Ik erger me aan mijn beste vriendin.

Dit is een anoniem account.

Oke, uhm, ik heb dus een beste vriendin, maar de laatste tijd erger ik me steeds vaker aan haar. Ze liegt vaak, als ze bijvoorbeeld geen zin heeft om af te spreken verzind(t)? ze een smoes. Ze zegt dat ik haar altijd na aap, terwijl het andersom is. Ze reageert meestal niet op smsjes, ik betaal altijd alles wat we gaan doen, ik moet altijd naar haar komen als we afspreken. Kijk, ik vind het niet erg om dingen te betalen, maar zíj mag dat soms ook wel doen. En ik vind het ook niet erg om naar haar te komen, maar dat is ALTIJD het geval. Ze is misschien in de tijd dat we vriendinnen zijn 4 keer bij mij geweest. Ik wil er met haar over praten, maar ik ben bang dat de vriendschap dan over is ofzo, want ik wil haar ook niet kwijt. Hebben jullie enig idee wat ik nu het beste kan doen? Alvast bedankt.

Ik denk toch echt dat praten de enige goede oplossing is. Anders blijft de ergernis groeien en ontplof je op een gegeven moment… Denk niet dat dat is wat je wil? Want dan ben je echt de vriendschap kwijt.

Praat met haar and figure it out.

hoe ik het uit jouw verhaal kan opvatten, is zij niet iets dat ik een ‘‘vriendin’’ zou noemen, sorry.
Maar als je perse met haar zou willen praten, spreek af, vertel alles dat je dwars zit, vat ze het niet goed op? Leave that bitch.

Ik snap je wel, de enige oplossing is het tegen haar zeggen, en anders, zoals ItsDina zei, leave that bitch.

Het grote probleem is eigenlijk dat ze dus mijn enige vriendin is… Anders had ik allang geen vriendinnen meer willen zijn natuurlijk, maar behalve met haar heb ik eigenlijk niet echt andere vriendinnen omdat ik nogal moeilijk vrienden maak.

Ik begrijp dat het moeilijk voor je is, maar stel je het zo voor:
Heb je liever dat je een ‘‘vriendin’’ hebt met haar afspreekt, en daar geen lol mee hebt, omdat ze zich altijd als een bitch gedraagt.
Of bespaar je je de moeite.
Ik heb liever geen vrienden dan zo iemand. En als je het toch een vriendin wilt, schrijf je in bij een sport ofso, maak daar nieuwe vrienden aan :slightly_smiling_face:
(wel een sport die je leuk lijkt)

Ik zou toch met haar praten anders komt er op een of andere dag alles eruit.

Als je niet met haar praat, komt ze er nooit achter.
Pak het probleem aan voor het te erg wordt.

Ik zou met haar gaan praten

Klinkt niet als je beste vriendin :’)
en verzinT, hij/zij stam + t. Go to school.

Dat noemt men geen vriendin.

Bedankt voor de reacties.

Wouw, lijkt wel wat op een vriendin van mij! Echt!
Ik weet hoe vervelend dat is. Ik heb gelukkig nog wel wat meer vriendinnen maarja, soms kan er ook niemand anders en dan vraag ik haar. En als ze geen zin heeft aaaaltijd smoesjes en zeuren en nooit terug smsen idd. Damn ik weet hoe vervelend dat is! Maar als ik samen met haar ben dan is het meestal wel gezellig dus zo moeilijk om dan de vriendschap te gaan verbreken…

Je moet het echt met haar erover hebben. Ik had dat namelijk niet gedaan en toen ben ik best wel tegen haar uitgevallen. :stuck_out_tongue: dat ze nooit zin heeft en altijd liegt enz. Het is wel goed gekomen tussen ons ondanks mijn uitval en sindsdien gaat het een stuk beter met onze vriendschap!! :slightly_smiling_face:

Als je met haar gaat praten, veel succes!

Mijn excuses voor de spelfout. :’)

Maar, als ik en mijn ‘beste vriendin’ samen zijn, is het wel weer super gezellig… Nja, ik ga proberen er met haar over te praten. Hebben jullie tips hoe ik dat het beste kan doen?

Laat haar bewust worden van haar eigen gedrag, oftewel; laat haar weten wat ze allemaal bij jou doet en zegt en hoe jij je daarbij voelt.