet dat jullie echt heel erg veel problemen hebben met elkaars ouders, anders zouden jullie niet al vier jaar bij elkaar zijn.
Vraag ook aan je vriend wat hij echt wilt in dit geval. Wilt hij bijvoorbeeld dat jij je aanpast aan de regels van zijn ouders, of wilt hij dat zijn ouders die regels verslappen? Er is vast een middenweg.
Misschien kunnen jij en je vriend samen met zijn ouders praten. Vertel ze dat je altijd rokjes draagt omdat zij dat graag willen. Je kunt ook een soort compromis sluiten, bijvoorbeeld: Je doet niet heel erg grote oorbellen in, maar maakt je wel op. Misschien accepteren zijn ouders dat wel.
Uiteindelijk willen zij ook het beste voor hun zoon.
Je kunt je vriend echt laten merken dat je van hem houdt en dat je zijn ouders respecteert. Ik denk dat jullie dan een heel stuk verder komen dan er telkens over te ruziën. Want HOE belangrijk is het voor jou om bijvoorbeeld hakken te dragen? Je kunt ze dan best dragen als je eens uitgaat of ergens anders heen, maar het lijkt me ook weer niet zo’n probleem dat je ze per se wilt dragen als je bij hem thuis bent.

Nou zo belangrijk is dat niet voor mij hoor… het gaat mij meer om mijn vriend maar ik vind die regeltjes zo stom… mja ik heb er wel veel aan wat jullie zeggen ik ga dat doen. hartstikke bedankt

Waar heeft dat meisje de aanleiding gevonden om zoiets te sms’en? Hier is iets fouts gebeurd, vrees ik. Als hij trouwens jullie relatie laat bepalen door wat z’n ouders willen, dan is hij het echt niet waard.

Huh, waar komt dat meisje opeens vandaan? Zelf ben ik best wel onzeker en dus achterdochtig in een relatie, maar “ik wil verder met je” klinkt wel alsof er al iets is voorgevallen.

Over dat van jullie ouders; na vier jaar lijkt het me niet dat dat opeens een issue wordt. Misschien eens met hem gaan zitten en het voor eens al altijd duidelijk maken, maar ik verwacht niet dat het een probleem wordt.

ik wilde even zeggen dat het nu klaar is… het is vanmiddag uitgegaan, ben er kapot van maar misschien is het beter zo… bedankt voor jullie hulp

kan een slotje op