Ik durf mezelf niet te vertonen.

Hai girls,

Ik zit dus met een probleempje. Ik ken namelijk 3 meisjes, via Internet. We hebben mekaar nooit gezien. Na de vakantie ga ik naar een nieuwe school, en daar zitten die 3 meisjes. Ik ga ze dan elke dag zien. Ik ben bang dat ze raar gaan reageren. Ik ben namelijk anders in het echt dan op het Internet en ik ben ook bang dat er reacties gaan komen zoals “zoooo, ik had je echt totaal anders verwacht” enzo. Ik ben gewoon bang voor die nare reacties. Hoe moet ik me hierop voorbereiden?

x

‘‘Zooo, ik had ej echt totaal anders verwacht’’ is toch niet persé negatief?
Hebben jullie dan nooit een foto van mekaar gezien ofzo?

Een foto durf ik niet echt te laten zien, bang dat ze me lelijk gaan vinden en dat ze me vriendin dan niet meer willen zijn. Zoiets is me namelijk wel eerder overkomen.

Neem dingen niet te persoonlijk op, zelfs al zijn ze persoonlijk bedoeld (om jou te kwetsen), neem het gewoon niet serieus. :’)

YOUU’RE BEAUTIFUL
YOUU’RE BEAUTIFUL
YOUU’RE BEAUTIFUL
IT’S TRUEEEEE.
Een échte vriendin gaat je niet beoordelen op uiterlijk.

Wow, dit klinkt heftig, je hebt duidelijk een gebrek aan zelfvertrouwen. Ik ben ervan overtuigd dat er niets mis met je is, meid!

ik herken me heel erg in jou, ik durf ook nooit foto’s van mezelf op forums te zetten.
weet dat je iig niet de enige bent <3

Oké nou uiterlijk is niet echt het probleem, meer mijn persoonlijkheid. Ik ben op Internet namelijk heel druk enzo en in het echt best wel verlegen. Ze verwachten namelijk wel dat ‘ene meisje van Internet’ nietwaar :’]

Iedereen is op internet anders dan in het echt. Op internet heb je ook altijd andere gesprekken dan in het echt toch? Via internet ga je diepere of juist minder diepe gesprekken aan. En als je op internet zo bent en goede vriendinnen met ze bent, komt het er in het echt misschien ook wel uit!

Ging naar een andere school. :see_no_evil:

Vrienden maak je vrij snel op een nieuwe school.
don’t worry.

Ik ben op Internet niet anders hoor xdd? @typischetiener

Oooh ik ken ook zo’n persoon, op internet praat ze met iedereen en alles, maar op school durft ze helemaal niks. Ze durft je niet eens aan te kijken ofzo, terwijl ze op internet heel aardig nzo is, in t echt ook vast wel maar ze is echt facking verlegen. Ik weet niet of jij ook zo bent, maar als die 3 meiden je echt leuk vinden, dan nemen ze je zoals je bent.

http://data.whicdn.com/images/5234436/tumblr_lbo3gaOZbH1qzx2p7o1_250_large.jpg?1291056741

Maak je niet zo druk, je neemt nu toch niet ineens een makeover (in innerlijk en uiterlijk) omdat je wilt dat die meiden jou gaan zien precies zoals zij verwachtten?

Die vriendinnen maken zich waarschijnlijk meer zorgen over hoe zij er zelf uit zien dan hoe jij eruit ziet hoor, net zoals jij nu zorgen over aan het maken bent (:

je gaat gewoon naar die school en als die meiden in het echt tegenvallen zoek je toch gewoon andere vriendinnen?

Het is algemeen bekend dat je op internet anders zijn.
Misschien zijn zij ook wel heel rustig enzo!

Bijna iedereen is op internet wel iets anders, je vertelt meer, of juist minder, je bent aardiger of juist minder aardig, dat heeft iedereen, dus zij zullen ook wel iets anders zijn in het echt? Ik zou me maar niet zo druk maken!

Hun zijn ook anders dan he!

Misschien hebben zij zich op internet ook wel een beetje anders voorgedaan (want dat doet bijna iedereen) en vinden ze het nu net zo vervelend als jij. En als dat niet zo is, échte vriendinnen beoordelen je niet om je verlegenheid of waar je dan ook maar onzeker over bent, maar op je persoonlijkheid en die hebben ze leren kennen op internet (denk ik). Dus maak je niet druk, het komt wel goed.

als zij niet aardig zijn, zijn er nog altijd een stuk of 20 anderen in de klas hé, het komt wel goed! Stay positive.