Ik durf het niet meer

Hallo!
Ik zal gewoon even bij het begin beginnen.

Ik ben op mijn 14de seksueel misbruikt door een leraar van school. Niet echt verkracht maar ik moest handelingen bij hem uitvoeren( aftrekken) die ik niet wou doen. Sinds die tijd ben ik erg onzeker geworden over seks.

Vanaf mijn 17de ben ik meer geinteresseerd geraakt in jongens. Ik heb toen bij verschillende jongens geslapen maar ik blokkeerde gelijk. Eigenlijk het idee al dat ik bij hem in bed moest slapen. Aan de ene kant wil ik het omdat ik dan tegen hem aan kan liggen. Dat vind ik heerlijk. Maar zodra hij verder wil gaan, wordt ik bang en raak ik in paniek ;(

Nou heb ik al meer dan een half jaar een heel lief vriendje. Ik heb na een paar maanden seks gehad. Eigenlijk elke keer dat we nu seks hebben doe ik het voor hem en niet voor mezelf. Ik word op een gegeven moment wel opgewonden maar we hebben dan alleen de echte seks. Het is dan wel lekker maar ik ben dan gewoon heel gespannen.

Ook durf ik hem niet te pijpen. Bij de gedachte alleen al vind ik het helemaal walgelijk.
Nu hadden we eerst 2a3 keer per week seks. Maar nu nog maar 1 of 2 x per maand omdat ik gewoon geen zin meer heb. Ik ben nog steeds verliefd op hem en hij op mij. Maar ik durf het gewoon niet meer. Ik ben nu bang dat hij mij straks niet meer ziet zitten en dat het uitgaat. Maar dat wil ik niet.

Hebben jullie misschien tips voor mij?

dankjewel :slightly_smiling_face:

Weet je vriend van de misbruik? Dat zou voor hem denk ik heel wat duidelijk maken.

Sowieso is (korte) therapie te overwegen, als je er zo getraumatiseerd over bent! Vreselijk dat je dit hebt meegemaakt.

Ik zou er misschien inderdaad met iemand gaan praten erover. Je hebt iets heel heftigs meegemaakt en je hoeft niet te verwachten dat je hier zelf bovenop kan komen. Praat er in eerste instantie met je vriend over en overweeg daarna om met een psycholoog te praten.

Ik zou absoluut therapie overwegen als ik jou was. Je hebt een trauma meegemaakt en nooit goed verwerkt, helaas gaat dat niet vanzelf over. Het lijkt me ook heel lastig voor jou dat je nu nooit 100% jezelf kan zijn bij je vriend, omdat je zo gespannen bent zodra het om seks gaat. Weet je vriend er vanaf? Misschien kan hij zelfs meegaan met therapie als dat het voor jou makkelijker zou maken en kunnen jullie er samen aan werken.
Heel veel sterkte.

Als jij het je vriend vertelt, zal hij dat vast en zeker begrijpen. door erover te praten kan hij je steunen en helpen er weer bovenop te komen.
Je hoeft je er echt niet voor te schamen of in te houden, want je moet geen dingen doen waar jij je onprettig bij voelt.
als tweede stap kun je therapie overwegen.

Dank voor alle reacties!

Mijn vriend weet ervan.
Ik weet niet zo goed of een psycholoog goed is. Is dat duur? Zitten er kosten aan?

Ligt aan je leeftijd en aan je verzekering, aan je username te zien ga ik er vanuit dat je 18+ bent. Dan zou ik eens een kijkje nemen naar aanvullende verzekering voor dat soort zorg. Het is nu overstapperiode wat dat betreft. Misschien kan je hier samen met je ouders naar kijken? Ik weet niet of die er vanaf weten, maar je kan ook zeggen dat je niet lekker in je vel zit en graag naar een psycholoog wilt.
Als je de juiste verzekering hebt hoeft een psycholoog niet duur te zijn volgens mij, je betaalt dan wat meer per maand aan je verzekering. Losse sessies betalen zonder verzekering is wel aardig prijzig.
Maar ik vind persoonlijk dat mentale gezondheid altijd voor gaat, zo pak ik 't bij mezelf in ieder geval aan.

Ik ben 20 en heb helaas geen ouders meer :slightly_smiling_face: Dus ik sta er zeg maar een beetje alleen voor…
Ik zal eens kijken bij mijn zorgverzekering :slightly_smiling_face:

Ik zou het er eens met je vriend over hebben, als je dit nog niet gedaan zou hebben. Uiteindelijk is eerlijk zijn tegen elkaar en alles kunnen vertellen (daarom niet altijd moeten) tijdens een relatie het belangrijkste. En je kan inderdaad en therapie overwegen. Ik denk niet dat die jongen foute bedoelingen met jou heeft, dus probeer jezelf ervan te overtuigen dat je geen schrik moet hebben :wink: Je kan niets fout doen als je met hem aan het vrijen bent :wink: Het is natuurlijk wel belangrijk dat je je grenzen duidelijk aangeeft. Als jij iets niet wil, dan moet hij daar respect voor hebben. En zolang dat het geval is, zit het goed tussen jullie en hoef je je er echt niet slecht over te voelen of schrik te hebben.
Veel succes meid!
Liefs x

Ik zou er sowieso met je vriend over praten. Want ik denk hoe veiliger en geliefder je je voelt hoe makkelijker t kan zijn om toch weer fijn seks te hebben. En hij kan ook door wat je vertelt letten op wat je grenzen zijn (en misschien wel samen zorgen voor meer plezier in seks en ook stap voor stapje verder bouwen op wat je eng vind). Gewoon een heel goed gesprek hebben met je vriend.

En ik zou zeker weten ook overwegen om naar een seksuologe of psycholoog/psychiater te gaan. Die kan helpen om alles op een rijtje te zetten, je trauma te verwerken en ook leren om de vervelende gedachten die je tijdens seks hebt (vanwege wat er gebeurt is) los van de vervelende ervaring te zetten en er andere gedachten aan vast te koppelen.
Kijk inderdaad goed naar zorgverzekering wat er wel en niet vergoed wordt.