Ik eet te veel

Langzamer eten en voor de maaltijd een appeltje of groot glas water nemen. Ik ken je probleem, schrok ook vaak alles naar binnen omdat ik dan zo’n honger heb. Als je al iets kleins in je maag hebt kan je je beter beheersen. en daarbij proberen rustig te eten (veel kletsen :p), dan voel je het op tijd als je vol zit! Succes ermee, bij mij heeft dit geholpen!

Probeer in elk geval (als je zoveel eet) gezond te eten en het wat te verspreiden over de dag. Ik weet niet wat je de rest van je dag eet?
Je geeft zelf aan dat je wel iets aan komt, maar als dat niet te erg wordt/is heeft je lichaam misschien wel meer eten nodig dan gemiddeld? Beweeg je ook veel of niet?

Je hebt ook 5 boterhammen nodig per dag. Maar neem 's ochtends 3, en 's middags 2 (of 3).

Je zei dat je het signaal dat je genoeg hebt gegeten te laat doorkrijgt,
ik heb wel eens ergens lezen dat dat kan komen omdat je veel te snel eet of niet goed kauwt. misschien moet je dat eens proberen jezelf aan te leren!

Ik eet nog 10 x zoveel ofzo :grin:

Ik at zelf vroeger ook best veel, vooral in de periode inderdaad dat je overging van een groeispurt (oeeh toen kon je alles eten, those were the days…) naar een groeistop, want dan heeft je lichaam ineens veel minder energie(calorieen dus) nodig en verbrand je dus ook minder, waardoor je sneller vol zit.

Een paar tips misschien:

1. Snij je boterham door 2 en doe op beide helften ander beleg (dan proeft het hetzelfde als 2 boterhammen)
  2. Drink een groot glas water voordat je iets eet (niet bij elk snoepje ofzo haha maar bij elke boterham bijvoorbeeld)–>dan zit je sneller vol
  3. Goed kauwen (logisch)
  4. Dit klinkt een beetje gek, maar bij elke boterham of elk beetje eten wat je maakt, moet je er heel erg bij nadenken en doen alsof het heel speciaal is, dus altijd een boterham netjes op een bordje met mes en vork eten bijvoorbeeld. Ga er ook echt voor aan tafel zitten, zodat je je bewust bent van het ‘eten’. Zo hou je jezelf voor de gek en lijkt een klein boterhammetje ineens op een goeie grote maaltijd, waardoor je die 2e,3e,4e boterham sneller zult laten liggen (werkt echt!)