ik durf het niet

hoi allemaal,

ik heb een goed voornemen gedaan op oud & nieuw en dat is om meer met jongens te praten. ik wil dit natuurlijk wel laten uit komen :p. maar ik vind het heel eng. ik ben volgensmij gewoon domweg te verlegen. ik vind het ook eng omdat ik niet weet wat jongens van me vinden.
mijn vraag dus aan jullie hebben jullie misschien tips voor mij over hoe ik jongens meer spontaan kan aanspreken en hoe ik spontaan moet doen ;p

alvast bedankt

Je moet gewoon in kleine stapjes beginnen. Als je weet dat je ergens jongens gaat tegenkomen, moet je van tevoren al aan jezelf beloven dat je een jongen gaat aanspreken. Zo kan je er jezelf mentaal op voorbereiden en dan zal het al ietsje soepeler gaan.
Wees gewoon jezelf en zeg hoi tegen een jongen. Je hoeft heus geen melige openingszin te bedenken, een glimlach en een groet zijn al een goed begin. Probeer enkele luchtige vragen te stellen, afhankelijk van waar je bent. Bijvoorbeeld op school kan je vragen welk vak hij net gehad heeft, op café kan je vragen met wie hij er allemaal is… Als de jongen in kwestie een beetje sociaal is, zal hij ook wel helpen met het gesprek gaande houden.
Maar ik raad je aan om, vooral in het begin, de gesprekjes kort te houden. Zo vermijd je dat je te zenuwachtig wordt en er awkward stiltes ontstaan. Bovendien laat het ook een beetje mysterie achter bij de jongen en zo wordt de kans ook groter dat hij de volgende keer het gesprek begint.

Geloof in jezelf, je kan het!
Succes ermee.

Ik herken het. Ik heb het ook gehad maar ik heb me er nu overheen gezet om wat jongens van me vinden. Ik ben meer met jongens gaan praten en merk meteen verschil. Ik krijg nu meer aandacht van jongens en kan het beter met ze vinden. Het enige probleem is is dat ik soms even niet weet wat ik moet zeggen, waardoor het soms ongemakkelijk wordt.

Pribeer je erover heen te zetten. Ik snap dat dit soms moeilijk is dus doe het dan in kleine stapjes… succes x

Tsja, het ligt er echt aan waar je het doet. Ik vind het zelf altijd het fijnst om dat bij het uitgaan te doen. Ook al heb ik geen alcohol op, toch vind ik het daar fijner, want daar kan je zo weglopen als het ongemakkelijk wordt, zeg maar.
Wat ik altijd doe, ik kijk gewoon rond naar jongens die me aardig lijken, niet die ik knap vind, want dan voel ik mezelf al snel minderwaardig en dan durf ik helemaal niet meer. Nou ja, daar ga ik dan naast zitten en dan gewoon alle ‘wat als’-gedachten wegbannen, en gewoon wat dingen vragen. Ik begin meestal met: ‘Hoi, wie ben jij?’, ja het klinkt echt heel achterlijk, maar je krijgt hoe dan ook een reactie en juist omdat het een aparte vraag is zitten de meesten al snel zo van: ‘Heeee die is leuk’ (in de zin van ‘gezellig’). En over het algemeen beginnen ze dan al vanzelf tegen me te praten. En de ene keer heeft het totaal geen effect, en dan loop ik gewoon weg. En de andere keer komen er hele gesprekken.
Succes! Je kan dit natuurlijk overal toepassen, weet namelijk niet of je uit gaat…

Ik vond het vroeger altijd heel moeilijk om te bedenken waar ik het dan over zou hebben met een jongen, als ik hem dan eenmaal sprak. Was echt doodsbang voor stiltes en ik kon echt stressen over de gespreksonderwerpen. Ik weet niet of je dat ook moeilijk vindt, maar wat ik mezelf heb aangeleerd, is om het heel basic te houden. Gewoon over alledaagse onderwerpen praten, desnoods over het weer. uiteindelijk zijn jongens ook gewoon mensen die ook een hekel kunnen hebben aan de kou(ik zeg maar wat). Verder als ik het niet meer wist stelde ik vragen, en dan het liefst vragen met een langer antwoord, geen nee-ja vragen.
Oja en maak het onderwerp niet te zwaar, hou het luchtig.

Gewoon rustig blijven, en het is niet erg om een keer een blauwtje op te lopen. Hoe vaker je het zult doen, hoe makkelijker je zult vinden.

allemaal super erg bedankt ga het zeker proberen

meer tips zijn natuurlijk altijd welkom :stuck_out_tongue:

Pff, ben wel benieuwd naar de reacties in dit forum. Vind het zelf namelijk ook altijd moeilijk om jongens aan te spreken in clubs, vooral omdat ik niet weet wat ik moet zeggen. Hoe begin je een gesprekje, zonder te beginnen met een afgezaagde, ‘niet interessante’ beginzin.

Ik volg dit topic!