Ik faal sinds kort in biologie..

… En ik snap niet hoe dat zo ineens komt…

Het probleem is; het eerste half jaar gingen alle toetsen gewoon goed. Zessen en zevens enzo…
Maar sinds een toets over de hersenen haal ik ineens alleen maar vieren…
Ik begrijp gewoon niet hoe dat kan, Ik bedoel, ik doe niks anders dan voorheen, gewoon goed stampen dus, en mijn leraar zegt ook dat er niet zo veel veranderd is. Alleen de moeilijkheidsgraad ligt wat hoger, maar ook niet veel.
Wel valt het me op dat het erg veel multiple choice vragen zijn geworden, zou het daar aan kunnen liggen? Maar multiple choice is toch juist simpeler dan gewoon opschrijven?

Laatst hadden we een toets over het geraamte, echt heel simpel; ik had een samenvatting gemaakt, en echt alles goed geleerd. Ik dacht ook echt dat ik hem goed had gemaakt. Maar ik heb vandaag dus wéér een vier terug gekregen.

Ik heb inmiddels al zeven onvoldoendes voor biologie, inclusief een PTA die meetelt voor m’n examen.

Ik ben echt lichtelijk wanhopig geworden, en zie het nut van leren niet echt meer. Ik verknal het toch continu.

Misschien heeft een van jullie een idee wat het zou kunnen zijn, maar vooral, hoe ik kan zorgen dat mn cijfers weer omhoog gaan…

Ohja, ik zit in de derde en doe VMBO-KgT

xxx

Mijn leraar zegt dat biologie net als wiskunde is: theorie leren en dan oefenen oefenen oefenen. Maak al je opdrachten, zoek op internet etc.

ik faal altijd al in biologie haha.

OT: misschien is je thuissituatie veranderd? dat kan zonder dat je het door hebt toch invloed hebben…

ga je het volgend jaar kiezen? anders is het niet zo’n heel belangrijk vak…

Ik denk dat het ook komt doordat je zegt ik verknal het toch continu enzo
want als je denkt van, oh jammer het was een tijdje niet zo goed, maar nu kan ik het wel weer enzo, dan werkt het echt
Het klinkt echt heel cliche, maar als je in jezelf gelooft lukt het altijd beter!
Ik heb ook een jammerjaartje gehad waarin ik serieus voor zoveel onvoldoendes stond, ik had toen echt een heel laag zelfbeeld,
nu denk ik vaak van ooh zit wel goed, zonder dat ik veel leer en toch sta ik alleen een vijf voor wiskunde,
dus als je gewoon in jezelf gelooft, komt alles goed!

Laat je je overhoren voordat je toetsen hebt? Misschien kun je vragen of je ouders je willen helpen door ze je te laten overhoren, dan kun je iig testen of je het ook echt weet.
En anders; gesprek met je biologie leraar. Dan kun je misschien je toetsen eens goed doorkijken en bespreken wat je precies fout doet.

ga eens naar biologiepagina.nl ( alle niveau’s ) en kan je ook oefentoetsen doen.

Nee, m’n thuissituatie is niet echt veranderd… mijn ouders zijn een jaar geleden uit elkaar gegaan, maar mijn cijfers zijn pas sinds 3 maanden ongeveer zo slecht.
En ik heb dit jaar dus al gekozen haha, verzorging, anders zou ik wiskunde en economie hebben en dat is nog erger bij mij… ^^’’

Ik laat me soms wel eens overhoren ja, maar lang niet altijd. Dat moet ik gewoon iedere keer gaan doen. En ook vroeger beginnen met leren, drie dagen van tevoren is blijkbaar toch niet meer genoeg. Ik heb al gevraagd aan mijn bio leraar of ‘ie het een keer met me wil bespreken, maar meneer wil er z’n pauze niet voor opofferen en na school moet ik werken… behalve dinsdag maar dan kan hij weer niet -.-’’

@boterhaminvasie Waauuww nice! Dankuuswel! Ik ga er gelijk mee aan de gang =D

ohkee, nah dat weet ik t niet!
oh wij hoefde pas in de 3e te kiezen, dus vandaar dat ik t vroeg… dan is t ook nog je hoofdvak… pfoe lekker lastig!

nja, succes nog!

Wij hadden ook altijd een cd rom bij het boek, heb jij dat niet?
Misschien kan je vragen om extra stof? Hebben jullie geen diagnostische toets dat je eerst leert, die maakt en daarna de antwoorden krijgt?
Ik maakte altijd een samenvatting. Las dan het boek nog eens door, en dan weer mijn samenvatting.

Zit je in de 3e?Dan kan je anders ook vast een examenbundel aanschaffen onderwerpen zijn toch hetzelfde als met de examens en in die bundels staat alles per onderwerp.
Misschien is een samengevat boekje ook wel handig of in je pocket van wolters!

Nou, bij het einde van de hoofdstukken staan al samenvattingen, die leer ik dus ook braaf uit m’n hoofd, maar er zitten soms echt hele rare vragen in de toets waarvan ik dan denk van he dat stond nergens… en dan vraag ik het aan m’n leraar zegt 'ie ja dan had je beter moeten kijken!

Anyway, ik heb afgelopen vrijdag een dubbel tellende toets gehad, en daar echt heeeel goed en lang voor geleerd, alle tekst die ik kon vinden uit m’n hoofd geleerd… Ik heb wel het gevoel dat ik hem redelijk gemaakt heb, dus ik hoop écht op eindelijk weer eens hoger dan een vier :slightly_smiling_face:

Misschien liggen de onderwerpen je toevallig niet? Heb ik ook vaak bij biologie. De ene keer een vier, de andere keer een acht.