Ik durf niet meer.

Hooi, ongeveer 2 jaar geleden had ik een vriendje. Niet bepaald lief, zei altijd dat ik lelijk was, maar durfde nooit nee te zeggen.
Ik heb me ook gedwongen tot, tja seks met hem terwijl ik dit eigenlijk echt niet wilde, maar 1 x is het te ver gegaan. Ik durf er met niemand over te praten, want mijn moeder is nogal heel erg beschermend. En het is al 2 jaar geleden.

Maar nu heb ik een jongen ontmoet, waar ik het ook al over had in een andere topic. Maar ik ben bang dat als ik het met hem krijg, dat hij ook zo is als mijn ex. En het deed verschikkelijk veel pijn en nog steeds ben ik er echt bang voor, het doet echt pijn als ik er aan denk.
Ik durf ook niet verder te gaan dan verliefd worden, soms heb ik het gevoel dat iets mij tegenhoud zodra de ander op mijn verliefd word, want dan denk ik meteen aan toen. Wat moet ik doen, want ik weet het echt niet meer, :frowning_face:

xoxo

ahh :frowning_face: ik zou eerst heel goed uitzoeken of die jongen betrouwbaar is, en niet zo zou kunnen zijn als je ex. en je zei in je vorige topic dat je hem pas kende sinds kerst, dus ik zou maar gewoon rustig aan doen! En als het goed voelt, kan je het gewoon vertellen, dat is best moeilijk en je hoeft ook niet (meteen) alles te vertellen. Misschien als je hem langer kent dat het vanzelf gaat?

Just take it slow. Ga eerst gewoon op een date met deze jongen. Doe het rustig aan. En mocht het uitkomen op een ‘echte relatie’ , dan kun je hem gewoon de waarheid zeggen dat je wat mindere ervaringen hebt gehad met een vorige jongen. Als hij je écht leuk vindt en je écht waardeert dan respecteert hij dat en zal het beter worden.

Just take it slow. Ga eerst gewoon op een date met deze jongen. Doe het rustig aan. En mocht het uitkomen op een ‘echte relatie’ , dan kun je hem gewoon de waarheid zeggen dat je wat mindere ervaringen hebt gehad met een vorige jongen. Als hij je écht leuk vindt en je écht waardeert dan respecteert hij dat en zal het beter worden.

sorry, dubbel.

Ik hoor ook van sommige mensen hier die hem kennen, dat hij erg betrouwbaar is. En ik geloof hem ook wel, maar ik ben er gewoon ontiegelijk bang voor, ik wil ook vragen of we later naar de bioscoop kunnen, want ineens ben ik helemaal in de war met alles. Ik ken hem pas 2 dagen, dus voor mij gaat het best snel. Maar hoe kom ik hier over heen?

& @ anoukkdr

Ik ben dus ook al bang voor een date, ik ben serieus echt bang. Vooral nu ik me zo voel, ben de laatste dagen helemaal versuft en bang :frowning_face:

Een date hoort juist leuk te zijn, tuurlijk is iedereen zenuwachtig voor 'n date. Maar als je helemaal bang en versuft ben zou ik er gewoon mee wachten! Misschien ben je nog niet klaar voor een nieuwe relatie;)

Maar, wat als ik die jongen daarmee kwets, ik wil ook rustig beginnen maar ik vind het echt zo eng gewoon.

hij komt er heus wel overheen. probeer het gewoon, je moet je angsten overwinnen!

Ja dat is waar, dank jullie wel, ik vertel wel hoe het afgelopen is. x

ik zou het alleen uitstellen als je zeker bent dat het voor jou beter zou zijn.
Als je echt denkt da je je beter gaat voelen als je nog een paar dagen wacht dan stel je het uit. Als je echter gwn even zenuwachtig, bang en suf gaat zijn de dag voor jullie ‘uitgestelde date’ dan lijkt uitstellen geen goed idee. Als deze jongen het echt waard is (en dat weet je pas als je met hem op date gaat) dan zou het spijtig zijn dat je hem liet gaan omwille van slechte ervaringen met je ex.

En sorry voor je wat er met die ex gebeurd is :s kan je daar met iemand over praten? Ik snap wel dat je liever niet je moeder erover verteld… zou ik ook niet doen. Maar je moet het toch bij iemand kwijt?

Ja, maar hij komt om de 2 weken, dus ik vraag gewoon dat als hij weer komt we lekker kunnen praten en misschien daarna naar de bioscoop gaan. Ik weet het niet, het is zo moeilijk, het zijn niet alleen de zenuwen maar het idee van een relatie lijkt me zo eng. Ik laat hem ook niet gaan hoor, haha. Ik wil er alleen wat langer over doen, is dat erg denk je?

Ik kan wel praten erover met mijn moeder, maar sommige dingen lijken me niet handig om te vertellen. Verder kan ik er met niemand over praten, ik schaam me nogal heel erg ervoor. Heb ook nog steeds het gevoel dat het m’n eigen schuld is.

je hoeft inderdaad niks te overhaasten :slightly_smiling_face: schrik hebben voor een relatie is trouwens niet zooo zeldzaam, ik heb er echt ook last van :grinning: zeker de laatste tijd. Doe gewoon alles stapje voor stapje… eerst praten dan daten, en dan zie je wel weer :slightly_smiling_face: weet je bekijk het zo: je gaat ‘maar’ naar de bioscoop. Dat doe je met je familie/vriendinnen toch ook? :grinning: het betekent niet automatisch dat hij een relatie ofzo van je wil.

Als je trouwens niks aan je mama wilt vertellen over je ex, moet je dat ook echt niet… je zegt dat ze wat overbeschermend is. Ik heb ook zo’n mama dus ik snap je :wink: ik vertel haar dat soort zaken ook niet.
Maar meid voel je ajb niet schuldig… Ookal heb je hem op de moment zelf ‘toelating’ gegeven je was er gewoon niet aan toe en hij had daar rekening mee moeten houden. Hij had geen respect voor je, dus je bent beter af zonder hem.

Echt? Ja ik hoor het wel, en met andere erover praten is makkelijker, maar als je het eenmaal zelf hebt is het toch moeilijker ; (! Ik ga misschien toch naar de bioscoop, toch proberen. Maar hij is toch best wel snel, want na 2 dagen zegt hij meteen al hou van jouw enz, of stel ik mij aan?

Ik ben ook beter af zonder hem, het is alleen zo moeilijk om het weer te gaan proberen. Ik kan met haar alles over praten hoor, alleen niet dit xD!

Hij zegt nu al dat hij van je houdt? Lekker melig :stuck_out_tongue: je zou voor minder gaan panikeren :grinning: leer hem gewoon kennen zou ik zeggen :wink: en geniet van de film.

Ik ben vooral bang verliefd te worden en dan gebruikt en gekwetst te worden (ook omwille van slechte ervaring)

Ja, haha dus het maakt het voor mij niet bepaald gemakkelijk snapje. Maargewoon proberen.

Ik ook, daarom word ik het nooit, misschien is het daarom zo. Vooral als de ander ook op mij is, haak ik het af… Beetje stom, maarja het is eenmaal zo denk ik.

Als ik eerlijk ben, lijk je nu ergens op de vriend die ik nu heb. Hij had één keer seks gehad met iemand, twee jaar geleden, en dat meisje zei dat hij echt slecht was en vertrok.
Krak, zelfvertrouwen weg.

Je moet het gewoon rustig aandoen. Praat er met hem over, en dan zorgt hij er uiteindelijk voor dat je je op je gemak voelt bij hem. En dan kan je altijd nog met hem naar bed gaan als je dat wilt.