__..Ik en mijn rode kin..__

Hi,

ik heb dus last van een rode kin, heb er puistjes maar ik denk niet dat het
een litteken is.En altijd als ik wakker wordt ontstaan er meerdere puistjes die ik dan moet (uitpitsen :nauseated_face:).Niks hellpt, ik smeer maar maar het veranderd niet echt…

Ik denk dat het komt doordat ik snachts terwijl ik slaap kwijl(wat een woord, hihi).
Dus weet iemand hoe dit komt en wat het minder rood maakt :frowning_face:

alvast bedanktttttttt;)

nou
als je kwijlt dan komen der bacterien in je huid
en dat kan dan zoiets veroorzaken maybe

xx

Geen idee

make-up?

dat denk ik niet want ze doet makeup toch over heel haar face !

Misschien even naar een dermateloog gaan?

je kunt naar je dokter gaan, ik had last van puistjes op mn wang bij mn moedervlek die maar niet weg wouden gaan. toen ben ik naar de dokter gegaan en die heeft me eh, wacht even flesje pakken; Clindamycine voorgeschreven.Dat werkt onstekingsremmend want een puistje is ook een soort ontsteking. Ik smeer er ook nog Metronidazol Actavis op maar dat is eigenlijk van mn moeder voor haar vlekken in haar gezicht. Ik ben er vanaf nu (: Als dat niet helpt heeft je dokter ook nog meer oplossingen zoals een antibiotica behandeling, of gistpillen.

Slaap je op je rug?
Want als je op je zij slaapt, gaat het kwijl denk ik meer richting je wangen ipv je kin.
(aah gads, klinkt vies!)
En anders idd even langs de dermatoloog.

ja maar dat is wel duur
toch ?

Beatfreakx, hoe weet jij dat ze makeup over heel d’r gezicht draagt?
Ik zie dit nergens terug in haar beginpost?

Een goede foundation kan de roodheid van de huid prima onderdrukken.
Met een nadruk op onderdrukken, want het klinkt alsof de huid ergens geĂŻrriteerd door is, en dit moet wel verholpen worden, niet alleen verborgen.

Ecstacy, Ik ben haar zus ! en ik weet dat ze makeup over heel haar gezicht draagt!
:grinning:
Is dat goed ?

Heb ik zelf ook last van, rode bultjes en dingetjes op mijn kin. Ik besteed er gewoon iets meer aandacht aan als ik mijn gezicht reinig/insmeer met crème x3 Het licht denk ik niet aan het kwijlen.

hey, wat dacht je van je kin (en je hele gezicht als dat nodig is) te scrubben.
dat is een soort gel met zandkorrels dr in, het haalt bacterie en dode huidcelle van je gezicht
(en als je puistjes en soo hept is het dan niet verstandig om even zomaar 2 of 3 dagen geen make-up op te doen dan kan je huid even 'luchten")