ik durf niet

hooi
ik heb jullie advies of tips nodig!
ik vind al een poosje een jongen leuk, en hij mij ook.
maar elke keer als hij bijvoorbeeld een arm om me heen doet, schrik ik.
gisteravond gingen we met vrienden uit, en toen vroeg hij me ook mee naar buiten. ik ging mee. daar hebben we staan kletsen, en beetje knuffelen, en hij wou me zoenen, maar ik wou het wel maar ik kon het niet, iets hield me tegen.
een hele poos geleden is er ook wat gebeurd dat mijn vertrouwen in jongens heeft beschaamd, en dat ik terughoudender ben. en eigenlijk durf ik niet meer te zoenen, sinds die tijd dat er wat was gebeurd…:blush:
ik weet niet wat ik moet doen, want ik vind die jongen super leuk, alleen het lukt me gewoon niet om me zich maar te geven, ( geen idee hoe ik het anders moest zeggen)

ik hoop dat iemand me kan begrijpen of dat jullie advies of tips kunnen geven, ik zit er heel erg mee.

Ik heb het ook.
Je moet zorgen dat je op een plek bent waar je je op je gemak voelt, dan gaat het allemaal vanzelf :wink:

oké bedankt voor de tip!
iemand nog meer adviezen ?!
upje!

vertel het tegen hem, misschien snapt hij je en houd hij rekening met je?
:slightly_smiling_face:

ik denk dat het belangrijk is dat je je aan je eigen tempo houd!
doe geen dingen waar je je niet op je gemak bij voelt.
Als het goed voelt, gebeurt het vanzelf!

En als die jongen je echt leuk vind, heeft hij er begrip voor.
Zo niet, dan zou ik nog een keer nadenken of die jongen het wel waard is toch!

Succes!

ik kan het niet vertellen tegen hem wat er is gebeurd, niemand weet het namelijk.
maar ik hoop inderdaad dat het vanzelf gaat!, ik hoop zo erg dat hij er wel begrip vooor heeft! bedankt voor jullie tips!

upjee! nog meer?

Ik heb, 2 jaar geleden ook iets meegemaakt met jongens, waardoor mijn vertrouwen in bepaalde jongens heel erg omlaag is gegaan. Ik mocht aangifte doen voor aanranding, maar dat heb ik niet gedaan, daar heb ik achteraf erg spijt van… ik schaamde me kapot en wou het helemaal niemand vertellen, uiteindelijk kwam mn lerares erachter en heeft met mn ouders gebeld, en mn vriendinnen wisten het dus ook in no-time. Het lucht echt op als wat mensen het weten, dan houden ze er rekening mee.

Maar weetje, als je die jongen echt leuk vindt, en hij jou, dan begrijpt hij dat toch wel? gewoon met hem over praten! Het moet goed voelen zoenen met hem, je moet jezelf niet dwingen, luister naar je gevoel! :wink:

Achteraf spijt van dat je geen aangifte hebt gedaan, je mag altijd nog aangifte doen he als je je daardoor beter voelt. Ik heb dat ook met jongens behalve dan met mijn crush. Maar ik loop niet graag langs jongens, als ik een groepje jongens zie loop ik liever de andere kant op. Maar praat er met hem over zodat die jou begrijpt. En je het dus rustig aan kan doen en dat het dus echt niet door hem komt.

heel erg bedankt voor jullie adviezen! ik heb er echt wat aan! ik ga het er mischien wel met hem overhebben dan! en als me niet begrijpt vind hij me dus niet echt leuk, bedankt allemaal! :grinning:

Je hoeft hem niet direct het hele verhaal te vertellen. Zeg gewoon eerst dat je ooit iets hebt meegemaakt waardoor je je zo moeilijk blootgeeft en dat je het hem wel wilt vertellen als je daar klaar voor bent. Dan zal hij heus wel begrip tonen.

Ik begrijp je wel hoor!
Misschien kun je tegen die jongen zeggen dat je hem wel leuk vindt en alles, maar nog niet verder durft te gaan, vanwege omstandigheden. Hopelijk toont hij begrip voor je en kun jij het vertrouwen in jongens weer terugwinnen.
Nog succes ermee! Lukt je vast wel!x