Ik durf niet meer..

Ik zal het even uitleggen.
Ik heb in dit laatste jaar ‘iets’ met 3 jongens gehad.
Alleen steeds als we bijna officieel hadden, stopte ik omdat ik dan merkte dat ik niet echt verliefd was. Daarmee heb ik ze alle drie heel erg gekwetst. Denk nou niet dat ik een slet ben ofzo, zo is het echt niet. Ik vond ze alle 3 echt leuk, maar ik neem nou eenmaal niet met iemand als het niet goed voelt. En als ik niet verliefd ben voelt het ook niet goed. Dan kan ik het wel gaan proberen, maar dat is ook niet fair.
maargoed. Ik ben nu dus bang om weer iets met een jongen te krijgen.
Want er is nu een jongen die ik wel leuk vind, en hij mij. Alleen ik ben bang om er werk van te maken, omdat de kans groot is dat ik weer niet verliefd wordt. En als die jongen dan wel verliefd word en ik uiteindelijk niet. Dan kwets ik weer iemand. Niet meer met hem omgaan is echt geen optie, omdat ik graag met hem omga. Dus… wat nu?
Tips?

Doen wat je hart je ingeeft :slightly_smiling_face:, alleen dan ben je op het juiste spoor

gewoon proberen… je kan er ook van te voren met hem over praten als je durft. misschien is hij wel the one… bij mij was het andersom 2 jongens die ik heel erg leuk vonden en hun mij ook en is allebij niks geworden… maar ben er weer overheen en heb nu een hele leuke :slightly_smiling_face:… die jongens van jou komen er ook wel over heen…

Inderdaad, wij kunnen het niet echt voor je bepalen.
Maar ik vind dat je ervoor moet gaan, het is toch ook niks als je nooit meer iets met een jongen durft te krijgen omdat je bang bent dat je ze kwetst?
Misschien moet je het er van tevoren met die jongen over hebben als jullie een beetje wat hebben.

same here…

had ik eerst ook
maar luister gewoon naar je gevoel
en dan komt het echt wel goed
niet bang zijn om te kwetsen, t komt echt wel goed als je maar naar je gevoel luisterd

[i] Dat heb ik ook wel eens gehad, dat ik echt iemand leuk vond, en hij mij, en dat ik dan op het laatst niet meer wou. Dan had ik ook het gevoel dat ik dan niet echt verliefd was, dus ik snap wel wat je bedoelt. Maar als het gewoon echt goed voelt, en je hem veel kan vertellen enzo, praat er dan gewoon over, dat je niet te snel wil gaan enzo! Je hoeft toch ook niet gelijk een relatie te nemen?

Good luck, hoop dat je hier iets aan hebt !

xx [/i]

[i]hee, bedankt!
Ben blij dat ik niet de enige ben.
ik kan zeker goed met hem praten en hij weet ook van die andere 3, want daar gaf hij me altijd advies over.
Ik weet ookwel dat ik niet meteen een relatie met hem hoef te krijgen, maar ik zit eraan te denken om zelfs niet meer aan flirten/afspreken/zoenen te beginnen omdat ik hem niet verliefd wil maken en hoop wil geven om hem later weer te kwetsen.

xx[/i]

Vinden jullie dat je uberhaupt wel met flirten moet beginnen als je weet dat je waarschijnlijk niet verliefd wordt?
Want bij mij, altijd end an ooke cht altijd, loopt flirten uit op een ‘bijna relatie’ en dat is nou juist niet wat ik wil. Omdat ik dan weer een jongen kwets.

nee, als je weet dat je waarschijnlijk niet leuk gaat vinden vind ik dat je dat niet moet doen. straks word hij wel verliefd op jou, nogal lullig dan

kleine correctie: leuk vind ik hem al. Ik kan alleen nu al zeggen dat de kans klein is dat ik verliefd word. Maar dan zou ik nooit meer kunnen beginnen aan flirten…

Zoek dan eerst uit of je echt wel geintereseerd in heb bent. zo ja, en je denkt dat de kans groter is dat je verliefd word pas gaan flirten.
of gewoon flirten en je denkt nee zorgen dat hy heel erg op je afknapt.

Heb ik ook, maar mischien helpt het om te denken dat je het altijd nog wel kan uitmaken? ik bedoel je kan het proberen…?
naja ik weet t niet ik heb t ook wel hoor!

Ik snap wat je bedoeld, maar dan kwets je die persoon misschien nog meer toch?
Door hem eerst helemaal blij te maken door met hem te nemen…

Ik heb dat ook wel eens gehad. Ik was heel verliefd op een jongen en hij op mij… Maar opeens had ik het gevoel dat ik niet héél verliefd meer was (ik voelde wel nog iets voor hem hoor) dus heb ik hem ‘afgewezen’ (goh dat klinkt zo lelijk) En ik heb 'm daar heel hard mee gekwetst. Achteraf wou ik dat ik het er met hem serieus over gepraat had… want hij dacht wss dat ik hem aan het lijntje hield…

Dus: praat er met hem over ?

Succes :slightly_smiling_face:

Zoals veel al zeggen; praat erover met hem, en doe wat je hart je ingeeft. :slightly_smiling_face:

Ik ken het gevoel wel. Ik vind dat flirten trouwens best kan hoor, tot op zekere hoogte. Ik bedoel, oogcontact met een leuke jongen die je nooit meer ziet is net zo goed flirten als met iemand waar je veel mee praat.

Als je dat bange gevoel helemaal van je af zou zetten, zou je dan verliefd op hem kunnen worden? Dus er even helemaal niet aan denken dat je bang bent dat het niet gebeurt. Zou je dan verder met hem willen?

met hem erover praten

ik denk, dat als het je zoveel uitmaakt, dat je heb meschien kan kwetsen dat je hem dan toch leuk vond. Ben je al eens echt stapelverliefd geweest?
Want als niet, dan weet ik je ook niet echt hoe het voelt, lijkt mij.
En, zoals al meerdere zeiden, kan je met hem erover praten, ik denk dat dat echt wel helpt!
Ik wens je veel geluk

Verliefdheid is ook niet iets blijvends.
De eerste paar weken, maanden is het verliefdheid. Daarna verranderd het in houden van, maar de vlinders zijn minder.

Maar wel succels iig!