Ik eet te veel

Hallo meiden,

Ik zit met een probleem,
want ik eet vaak te veel.
Hierdoor krijg ik vaak buikpijn.
Maar dan bedoel ik ook echt 4/5 broodjes in de ochtend met dik beleg,
en 's avonds, als ik het lekker vind kan ik ook veel te veel eten,
zoveel dat ik me bijna ziek eet.
Daarna voel ik me slecht, maar ik krijg het signaal dat ik genoeg heb te laat binnen zegmaar.

Het gaat dus niet zo zeer om ongezond eten,
maar om té veel.

Ik ben niet echt dik maar ik merk dat ik aan begin te vetten,
omdat ik gestopt ben met groeien.
Als dat zo door gaat zal ik dus wel dik worden.

Iemand tips hiervoor?

Misschien helpt het om een schema te maken? Dat je op een bepaalde tijdstip iets gaat eten en hoeveel enzovoort.
& Meer sporten? :’)

ehm probeer eerst die ochtend broodjes met gewoon dun (normale) hoeveelheid beleg te doen en dan 2 broodjes . en gewoon wat minder eten , en in de avond snoepen/eten is niet goed voor je want het verteerd volgens mij langzamer .

Eet langzaam zodat je eerder het signaal krijgt dat je vol zit. En probeer af te bouwen met de hoeveelheid tot je bij een goede hoeveelheid bent.

misschien is dat wel een idee ja!
dat ga ik proberen, alleen ik ben bang dat ik me daar niet aan hou :’)
maar ik sport al redelijk veel dus dat is het probleem niet.

Een vriendin van mij had dat probleem ook. Toen heeft zij ook een schema gemaakt en het hielp wel :’). Tenminste als je je eraan houdt hihi.

Drink op voorhand een groot glas water.

Misschien helpt t om van te voren te bedenken hoeveel je gaat eten, dus dat is eigenlijk t zelfde als een schema. Vooral bewust op je eethoeveelheid letten.

haha wauw, heeell herkenbaar :slightly_smiling_face: maar helaas geen advies voor jou upje dus

misschien eet je gewoon te veel uit verveling. zoek een nieuwe hobby ofzo. wat ook helpt is veel appelsap drinken hierdoor voel je je snel verzadigd.

Ik heb dat probleem ook, maar ik hou ook wel echt van lekker eten.
Ik ben inplaats van zoveel eten meer water gaan drinken dat helpt bij mij echt goed. Veder helpt een schema maken denk ik ook wel! =)

Meer drinken is idd belangrijk.

En hou je gewoon aan 1 portie, of 2/3 broodjes, en niet meer.
Het helpt ook om op vaste tijden te eten.
Ik weet niet of jullie aan een eettafel eten? Probeer gewoon na je eerste portie het bord weg te zetten of van tafel te gaan. Dan kun je ook niets meer te eten pakken. Als je je afleid met andere dingen dan zul je de rest van het eten snel genoeg vergeten.
Bouw het trouwens wel langzaam af. Niet ineens van 5 broodjes naar 2 broodjes gaan, dat hou je nooit vol. Bovendien reageert je lichaam daar beter op.

Ook als je langzamer eet, zit je eerder vol :slightly_smiling_face: en je kan voor jezelf gewoon een hoeveelheid afspreken dat je eet. Dat moet ik zelf ook doen anders eet ik ook gewoon alles op.

Het gevoel dat je vol zit komt altijd pas een half uur nadat je vol zit, dus ik zou langzamer eten en als je je ook maar een beetje vol voelt, stoppen.

Eigenlijk hetzelfde als wat iedereen boven mij zegt:

• afbouwen (dus niet ineens veel minder gaan eten want dan krijg je gegarandeerd snaai-aanvallen)
  • eetplan/schema maken voor de dag
  • langzamer eten
  • je geplande eten op een bord leggen, en de rest van het brood/beleg weer terug in de kast leggen
  • denk van tevoren even aan dat misselijke, overvolle gevoel, als een soort reminder waarom je niet teveel moet eten.

succes :slightly_smiling_face: maar ook niet te weinig gaan eten he :stuck_out_tongue:

Je moet gewoon eten totdat je genoeg hebt. Je kunt bijv. 20 minuten ‘pauze’ nemen tussen een maaltijd en daarna, als je nog honger hebt, nog wat eten.
Als het goed is vertelt je lichaam je wanneer je genoeg hebt.

Je lichaam verteld je dat alleen pas als je echt echt vol zit. En niet wanneer je gewoon ‘voldaan’ bent.

Mijn lichaam zegt ook pas dat ik vol zit als ik echt veeeeel gegeten heb, en daarna krijg ik buikpijn omdat het gewoon teveel is geweest.

Als je dus nog honger hebt en dta singaal niet krijgt probeer dan i.p.v. een broodje of iets ander lekkers een glas met drinken te nemen zoals water sap of thee of gwn cola . Drink ook veel want dat ik goed voor je :slightly_smiling_face:

idd xD
maar dank jullie wel voor jullie reacties,
het gaat al wat beter!
Maar ik merk soms dat ik te snel afbouw,
waardoor ik weer van voor af aan kan beginnen… :S
maarja hopelijk gaat dat later beter, als ik er wat meer aan gewend ben ofzo :slightly_smiling_face: