Ik durf niet te zoenen

Hey iedereen :slightly_smiling_face:
Ik ben 15 en heb nog nooit gezoend,
ik heb nu twee weken een vriendje.
En hij is echt heel lief.
Alleen het probleem is ik durf hem niet te zoenen.
Ik weet dat hij me heel graag wilt zoenen.

Laatst dacht ik dus: ik moet het ooit een keer doen.
Dus ik buigte naar hem toe en onze lippen raakten elkaar,
maar ik merkte dat het mis ging en heb toen weer snel mijn hoofd teruggetrokken.
Ik ben gewoon zo bang dat ik het fout doe.
Heeft iemand tips?
Ik zou er echt heel blij mee zijn :flushed:

Heeft hij wel al eerder gezoend?
De eerste keer is bijna altijd awkward! Dus maak je daar geen zorgen over. Vertel hem eerlijk dat je niet weet hoe het moet, dan kun je 't gewoon samen langzaam proberen. Je begint gewoon met een lange zoen op z’n mond, zonder tong, dan allebei je mond open doen, en 't gaat vanzelf :slightly_smiling_face:
Het voelt even tegennatuurlijk ja, maar hoort erbij.

Hoe eng het ook lijkt, praat er over met hem. Als hij écht goed voor je is, zal hij op je wachten tot je er wel klaar voor bent! En 15 is trouwens echt niet oud, ik ken genoeg mensen die rond hun 18de voor het eerst hebben gezoend! En je moet niks.

wees geduldig het komt allemaal vanzelf wel,alles op z’n tijd :sob::muscle:

Als je het wil, gewoon doen. Kussen is geweldig je moet het gewoonn de eerste keer durfen doen. Zeg hem dat je nerveus bent maar dat je hem graag wil kussen.
Dus get over it en doen.

ik snap je helemaal !
ik had een jaar niet gezoend omdat ik niet durfde en afgelopen zaterdag heb ik tijdens het uitgaan met een super leuke jongen gezoend ! :slightly_smiling_face:
eerst durfde ik niet maar we zaten al een tijdje heel dicht tegen elkaar aan en waren aan het praten maar ik durfde hem niet aan te kijken omdat ik wist dat hij me dan ging zoenen. toen ik hem aan keek waren we opeens aan het zoenen en daarna nog super vaak gezoend. …ik was al bijna dat lekkere gevoel vergeten…

sorry dit moest ik even kwijt haha !

gewoon doen dus ! en als je niet weet wat je moet doen, gewoon doen wat hij ook doet. succes :slightly_smiling_face:

Ik snap je probleem wel, ik zou ook nooit de eerste stap durven zetten!
Alleen wat je het beste kan doen, is zeggen tegen je vriend dat je het wel wil, maar dat je het nog een beetje ongemakkelijk vindt.
Misschien durf je hem wel te vragen de eerste stap te zetten?
En als je eenmaal die stap hebt gemaakt dat je hem gewoon een kus geeft, gaat dat zoenen denk ik wel vanzelf hoor! Gewoon niet te veel bij nadenken, je kan eigenlijk niet veel fout doen !

ik vond het in het begin ook heel eng, maar je moet gewoon een beetje oefenen

Ik zou tegen je vriend zeggen dat je het wel wilt, maar niet goed weet hoe je het moet doen. Ik denk wel dat hij dat zal begrijpen, en dan kunnen jullie rustig aan doen. En oefening baart kunst :slightly_smiling_face:

Ik vond het in het begin ook eng en raar voelen maar op den duur gaat het goed en is het juist leuk en fijn. Je vriendje begrijpt vast wel dat het niet in één keer goed gaat. Gewoon met hem over praten. :slightly_smiling_face:

Je moet bij een zoen niet te veel nadenken! Het gaat allemaal vanzelf, geloof me!

tessing

klopt helemaal ! als je teveel na gaat denken word het er niet leuker op !

Heel erg bedankt iedereen :upside_down_face:
Ik heb het met hem erover gehad.En hij vindt dat we dus gewoon lekker vaak moeten oefenen :wink: