ik durf niet op streetdance.

heey, ik heb eigenlijk best wel een ‘‘groot’’ probleem. het zit namelijk zo, dat ik niet op streetdance durf. dat komt omdat de enige dansscholen in de buurt waar ze streetdance geven, ook kinderen van bij mij op school zitten (ze zijn een beetje van die populaire typjes, dus die makkelijk mij belachelijk kunnen maken etc… je kent het wel :slightly_smiling_face: ) en ik ben dus echt bang, dat ze op school over mij gaan smiezen van ‘oooh die, ja die zit bij mij op streetdance, die is echt zo dom he/die kan echt niet dansen’

en ik weet dus eigenlijk niet echt wat ik moet doen. het lijkt me superleuk om dat te gaan doen als sport, maar ik heb een beetje een drang dat ik me dingen heel erg snel aantrek (niet expres) en dus ook heel snel bang ben dat ze dingen over mij zullen gaan roddelen. heeft iemand misschien tips voor me?

ach ja
anders zeggen die huppels ‘oooh die, ja die zit bij mij op schooool’
ze gaan zowieso wat zeggen, wat je nu ook doet :’)
& als jij graag op streetdance wilt, dan doe je dat toch
je moet je niet preventief laten wegpesten

Misschien helpt het om samen met een vriendin te gaan. Of zelfs een groepje vriendinnen! Dan voel je je misschien wat zekerder en kan je voor elkaar opkomen.

En maybe alleen een proefles doen dan proef je ook de sfeer van de groep. Dan kan je als het niet bevalt kan je altijd nog ergens anders gaan!

Bullshit , als jij lekker op streetdance wilt dan doe je dat gwn ?!
Who cares als er over je gepraat wordt , als het toch geen mensen zijn waarom je geeft… En ze je koud laten.
Dan moet je er gwn niks van aantrekken en doen wat jij leuk vindt !

Dat had ik ook een beetje. Alleen ik wou dan op jazzdance. Hier zaten ook meisjes van mijn school op en ook meisje die ik kende en echt niet mocht. Maar ik ben samen met een paar vriendinnen er op gegaan en ik vind het super leuk! De meeste meiden zijn aardig terwijl ik dacht dat ze heel stom waren, laat maar zeggen. Ik vind het wel iedere keer nog spannend als ik er heen ga maar als ik er eenmaal ben vind ik het super leuk! En anders heb ik altijd nog mijn vriendinnen met wie ik samen ga. Dus misschien kun je er samen met een vriendin op gaan? En anders gewoon doen! Je zult zien dat het echt wel mee valt!

Btw ; Ik heb ook gehad dat ik erg onzeker was en dat ik bang was dat er over me werd gepraat , maar weetje; Als ik mezelf was , werd er zelfs over me gepraat.
dus ik heb gwn geleerd dat er zoveel andere mensen zijn dan die popi jopie kindjes die denken dat ze alles zijn , wat boeit het nou wat zij over jou denken…
het is makkelijker gezegd dan gedaan , maar je moet jezelf accepteren zoals je bent !

Bedenk maar dat ze niks meer zijn dan jij.
En anders vraag je of vriendinnen met je mee gaan op dansles?
Heb schijt, jij doet wat jij wilt, wat jij leuk vind.
Je laat je toch niet tegen houden door die popiejoopie’s?
Sta boven die trieste figuren… want anders kan je straks niks leuks meer doen!

Dat heb ik ook, maar ik heb sowieso geen motivatie om te sporten tenzij ik het samen met een vriendin doe maar niemand wilt met mij op een sport dus dan maar niet…

Je moet je er niks van aantrekken en gewoon gaan, laat die meiden lekker lullen als ze dat al zouden doen. Wie weet gaan ze met je praten en word je bevriendt met ze. Je weet maar nooit.

Als je graag op streetdance wil moet jij gewoon op streetdance gaan,
zijn zijn toch ook ooit is bij het begin begonnen
Als ze dom tegen je gaan doen is het waarschijnlijk omdat ze jaoers zijn of onzeker over hunzelf

Heb lak aan anderen…
Ik denk dat je eerder spijt als je het niet doet.

Ik snap totaal wat je bedoeld. De 1e stap ernaar toe is het ergste maar bedenk eens dat die meiden misschien ook wel onzeker zijn geweest voordat ze erop gingen. En tja de ene heeft er meer aanleg voor dan anderen.
Ik vond het ook heel moeilijk om ernaar toe te gaan, maar uiteindelijk zit ik nu 10 jaar op streetdance en zit ik in een succesvol wedstrijdteam.
Dus: Gewoon doen:)!

dat had ik vroeger ook maar ik heb wel geleerd, gewoon doen! in hetbegin is het misschien even eng maar daarna is het echt super leuk,
ik deed het laatste jaar van mn vmbo eindelijk mee aan t schoolteam en toen hadden we zelfs de regionale wedstrijd gewonnen! ^^ zo vet was dat, dus gewoon doen, je krijgt er echt geen spijt van (:

Met een vriendin gaan maakt het al een stuk minder spannend en het is gewoon gezellig. Ik vond het ook eng om in mijn eentje op dansles te gaan dus ben ik met een vriendin gegaan. Er zitten meiden bij die best wel goed kunnen dansen maar ze maken mij echt niet belachelijk, dus ik denk niet dat die populaire meiden dat bij jou zullen doen. En als ze dat wel doen, moet je je er gewoon niets van aantrekken! Je leert het vanzelf wel, dus na een paar maanden hebben ze niks meer om over te zeiken :]

Dit heb ik dus ook gehad. Maar ik heb me erover heen gezet, en toen ik op dansen zat,ging het hartstikke goed.De meiden daar bleken heel aardig te zijn,
En wie zegt dat de populaire types wel kunnen dansen?
Gewoon doen, anders krijg je zeker weten spijt!

dankjulliewel allemaal voor jullie reactie’s!

ik hoor van de meeste antwoorden van ‘je moet er schijt aan hebben’ ‘je moet je er niks van aantrekken’ o.i.d. maarja, ik probeer me er altijd niks van aan te trekken, maar dan kom ik weer terug op het punt terug dat ik me dus heel snel dingen (persoonlijk) opvat. ik ben er nu al bezig om aan te werken ‘ze kennen je persoonlijk, dus ze menen het niet.’
ik ben blij dat jullie me motiveren. in de meeste berichtjes heb ik gelezen dat ik het echt moet doen, anders krijg ik er spijt van. dus ik denk dat ik binnenkort toch maar eens ga opbellen en een proefles ga nemen. (:

zoiets heb ik nu ook… heel erg vervelend idd omdat je tegen wordt gehouden van iets waar je hart bij ligt (dat heb ik tenminste :wink:).
Heel veel populaire meiden zitten ook op die dansschool en ik ga niet graag met dat soort typetjes om dus dat weerhoudt mij ook. Maar zoals ik hier vooral lees: lak aan hebben en het gewoon doen :wink:
ik zal wel eens kijken…
succes er iig mee!:smiley:

Dan moet je dat juist doen
want meestal doen mensen buiten school om wel aardig als ze dat op school niet doen!
teminste dat heb ik, op school word ik uitgelachen en zit ik meestal alleen maar op mijn werk doen mensen zelfs serieus een poging om mij te leren kennen!