Ik durf niet te sporten

Hai!
Ik heb echt een heel stom probleem. Ik hou superveel van dansen en hockey, maar ik durf me gewoonweg niet op te geven voor dansles of het hockeyteam. Ik ben twee keer met met mijn moeder bij de dansschool langsgeweest maar toen was de de lerares er telkens niet. Ik durf ook niet naar de dansschool te bellen om te vragen hoeveel het kost en wanneer er les is. Eigelijk weet ik niet zo goed waarom ik niet durf langs te gaan of te bellen, ik denk dat ik gewoon heel onzeker ben over wat de andere meiden dan van me vinden die al langer op die sport zitten.
Hopelijk kan iemand me helpen,
xx fleur.

Heee,
je moet moet niet zo onzeker zijn. ik zit zelf ook op hockey en het is heel erg leuk!
je moet maar zo denken; iedereen moet een keer beginnen dus je bent niet gelijk het best maar wat maakt dat uit! iedereen begint een keer!
je moet gewoon er naar bellen en je hebt het vast heel leuk!

Ik snap dat het eng is maar ik zou het wel gewoon doen, je zal zien dat het heel erg leuk is. Natuurlijk kan je het nog niet zo goed als de anderen die er op zitten, maar dat is logisch en dat begrijpen zij vast ook wel. Zit er misschien een vriendin op dansen of hockey, dan kan je misschien een keer met haar mee gaan en kijken of je er ook op wil?

Haha, ik heb hetzelfde met fitness (dat is tenminste het voordeligste wat ik kan bedenken en waar ik net zo vaak heen kan als ik wil, en niet vast zit aan wekelijkse tijden)… als ik 's avonds in bed denk van ‘ik ga het morgen regelen’ dan denk ik altijd van, ja dat kan wel. Maar als het dan zover is dan komt het er nooit van. En ik heb geen behoefte aan samen sporten ofzo.

Eigenlijk slaat het nergens op want het is zegmaar helemaal aan het einde van m’n straat, een kleine locatie waar niet heel veel mensen komen ofzo.

Ga anders samen met een vriendin op een sport die jullie beide leukvinden?

Ja het is echt stom he. :stuck_out_tongue: Een paar meiden van mijn school zijn echt heel arrogant, en zij zitten dan ook in het hockeyteam waar ik in zou komen. Zij zitten dan in de 4e, ik in de 3e maar we zijn even oud. Daardoor heb ik ook zoiets van hm… ik weet niet of ik nog wel wil.

Ik zou met mijn beste vriendin op hiphop gaan, maar zij mag nu niet meer aangezien zij 18 km bij mij en onze school vandaan woont, en de dansschool ook vlakbij school is.

Ik had precies hetzelfde als jij had. Ik moest alleen en ik durfde het niet en ook bellen vond ik eng. Nu zit ik uiteindelijk toch er op (streetdance) en vind ik het ook heel leuk om te doen. Echt blij dat ik het toch gewoon heb gedaan.
Je moet gewoon bellen. Dit vond ik eerst ook eng, maar die mensen die opnemen zijn mensen die daar les geven of gewoon werken en willen dolgraag een nieuw iemand er bij! Ze zullen echt niet gemeen gaan doen over de telefoon. Dat zou dom zijn en het is alleen maar je angst denk ik.
En dan over als je daar bent. Als je bang bent voor de meiden/ jongens er op zitten, dat zijn veel mensen wel. Sommige zullen misschien niet echt aardig lijken, maar dan moet je gwn denken: Dan maar niet, er zijn genoeg andere, aardigere, mensen.
Ik had dat ook en ik vond die mensen die er op zaten eerst niet echt bepaald aardig. Ik voelde me er een beetje buitenbeentje en ik had ook het idee dat iedereen op me lette. Nu zit ik er een tijdje op en vind ik het echt zo leuk. Ik kan het nu ook beter en er komen ook nieuwe mensen, die ik wel aardig vind en nu zie ik dat hun ook, wat ik eerst dus had, helemaal geen zelfvertrouwen hebben qua dansen. Nu moet ik zeggen dat ik echt zo een dansleraar heb, die je echt zelfvertrouwen wilt geven. Hij en het dansen heeft me echt geholpen. Dus: don’t waste you time. Ga er nu op!
Het is nog begin van het jaar, dus des te beter om er nu op te gaan en niet te wachten. Er zijn nu veel mensen die na de vakantie juist op een sport gaan en dan ben je dus niet de enige die nieuw is. Dit geldt ook voor hockey trouwens he :slightly_smiling_face:

Ik denk dat ik binnenkort maar eens naar de dansschool ga bellen, en dan een keer met een vriendin mee naar hockey. Alleen zij is 14, en ze hockeyt in de B1. Ze is écht heel goed. ;o

Haha, gewoon doen meid :slightly_smiling_face:

tja, gewoon doen.

Gewoon doen. 1 x over je angst heen en dan heb je wel iets leuks :’)

idd gewoon doen. anders komt er nooit wat van.
het is eigenlijk hetzelfde als solliciteren (als je dat al eens gedaan hebt) gewoon ernaartoe vragen hoe en wat je allemaal wilt weten . iedereen begint als die nog niet zo goed is (want je les is om het te leren. ) gewoon jezelf zijn en dan vind vast wel iemand je aardig :slightly_smiling_face: als je ddan nogsteeds niet durft ga je samen met een vriendin heen. ( of samen op die sport)

Voor alles is een eerste keer!

Denk eraan hoeveel lol je er aan kan hebben, en als je dat tegenover die 2 minuten bellen zet :wink:
Succes