Ik durf niet te hoesten.

Ik zit met een heel stom probleem, het staat al in de titel; ik durf niet te hoesten. Althans, niet in een stil klaslokaal of bij mensen die ik niet ken/niet mag. Het is echt heel vervelend, vooral als ik last heb van zo’n kriebelhoest. Met proefwerkweken is het dus ook best wel een probleem. En vanmiddag heb ik muziekles op het conservatorium bij een lerares die ik nog nooit gehad heb en ik heb nu dus last van zo’n soort kriebelhoest. Ik kan niet een uur lang niet hoesten, maar als ik eigenlijk niet durf te hoesten en ik probeer het toch, zet ik uiteindelijk niet door en komt er dus een soort van kotsgeluid uit m’n keel, wat nog gênanter is.

Ik weet eigenlijk niet goed waarom ik niet durf te hoesten, mijn hoest klinkt niet gek of zo.

Maar weet iemand wat ik tegen deze angst kan doen? Of iets om het hoesten acuut te stoppen? Ik schijt ‘m echt voor die les, alleen maar omdat ik vandaag veel moet hoesten :’)

hmm, lastig. Als je een ander hoort hoesten, wat denk je dan?

Mm, misschien gewoon erheen gaan zodat je wel een keer MOET hoesten, dat je over je angst heen bent? Of heeeeeeeeel veel water drinken/dropjes eten/keelsnoepjes eten en hopen dat je dan niet hoeft te hoesten.

Nou, vrij weinig.

Ja dropjes eten en water drinken doe ik wel haha. Helpt wel iets. En ja ik ga er ook wel heen. Maar die angst is sowieso irritant. Vooral omdat ‘ie niet ergens op gebaseerd is of zo… ik heb geen nare ervaringen met hoesten :’)

Dus waarom zouden andere mensen het raar vinden dat je hoest?

Dit heb ik ook een keer gehad, precies tijdens mijn proefwerkweek lol.
Kwam precies op het goede moment. Ik deed er vrij weinig aan eigenlijk. Gewoon inhouden. Maar als je het een uur lang tegenhoud, zeker bij zo’n kriebelhoest, krijg je echt zo’n heeel vervelend gevoel.
Tsja, ik denk dat je gewoon moet hoesten als je dat wilt. Zoveel mensen hoesten. Daar kijkt echt niemand van op. Waarschijnlijk hebben de meeste mensen het niet eens door.

gewoon hoesten als je moet, ook al schaam je je daarna dood. dan merk je vanzelf dat anderen er niet van opkijken :wink:

het is menselijk om te hoesten, echt waar, het is heel normaal, ik denk ook wel is van; wow het is echt stil, wtf ga ik nu hoesten dan word 'k aangekeken geak. Mja dat is niet zoo, als een ander hoest kijkt er ook niemand op dusja xx

‘‘Gewoon hoesten.’’ is denk ik niet het goede antwoord…

En als je nou van te voren zegt: ‘‘Ik ben een beetje aan het hoesten vandaag, heb last van m’n keel.’’ ofzo?

Voor het eerst dat ik dit van anderen hoor, maar zo is mijn angststoornis begonnen. Ben er nu onderhand weer vanaf, maar wel pas drie jaar later, dus dat wil je niet! Ik zou als ik jou was juist hoesten wanneer je het voelt, zodat je niet ineens een hoestbui krijgt na te lang inhouden. Het is inderdaad menselijk om te hoesten. Denk bij jezelf zoals hierboven al staat: als andere mensen hoesten vind ook niemand het raar en kijkt ook niemand raar op.

Als ik moet hoesten hoest ik anders krijg ik zogoed als geen lucht meer en das ook niet echt fijn als je dan voor pampus ligt in de klas qq

Je moet je denk ik beseffen dat anderen echt niet zo erg met jou bezig zijn als jij denkt. Het maakt anderen vrij weinig uit dat je hoest.

Edit: dit is misschien een beetje te makkelijk, maar ik hoop dat het helpt.

goneeee

Hoesten en je even excuseren, als je je er echt heel rot over voelt!

ik heb dat ook wel dat ik het niet durf, alleen minder als jou… maar naja waarom bang voor zijn ? iedereen hoest wel eens en het is niet iets ergs ofzo ?
naja hier zul je niet veel aan hebben, maar hoesten is normaal. en niet iets om je voor te schamen ofzo… :slightly_smiling_face: