Ik durf niet.

-

ik denk dat je gewoon normaal tegen hem moet doen, ik heb het zelf nog nooit mee gemaakt dus ikweet niet echt heel veel,
misschien kan hij in een afkickkliniek?:face_with_raised_eyebrow:

heel veel sterkte iig!

Waarom vindt je vader het geen idee om een brief te schrijven?

Pff, wat een verhaal! Is hij trouwens clean nu of gebruikt hij nog steeds?
Ik denk dat je het beste gewoon normaal tegen hem kan doen, zoals je altijd doet. Je hoeft het toch niet per se erover te hebben?

Heel veel succes en sterkte!

-

Ik zit nu echt te bedenken wat ik daarop kan zeggen, maar toen ik het las zei ik echt: “Pfff!”

-

Ja he, dit is nou echt typisch iets Nederlands… al die achterlijke protocolletjes.

-

-

hmm geen idee, zo normaal mogelijk proberen te doen. geen idee wat ik zou doen.
hij kan misschien wel niet in een afklickkliniek, maar hij kan wel met een psycholoog praten lijkt me. dat lijkt me wel een verstandig idee, misschien moet je daar iets over zeggen tegen je ouders (zonder je oom in bijzijn ofcourse)

sterkte en succes met het etentje! gelukkig heb je nog je zus waarmee je dit kan delen!

-

-

Heh… als iemand zichzelf van zijn leven wil beroven, moet hij juist hulp krijgen toch? Ook al is hij nog niet clean… tenminste iemand zien en er mee praten… pff nederland…

Maar ik zou gewoon normaal tegen hem doen zoals je anders ook zou doen en wat grapjes met hem maken en ook al is het moeilijk, de rest (arm,coke etc) negeren en laten zien dat jullie er wel voor hem zijn.

Ik herken het verhaal heeeel erg. Alleen was het dan dat een gezinslid van mij heftig verslaafd was aan pilletjes (speed enzo) en aan blowen… hiervoor moest die dus opgenomen worden, en we hadden kaartjes gekocht met sterkte en dat het allemaal goed komt enzo, en het is ook wel erg enzo. Maar, je moet gewoon duidelijk zijn in dat je FAMILIE bent… en familie is unconditional… het enigste wat je kan doen is er voor hem zijn… help hem door deze verslaving heen door zo veel mogelijk te praten ook al is het lastig…

Over die grenzen kom je wel, 't gaat allemaal om communicate, sterkte meid :sob::muscle: