Ik eet de laatste tijd niet meer goed..

Hallo meiden,

ik heb een probleem.
Zoals de titel al zegt ik eet de laatste tijd niet meer goed.
Ik ben al een jaar ongeveer vegetariër en mijn moeder maakt toch nog steeds bij eten wat ik echt super lekker vind vlees erdoorheen.
Waardoor ik het dus niet meer kan eten (ik kan het eruit zoeken ja maar dat is het eten al koud).
Ik heb nu al zo’n week geen normale middag meer gehad en leef alleen nog op brood dat begin ik zelf ook te merken.
Voel me slapjes, misselijk en heel erg moe.

Ik wil dus nu ook weer gewoon normaal gaan eten en dat mijn moeder maar fatsoenlijk eten voor mij maakt.
Ik heb haar dit ook gezegd toen ze dat had gedaan maar ze heeft blijkbaar niet geluisterd.

Wat kan ik nog doen ?
Zelf kan ik niet koken dus dat is geen oplossing.

leren koken

Zeuren.

Wat ben ik blij dat ik niet zo’n moeder heb!

Ja sorry…

Leren koken of doorzeuren dat je een vegetariër bent en dat zal blijven.

Het is wel een beetje klote voor je dat je moeder geen rekening met je houdt. Maar je hebt er zelf voor gekozen om vegetarier te worden. Dus is de enige oplossing toch leren koken! Je moet het toch een keer leren dus waarom niet nu?

Ik zou dan maar zelf gaan koken, en anders vraag je aan je moeder om het vlees apart te bereiden? Of in ieder geval niet door jouw eten te doen? Ik weet niet hoe het zit met vegatariers, maar je zou bijvoorbeeld niet over willen stappen naar biologisch vlees?

mijn moeder maakt altijd een speciaal pannetje voor mij zonder vlees, als ze een gerecht maakt met vlees er in. Of vaak ook gewoon een heel ander gerecht dat ze zelf niet eten. (mijn moeder is lief:))
Vraag je moeder of ze het vlees niet wil mixen? Dat jij eerst opschept en dat ze dan daarna het vlees er door heen doet?

Als je vegetarier bent mag je ook een dierlijke vetten eten he
Dus als je bij de mcdonals bent kun je bijv ook geen frieten eten omdat die in dierlijke vetten worden gemaakt.

OT: Zelf je eten maken

dat jij vegetariër bent betekent niet dat het hele gezin zich maar moet aanpassen aan jou. Jouw moeder mag zelf bepalen wat zij wilt eten. Zij doet de boodschappen(betaalt ze ook) en kookt en dan zou jij ff gaan bepalen wat zij moet maken en eten?

Leer zelf koken en zeur niet.

leren koken, zeuren, in hongerstaking gaan.

Sorry, maar dat komt heel erg verwend over. Je bent 17, en dat is nog steeds niet volwassen. Wees blij dat je moeder eten voor je wilt koken.

En je kan leren koken en zelf je eten klaarmaken, dat lijkt me de beste oplossing.

Je kunt niet verwachten van je moeder dat ze nog eens speciaal voor jouw een apart gerecht maakt. Natuurlijk kan ze er wel op letten om geen vlees in het hele gerecht te gooien. Het is jouw keuze om vegetariër te zijn, dus ik denk dat je dan toch maar eens zult moeten leren koken.

Leren koken. Je moet het toch een keer leren; begin er nu vast mee.

Leren koken, en je doet inderdaad nogal verwend.
Ik vind het ook nogal triest dat dat vegetarier gebeuren ten koste van jezelf gaat, maar goed, dat is mijn mening.

Come on, je bent 17. Het is echt niet zo gek om je eigen eten af en toe te maken, hoor.

kook zelf,
vraag je moeder anders of ze noten voor je wilt halen of peulvruchten? Daar zitten veel vitamines in. Verder kan je vitaminepillen als extraatje nemen. ze kan ook vragen of ze het vlees apart van de rest wil opdienen, dan kan je familie vlees opscheppen en kan jijzelf het eruit laten.

Nou wat een probleem zeg :confused:
Niet zeuren en koken, dus wat de rest zegt

zelf koken
zeggen tegen je moeder dat je geen vlees eet
gewoon weer vlees gaan eten

dat zijn punten wat je kan doen. en ik denk dat je moeder alleen bezorgd is. ze wil gewoon dat je je voedingsstoffen binnen krijgt…

Koken kun je zo leren. Vraag dan aan je moeder (of iemand anders) of ze je wil leren koken. Of accepteer het.
Koop anders een kinderkookboek.