hallo meiden, ik eet de laatste tijd heel slecht vanwege dat mijn moeder een cafe heeft en ze geen tijd meer heeft om te koken, ik eet gewoon hele dagen niet en slaap elke dag pas tussen half 4 en half 5 !
wat moet ik doen, want elke dag junkfood eten is ook niet goed
HELP
Zelf koken? Ik neem aan dat je wel iets in een pannetje kunt gooien en zelf kan maken? Niet eten is NIET goed voor je. (Maar dat heb je zelf ook wel door)
En je moet jezelf verplichten elke dag op tijd te gaan slapen. Even beetje doorzetten.
Hallo,
Ik ken de situatie verder niet natuurlijk, maar ten eerste: Dat je moeder geen tijd voor je heeft, vind ik niet kunnen. Kijk, mijn ouders zijn ook vaak weg, maar ik ben ondertussen volwassen genoeg om voor mezelf te zorgen. Ik vind dit dus ten eerste een slechte zaak.
Om toch een oplossing voor je te vinden, heb ik wel een paar ‘ideetjes’. Sowieso moet je het met je moeder hierover hebben, want dit kan echt niet. Kun je misschien bij familie eten? Al is het maar 1x in de week: Toch scheelt dit al. Of je kookt zelf een of twee dagen in de week? Zo zijn er al 3 dagen besteedt. Misschien kun je bij vriendinnen eten? Etc, etc. Zo kom je er wel. Koken kan ook voor meerdere dagen, door middel van invriezen.
Wat je slaapprobleem betreft: BE-LA-CHE-LIJK! Je bent 13! Je hoort gewoon vroeg naar je bed te gaan. Je hersenen kunnen zo niet goed hun werk doen. En waarom ga je in godsnaam zo laat naar je bed?! Meisje, neem je rust! Denk aan jezelf!
Ik schrik eigenlijk een beetje van deze post.
ik vind het zelf heel moeilijk om mezelf dingen te verplichten , mijn moeder heeft een eigen cafe en dat is meestal tot half 4 open,
ik ben blij dat jullie een paar tips hebben gegeven. tuurlijk kan ik koken maar niemand die met mee eet,
mijn moeder eet nooit en me stiefpa haalt alleen maar dingen me oma kookt zelden voor ons want ze is altijd moe ze is pas 57 -.-
maar ik wel een fijn nichtje van 12 die echt aan me denkt , ze zorgt ervoor dat we heel goedkoop en vaak gaan uit eten . is niet altijd goed maar ik vind het lief dat ze aan me denkt
Ten eerste: Jij hebt niks te maken met de baan van je ouders. Je kan gewoon om 21.00u in je bed liggen. Discipline is belangrijk, zeker als je ouder wordt. En ik geloof geen hol van je verhaal. Je moeder eet niet? En ze is 57? Je hoeft niet uit eten met je nichtje, kook gewoon. Ik twijfel echt of dit wel een echte situatie is, aangezien je nieuwe profiel enz.
ik vind het ook een beetje ongeloofwaardig maargoed,
er zijn zoveel makkelijke en gezonde dingen die je snel kan maken. denk aan fritata, je klopt een aantal eieren en doet er verschillende fijngesneden groenten in en zet ze op laag vuur tot ze gaar zijn, dat is ook koud te eten voor het middageten van de volgende dag.
zo weinig slapen, hoe houd je in hemelsnaam school vol dan?
weer een topic?!
sorry, ik kan je niet helpen, geen ervaring mee.
myn oma is 57 me moeder pas 35 en ze eet ook heel weinig, en aan dat laat slapen daar ben ik aan gewend
Ik vind jou en jouw verhaal heel raar.
dat kan maar t is tog wel zo ik ben geen leugenaar zo zit ikniet in elkaar maar je moet zelf weten wat je denkt
Je moet je eigen verantwoordelijkheid hierin nemen, want wij kunnen niets doen! Kook, slaap genoeg, ga naar een instelling (in je andere topic staat dat je daar naartoe moet, dus) en doe wat aan je gedrag, houding etc.
bedankt voor de tip x
en als je dat niet wilt, kunnen wij je NIET helpen.
sorry hoor maar je lijf kán niet wennen aan maar maximaal 4 uur slaap (aangenomen dat je om 8 uur opstaat voor school) in de puberteit heeft je lichaam tenminste 8 uur slaap nodig.
ik heb geen school meer
naja laat maar ik zoek t wel uit xx tog bedankt
hoe laat sta je dan op?
rond half 12?
Dat is natuurlijk geen goed dag/nacht ritme. Maar zo moeilijk is het nou ook weer niet om dat gewoon om te gooien. Ik ben er mee bekend aangezien ik onregelmatig werk, dan weer vroeg, dan weer laat… Mijn ritme heeft ook zo gelegen (slapen van 3 tot 11) Ik ben gewoon de wekker standaard vroeger gaan zetten. Op een gegeven moment bouw je een slaap tekort op en wil je écht wel slapen om 12 uur. Kwestie van discipline.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar je zou zelf kunnen gaan proberen te koken. Heb het zelf geleerd op mn 16de en kon toen het meeste wel maken. Daar heb je later ook weer meer profijt van. Verder zou ik goed gaan praten met je ouders…
Je bent nog gewoon leerplichtig. Hoezo heb je geen school? Of is dat te persoonlijk?
Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat jij zo voor jezelf moet zorgen. Iedereen in dit topic zegt wel dat jij iets moet veranderen maar sorry hoor, je bent 13… je hoort dit soort verantwoordelijkheden gewoon nog niet te hebben.
Er moet iemand op je letten en voor je zorgen. Er zijn nota bene drie volwassenen in jouw huis! Je zou contact op kunnen nemen met jeugdzorg als je echt iets wil veranderen.