Ik durf niet bovenop !!!

even een vraag…

ik ben nu meer als een jaar samen met mijn vriend. ook hebben wij seks sinds een half jaar. tot nu toe was het nog elke keer dat hij zeg maar de leiding nam. hij bovenop en als we een ander standje doen liggen we naast elkaar zeg maar. maar nou vraag die de laatste tijd vaak of ik bovenop ga of dat we doggy kunnen doen en op de een of andere reden zie ik dat totaal niet zitten…

ik weet ook wel dat het komt door onzekerheid. en ook dat ik bang ben dat het pijn gaat doen.(ja seks blijft bij mij af en toe nog steeds pijnlijk op de een of andere manier)

toch wil ik het graag een keer proberen :flushed:, heeft iemand tips? of zijn er nog andere die hier net zo onzeker over zijn?
xxxxxxxxx

Gewoon niks doen wat je niet wilt. Wacht met andere standjes gewoon tot je klaar bent voor het standje.

dit ja.

Misschien gewoon even over praten? Dan komen jullie er vast wel uit samen.

Gewoon een keer proberen

Gewoon eens proberen, en dan merk je dat het zo chill is dat je liever nooit meer onderop wil :'D

Ik heb geen ervaring, maar het lijkt mij fijner bovenop. Dan neem jij namelijk de leiding en kun je het rustiger aan doen of stoppen als het pijn doen.

Misschien helpt het als je je dit bedenkt?

In de laatste zin zeg je dat je het wel graag wilt proberen, maar eigenlijk gewoon niet durft. Dus het lijkt me niet dat je dan niet wil. Misschien kan je over die onzekerheid praten met je vriend? Misschien helpt dat om ‘het laatste stapje net wel te durven zetten’, zeg maar. Hij vindt je vast hartstikke lief, leuk en mooi en hij zal het heel fijn vinden als je het een keer zou proberen voor hem. Ik zou zeggen dat er niks anders rest dan het gewoon een keer yolo proberen. En als het dan niet bevalt, en dat je het niet fijn vindt, dan houd je het toch lekker bij het oude? Daar is niks mis mee, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd (:

Je kan ook eerst een keer gewoon op hem liggen,
dat is gewoon het “normale standje” alleen dan omgedraaid.
Er is niets om bang voor te zijn maar je moet het absoluut niet
doen als je er niet klaar voor bent.
Vertel hem dat je dat niet durft en bang bent voor de pijn.
Hij heeft daar vast wel begrip voor.

<3

Ik ben op dit moment niet seksueel actief omdat ik geen vaste vriend heb, maar heb wel wat ervarig. Ik snap dat je niet graag bovenop wilt. Als je ligt is alles toch mooier, als je begrijpt wat ik bedoel. Bovendien is bovenop (als je zit tenminste) ook een stuk zwaarder. Maar aan de andere kant, jongens vinden het geweldig. Nou, de meeste dan.

Een goede vriendin van me heeft al twee jaar een vriend (weet niet precies sinds wanneer ze seks hebben, maar dat zal ook al lang zijn) en ze houdt er nog steeds niet van om bovenop te gaan. Je moet gewoon niks doen wat je niet wilt, wachten tot je er klaar voor bent of anders er met hem over praten.

By the way, je vriend zal je vast hartstikke mooi vinden, hij kent je lichaam al. Dus eigenlijk niks om je voor te schamen lijkt mij. Al snap ik je wel heel goed. Succes.

Ik durfde dit in het begin van mijn relatie ook, ten eerste ben ik een flinke meid e durfde niet op hem te leunen met mijn volle gewicht en ten tweede was ik best onzeker.

Probeer anders is met zoenen op zijn schoot en dan zoenen zonder kleren en dan steeds meer zelferzekerheid opbouwen tot je denkt van ik moet en zal hem er nu in hebben.

EN het voordeel is dat je zelf kan bepalen hoe diep hij gaat, hoe hard je gaat etc.

Als je het niet probeerd, kom je er ook niet achter. Ik zou wel aan hem melden dat je er nogal onzeker over bent, dan begrijpt hij je misschien beter.
Veel succes & plezier!
x

Als je het echt niet wil: niet doen. Maar als je twijfel hebt: probeer het!
Als je eenmaal bovenop ligt en je vind het niks, draai je je gewoon om. Je kan niks fout doen!