Ik durf niet..

Ik zit echt met een groot probleem.

Ik voel dat ik best wel toe ben aan een vriend. Niet dat ik nu perse binnen 2 dagen een vriend wil, maar ik ben er wel klaar voor. Maar het is dus zo, dat ik niet durf af te spreken. Ik ben echt heel erg bang dat ik niets weet te zeggen, of dat hij totaal niet leuk is. Terwijl ik van me zelf helemaal niet verlegen ben.
Ik heb vroeger wat mee gemaakt waar door ik met jongens terug houdend ben. Ik moet iemand min of meer per toeval ontmoeten of tegen komen, maar dat gebeurd natuurlijk niet altijd.

Wie kan mij helpen? :blush:

Ik heb precies hetzelfde, dus up! (:

mijn ervaring is wel dat je zo iemand min of meer per toeval tegenkomt… ik word nooit verliefd op iemand die ik al langer ken, alleen als ik iemand nieuw ontmoet. ik kom ze tegen op vakantie, uit een andere klas op school, via een vriend/vriendin, bij uitgaan, als er iemand nieuw op werk komt, via sport, nu ik nu net nieuw op de universiteit begonnen ben… gewoon rustig afwachten (;

Maar als ik iemand ontmoet met uitgaan, met een drankje op heb ik grote praatjes. Maar ik vind het eng om te gaan daten met die persoon… Ik weet niet zo goed eigenlijk haha.

Hmm klinkt best wel herkenbaar…

Ik durfde ook nooit aftespreken totdat ik op school met meer jongens omging maar nu ga ik nog niet met de eerste de beste jongen afspreken, ik wacht wel eerst tot ik hem beter ken. maar dat terzijde. ik denk dat je gewoon meer contact moet krijgen met jongens dan word het allemaal wat makkelijker =)

Ik heb echt précies hetzelfde nu ik erover na denk!
Ook sinds ik dus wat heb meegemaakt met een jongen waardoor ik terughoudend ben, vertouw ik alles minder snel. Maar ik ben er wél klaar voor.

Lastig allemaal, ik weet het ook niet. Daarom vraag ik het hier :slightly_smiling_face:

Dit heb ik ook een tijdje gehad en toen ineens was het toch raak. Heb je vriendinnen die veel met jongens omgaan? Vraag eens of jij en je vriendinnen met die jongensgroep een keertje wat kunnen gaan doen. Zo ging het bij mij. Zo leer je veel nieuwe mensen kennen en misschien is er wel iemand leuks bij! Wij zijn nu een grote groep geworden met 15 man, jongens en meisjes (: