ik eet ineens veel minder

hey meiden!
ik heb normaal altijd honger en eet alles wat ik kan eten ( jullie denken vast wat een vreetzak ben ik )
maar ik kom niet veel aan ofsoo dus daar geen problemen mee…
maar nu is het zo dat ik de laaste week niks tot aan bijna niks eet alleen me avond eten omdat dat moet…
ik voel me vaak duizelig en slap maar ik heb geen honger en wil niks eten…
me vriendin maakt zich zorgen om me omdat dit nooit gebeurt…
wat is er met me aan de hand :frowning_face:

xx niet lekker meisje

Gewoon jezelf er toe dwingen om te eten, ook al heb je geen honger. Klaar.

dat probeer ik maar dan gaat er geen hap doorheen…

Dat heb ik ook heel vaak! Maar bij mij komt het door mijn medicijnen. Gewoon jezelf dwingen te eten!

Dwing jezelf, verdeel het in kleine porties. Dus niet 3 sultana’s in 1x, maar 1 sultana en een kwartiertje later nog 1. Vertel het aan je vriendinnen zodat zij je ook pusht.

Ik denk dat het tijdelijk is. Ik heb zelf ook periodes dat ik soms wat minder eet en periodes waar ik bijna de hele dag trek heb. Als het toch lang aanblijft kun je nog altijd naar de dokter gaan.

Je herkent je eigen probleem.
Los het dan zelf op want je weet best wat je te doen staat.
Het antwoord zal van iedereen hetzelfde zijn: eten.
Beter teveel dan te weinig. Niet zeuren.

Je hebt geen honger en je wilt niks eten. Waarom wil je niks eten?
Je wordt slap en duizelig omdat je te weinig eet. Dus gewoon regelmatig eten, ook al heb je geen trek. Verdeel het desnoods in kleinere porties als je niet zo veel opkrijgt.

Ik denk dat je “bijgegeten” bent.
Zo’n periodes had ik ook toen ik nog puberde en mijn broer zit er momenteel mee. Een aantal maanden geleden at hij de ganse dag door maar momenteel is het een heel stuk geminderd enzo.
Ik zou gewoon afwachten en aanzien of het terug gaat veranderen en wanneer je de indruk hebt dat het echt op zich laat wachten dan zou ik misschien eens naar de dokter gaan.

Ze eet alleen haar avondmaaltijd… Dat is meer dan iets geminderd :stuck_out_tongue:

Dat is bij mij ook wel eens voorgevallen, ik leef nog steeds hoor :grinning:

Dit. En probeer meerdere kleine maaltijden te eten, dus niet in een keer veel maar gewoon meerdere keren op een dag. Zo’n 6 keer.

Misschien kan je proberen om yoghurt te gaan drinken? Krijg je wel voedingsstoffen binnen.

Heb je veel stress? Daar zou het ook door kunnen komen… Ik heb een paar maanden geleden enkele heel stresserende maanden gehad, en toen kreeg ik ook echt geen hap (of telkens kleine beetjes) binnen. Het ging weer over toen ik wat meer op m’n gemak was :slightly_smiling_face:.
Eet bvb wat bessen/aardbeien ofzo, zodat je toch genoeg vitamientjes binnenkrijgt, daar hoef je geen grote eetlust voor te hebben, maar je krijgt toch iets binnen!

Kan idd stress zijn, maar mss ben je wel gewoon een beetje ziek zonder verder veel last te hebben en heb je daarom geen trek. Het is nog maar een week zo, dat zal vanzelf wel weer goed komen. Als het nou echt weken blijft en niet overgaat kan je er even mee naar de huisarts gaan. Idd wel zorgen dat wat je eet gezond is, en drink ook genoeg.

waarom eet je dan niet?
(ik eet uit gewoonte al gewoon altijd ontbijt, lunch en avondeten. en na school meestal een snack of fruit)