Ik durf het niet te vertellen.

Hoi dames,

Mensen die mij hier kennen, weten mijn kwestie met mijn ex. Ik ga dat niet echt weer herhalen om irritaties te voorkomen.

Maar goed; Ik en mijn ex willen het tegen mijn ouders vertellen dat we samen zijn. Mijn ex zegt dat ik lef moet tonen omdat hij lang genoeg gewacht heeft. Ik luister naar mijn eigen gevoel en weet dat het hier thuis onzeker aan toe gaat i.v.m financiële situatie (paps dreigt geen werk meer te hebben, is constant aan het solliciteren, waardoor er wel wat spanning in huis is), waardoor ik het absoluut niet durf het te zeggen tegen mijn ouders. En ook gewoon omdat er voorheen veel gebeurt is.

Maar goed, exlief lijkt het blijkbaar te snappen (dat zegt hij, althans), maar wordt pissed (en dat is begrijplijk) als ik zeg dat ik het wéér uitstel.

Heeft iemand tips hoe ik het kan vertellen tegen mijn ouders. Althans; hoe WE het kunnen vertellen…?

Ik zit er gewoon zo erg mee en wil hem ook zijn zekerheid geven.

Dankuzeer.

Huh sorry, ik snap het niet. Het is je ex maar je wil vertellen aan je ouders dat jullie samen zijn?

Sorry, ik ken je verhaal verder niet.

Ik ken je verhaal ook niet! Maar ik denk dat je gewoon al je moed moet verzamelen en het gewoon vertellen!

Het is mijn ex, maar we zijn weer samen. Beetje krom getypt. Ja :’]

Ah, oke.
Hmm, kan je niet gewoon een beetje langzaam weer wat meer over hem vertellen en hem wat vaker noemen in verhalen bijvoorbeeld? Dan gewoon van ‘oh trouwens, ik ga morgen naar …’! En dan een beetje kijken naar wat hun reactie daarop is. Mochten ze echt compleet flippen, kan je misschien beter even wachten & als ze positief reageren wordt het voor hen ook wel beetje duidelijk dat jullie weer samen zijn!

Ik vind het echt heel raar/lullig dat je het niet vertelt.

Nou ik ken je verhaal wel, ik weet nog wel dat je heel pissed was op hem hele ruzie enzo en dat je hem nooit meer wilde zien? Echt een heel drama kwestie?
Is het die ex?

Nog een vraagje: Waarom durf je het niet tegen je ouders te vertellen?

Ik ken het hele verhaal niet. xD Maar waarom zou je je ouders niet over hem willen vertellen? Heeft hij in het verleden iets gedaan ofzo? Want anders moeten zij alleen maar blij voor je zijn dat je weer samen bent en gelukkig bent enzo.

Gewoon vertellen… zeg dat ze jouw keuze moeten accepteren, en als je de fout met deze jongen bent ingegaan (?) dat je van je fouten moet leren.

Jouw ouders zouden alsnog jouw geluk moeten steunen ondanks hun eigen situatie.
Jij moet het lef vinden het ze vertellen, anders vind ik het volledig terecht dat jouw vriend er een beetje klaar mee is.

Heeft het haast dat ie wil dat je het nu vertelt?
Denk dat er toch niks mis is met uitstellen aangezien het thuis niet helemaal goed gaat… Daar kan ie best begrip voor tonen denk ik dan.

Nou, nee. Nouja, het was wel een klein beetje drama, maar goed. Ik denk dat jij een ander verhaal voor je hebt.

Ik ben gewoon bang dat ik hun teleurstel dat ik met hem wil zijn, ondanks dat ze hem eigenlijk zo goed als uitkotsen. Dat ik volgens hen beter kan krijgen. Iemand waarmee ik zekerheid heb op een goede toekomst, geen financiële schulden (niet dat mijn ex dat heeft). Maar goed. Dat dus.

Nou, ik zou zeggen: bewijs het tegendeel en dat ze dus geen enkele reden hebben om hem “uit te kotsen”! Het is jouw leven met jouw keuzes en jouw vriendjes. :slightly_smiling_face: