Ik erger me enorm aan mijn vader!

De laatste tijd begin ik me steeds meer te ergeren aan mijn vader.
Hij ligt constant op de bank tv te kijken (als ie niet op z’n werk is). Maar hij ligt dan ook echt. We hebben 2 tweepersoons banken, en aangezien ons gezin uit 4 mensen bestaat, hebben we ook die banken echt nodig. Door hem moet er telkens 1 persoon op de grond gaan zitten. En als we vragen of hij dat niet wil doen, dan wordt ie boos.
Ook draagt mijn vader constant een gouden armband, ik weet niet eens hoe ie eraan is gekomen…
Daarbij komt er nu ook nog eens bij dat ik moet leren voor mijn examen, en ik wil het dus een beetje stil hebben in huis. Maar net nu gaat mijn vader de tv keihard zetten. Hij zegt dat hij het anders de tv niet hoort, maar ik kan gezellig meegenieten ook al ben ik 2 verdiepingen hoger!
Wat kan ik doen? De deuren dichtdoen helpt niet, en hij wil ook niet luisteren. En dat gouden armbandje… WFT?!

Wees blij dat je een vader hebt.

Kan je het er niet met de rest van het gezin over hebben (als je dat nog niet gedaan hebt) en dat jullie allemaal vertellen waarom het je dwarszit? Het gouden armbandje bijvoorbeeld moet hij zelf weten, maar ik neem aan dat hij graag wilt dat je je examens haalt? Succes!

Wat een belachelijke opmerking.

Och meid, zo kunnen we nog heel lang doorgaan, maar je weet dat dit geen zin heeft.

praat er met je moeder over zodat zij het met je vader erover kan hebben?

Jouw opmerking vind ik ronduit belachelijk.

@ TS
Kan je moeder hem niets aan zijn verstand brengen?
En anders kan je misschien in de mediatheek of in een bibliotheek leren. Of bij de Hema oordopjes halen die ze ook hebben voor in het vliegtuig?

Vragen of je vader wat stiller wil zijn, omdat je examens hebt en je die wel graag wil halen. Haal desnoods je moeder erbij, die kan je vader vast wel overhalen. En over die armband: mijn vader heeft af en toe ook wel dingen aan die ik niet echt mooi vind, maar ja, dat heeft hij ook wel eens bij mij, en dat zal je vader vast ook wel eens bij jou hebben toch? =)

Dit herken ik echt…
Maar mijn vader heeft dan een ring van goud, en er staat in 02-22-11
:S en dan zo 'n vrouw of naja niet echt specifiek iemand, maar gewoon een vrouw…
Maar ja mijn pa wordt dan echt boos, en niet op m’n zus, of boos op mijn moeder of broers maar op mij…
En dan staat-ie echt te schreeuwen…

-zucht- vaders…

En mijn zus kan dan dus ook niet leren!

@Daddledoo
Dat zijn denk ik wel goede tijdelijke oplossingen.

Maar ik denk dat de TS liever heeft dat de band met haar vader toch word verbeterd en dat hij zelf ziet dat hij haar en misschien wel het gezin irriteerd dmv zijn gedrag. Praten helpt denk ik. Misschien is er een onderliggende reden.

Kan je moeder hem niet van de bank afkicken mij moeder had hem al van de bank afgeslagen. Maar nww nu serieus heb het er gewoon met je moeder over dat je rustig thuis je exames wilt leren in een rustig betrouwbare ruimte zonder dat de tv aan staat of niet zo luid.

je vader heeft het waarschijnlijk heel zwaar op zijn werk. en misschien zit hij wel midden in zijn midlife crisis.
probeer er eens rustig met hem over het bank (vooral niet te verwarren met drank) probleem te hebben en hoe hij aan het armbandje komt NA (!!!) je examens. wanneer je het er nu over gaat hebben krijg je misschien alleen maar meer stress en ruzie in huis en dat kan je nu niet gebruiken.
je kan het er nu wel heel voorzichtig en lief over hebben wanneer hij de televisie hard heeft staan of hij alsjeblieft wat zachter mag omdat je aan het leren bent. misschien kan je hem ook vragen (zo haal je hem gelijk bij de tv weg) of hij je wilt overhoren en/of wilt helpen :slightly_smiling_face:

mocht dit niet werken: praat op je moeder in xD

mijn vader schreeuwt ook heel vaak -__- ik kan me nooit beheersen en schreeuw dubbel zo hard terug…
Ik weet dat het voor jou moeilijk is om met hem te praten, omdat hij dan boos wordt. Maar probeer het toch maar, anders praat er met je moeder over en dan praat je moeder weer met je vader (:

oke, dat gouden armbandje moet ie inderdaad zelf lekker weten, daar bemoei ik me verders niet mee. Maar ik wil gewoon goed kunnen leren voor m’n examens. Ik heb nu ontdekt dat als ik boven op de zolder kruip (de aller bovenste verdieping van het huis), en het luik dan dichtdoe, ik me goed kan contcentreren, daar ga ik dus leren

over dat , dat hij de hele tijd op de bank ligt. Bedenk je wel dat je vader dus wel voor jullie allemaal de hele dag hard werkt hij moet toch ergens rusten als je vader van werk komt ?

Ik vind dat je vader zich moet aanpassen hoor, niet jij.
Ik vind dat het echt niet kan dat je vader hard tv zit te kijken, terwijl jij zit te leren.
Laat de stof zien, zeg tegen je vader dag hij de 1e bladzijde mag gaan leren terwijl hij op jouw kamer zit, en ga zelf eventjes kei hard tv zit te kijken.

Je vader moet in iedergeval echt begrijpen dat dit nu tijdens de examens echt niet kan.

hij moet zich nu aanpassen, hoe hard hij ook werkt etc. Jij hebt nu je examens, hij moet zich aanpassen.

ik wil inderdaad de band met mijn vader verbeteren. geloof het of niet, mijn vader en ik hadden vroeger een onafscheidelijke band, we waren beste maatjes met elkaar. Maar nu is ie opeens zo saai, chagerijnig en snauwerig…

ja, maar het is constant. Mijn moeder werkt zich ook kapot, en die gaat even lekker op bed liggen. ze hebben een tweepersoons bed hoor, daar is ruimte zat!

zoals ik al eerder zei, probeer er na je examens het er met je vader over te hebben. misschien kan je als gezin in zijn geheel een soort vergadering er over hebben? ik weet wel zeker dat er iets bij je vader dwars zit :slightly_smiling_face: