Ik durf niet goed om te gaan met jongens

lang verhaal

Ik ben toen ik 8 was aangerand door een oudere man, hij was 25/30 zoiets. Maar ik ben bijna 16, en ik durf nog steeds niet echt goed om te gaan met jongens, want ik ben bang dat ik dan in de zelfde situatie terecht kom als 8 jaar geleden, en dan het misschien erger word. Nou heb ik een hele goede vriend, hij weet ook van die aanranding, alleen hij blijft volgende week slapen. Hij is de eerste jongen die bij mij blijft slapen hij heeft al 10 maand een vriendin, daar niet van maar van de ene kant vind ik het super leuk dat hij blijft slapen, ik kan super goed met hem praten, en hij kent mij door en door, maar van de andere kant ben ik vet bang… ik weet niet waarvoor, maar ik heb zo weinig vertrouwen in jongens. En ik zit nu op zo’n leeftijd waar iedereen om mij heen een vriendje krijgt, alleen ik durf gewoon niet met jongens om te gaan. Weet iemand wat ik eraan kan doen?

Ik denk dat het beste is dat je gewoon moet doorzetten
En dan zal je zien dat het gewoon een gezellig avond gaat worden :] !
denk dat dat een beetje de enige manier is om eroverheen te komen!
Succes ermee, en vooral: veel plezier :laughing:

je kent die vriend heel lang, je kent hem door en door, hij heeft al bijna een jaar een vriendin, hij weet van de aanranding, hij is lief en hij begrijpt je.
De kans is verschrikkelijk klein dat ie iets bij jou gaat doen dat jij niet wilt! Dus dar hoef je echt niet bang voor te zijn, als hij van plan was jou namelijk ooit aan te randen zou hij dat allang hebben gedaan, geloof me. Ik denk dat je hem gewoon moet vertrouwen, hij doet echt niks.

Maar ik snap heel goed dat je er bang voor bent, maar probeer gewoon regelmatig met jongens af te spreken en neem dan áltijd een vriendin mee.Zo zijn jullie in ieder geval altijd met zn tweeën en dan voel je je ten eerste meer op je gemak, en als er wat gebeurt heb je elkaar tenminste nog. Je zult natuurlijk altijd een bang gevoel krijgen bij jongens, maar probeer ze ook eens te vertrouwen. Niet iedere jongen is zo een aanrander. Want als je alle jongens zomaar laat gaan, dan weet ik zeker dat je een hoop ‘perfecte vriendjes’ mist, waar je heel gelukkig mee zou kunnen worden.!

Hmm, ik weet wel dat hij niets gaat doen, maar toch ben ik niet een volle 100% overtuigd -ja ik ben echt een ramp- Maar ik vind dat een goede tip, dankjewel :slightly_smiling_face: