Ik durf niet uit de kast te komen

Ik zit met een probleem ik weet namelijk al sowieso sinds dat ik tien ben dat ik op vrouwen val (toen heb ik het voor het eerst tegen me toen en nu nog steeds beste vriendin verteld). Nu ben ik 17 maar ik heb het nog niet tegen mijn ouders verteld omdat ik dit gewoon niet durf ik krijg het letterlijk niet over mijn lippen. Ookal weet ik zeker dat ze het niet erg zullen vinden. Hebben jullie tips?

Hey, ik snap dat het moeilijk is om uit de kast te komen. Maar misschien zou je een brief kunnen typen/schrijven en die aan je ouders geven? :slightly_smiling_face: En als je niet alleen durft, zou je ook nog kunnen vragen of je beste vriendin erbij wil zijn als je het gaat vertellen. Veel sterkte x

Ik zou inderdaad een brief schrijven of gewoon een appje, als je het wil vertellen maar het er gewoon niet uit komt

Niet. Waarom zou je uit de kast komen? Ik heb m’n ouders ook nooit verteld dat ik hetero ben.

^Maar de meeste ouders nemen dan ook aan dat je hetero bent dus dat is wel een verschil. Ik had zelf namelijk steeds het idee alsof ik aan het liegen was omdat er steeds over vriendjes werd gepraat die ik toch nooit ga krijgen.
Ik heb mijn moeder toen ik een relatie kreeg een appje gestuurd of we die middag iets konden bespreken zodat ik er niet meer onderuit kon. Toen ik het eenmaal had verteld viel er een last van mijn schouders.

Naja ligt er aan, ik praat nooit met m’n ouders over dat soort dingen dus kwam gewoon nooit ten sprake. Ik ben trouwens biseksueel maar waarom zou je dat mededelen? Ze zien vanzelf wel met wie ik aan kom toch…

Het verschilt waarschijnlijk per persoon maar ik vond het zelf wel fijn toen het openbaar was. En TS wil blijkbaar ook graag dat haar ouders dat weten en daar is ook niks mis mee toch? Ik ben nu nog steeds heel erg blij dat ik het mijn ouders heb verteld.

Dit mag trouwens verder in het algemene topic:

https://forum.girlscene.nl/forum/liefde-boys/lesbisch-biseksueel-topic-niet-bedoeld-als-datingbureau-gekkies-136074.19050.html