Ik ga de integratie verbeteren!

Hallo allemaal,

voor school ben ik bezig met een onderzoek hoe ik, en de rest van NL, de integratie kan verbeteren.
daarvoor heb ik jullie antwoord op de volgende vraag nodig:

Wat vinden jullie het grootste probleem/ ergernis rondom integratie?

mocht je een mooi voorbeeld of anekdote hebben, hoor ik die heel graag!

xoxo

Dat mensen die in Nederland komen wonen steeds meer geld moeten neertellen voor hun inburgeringscursus en je het daarom niet verplicht kunt stellen.

Dat veel immigranten nauwelijks nederlands spreken.

Dat ja. De turk die mijn folders komt brengen kan dus geen nederlands spreken. En dat is vérschrikkelijk irritant.

Dat tokkies erg associaal zijn.

Dat de buitenlanders die hier komen wonen geen nederlands kunnen, en dat ze in openbare gelegenheden in hun eigen taal gaan praten. dat ze dat lekker thuis doen of in hun eigen land. in nederland moet maar gewoon nederlands gepraat worden. wij moeten ons ook aanpassen als we naar een ander land gaan.

wij respecteren hen niet, zij ons niet, communicatief probleem.

Dat sommigen de Nederlandse taal niet beheersen en buitenlandse jongeren die je uitschelden voor kankernederlander. Hoezo ondankbaar.

^
Waar moeten ze jou dan precies dankbaar voor zijn?

Ik denk dat het ook een probleem is dat veel buitenlandse kinderen/jongeren volgens de cultuur van hun ouders worden opgevoed maar dan in aanraking komen met de manier hoe Nederlandse kinderen worden opgevoed (door klasgenoten etc.). Over het algemeen is de Nederlandse manier van opvoeden toch veel vrijer en ik denk dat veel buitenlandse jongeren daardoor ‘anders’ zijn dan Nederlandse jongeren.