Ik durf geen vet en snoep te eten

Ik durf geen VET en Snoep te eten dus geen Mac en Choco en koekjes en ga zo door als ik iemand vet zie eten denk ik oeiiiii, ik word er gek van wil soms ook van eten genieten en dat lukt mij gewoon niet , nu is me vraag wie heeft dit ook met vet eten en hoe ben je er overheen gegaan

Misschien hulp zoeken bij een psycholoog ofzo? Teveel ongezond eten is ook niet goed maar er bang voor zijn ook niet!

Ik heb vroeger anorexia gehad, ben dr een soort van overheen gegroeid. Ik at vooral veel brood, en hierdoor is mijn maag iets groter geworden, en kon in vanzelf weer snoep eten.

idd. En dan stapje voor stapje komt het wel weer goed!

ik eet zelf al jaren (ja echt paar jaren) geen MAC.
Maar af en toe koekje of patatje kan echt geen kwijt. Denk bij je zelf maar is in: ik ben wel goed bezig dus dit (mac,patat,koek) is eenmalig , het kan niet echt kwaad, zolang ik maar gezond blijf eten daarna.
en ECHT gezond eten, niet de volgende dag: deze dag ook effe mac of koeken , ik doe morgen wel weer gezond’

Tenminste zo leerde ik het te doen

Lijkt me best wel handig, maar het is natuurlijk niet goed…
Ik denk dat je het beste een tussenweg kunt gaan zoeken. Dus niet meteen naar de Mac gaan, maar gezonde dingen eten die eigenlijk niet helemaal gezond zijn, maar ook niet heel erg ongezond (als je begrijpt wat ik bedoel). Dus bijvoorbeeld kaaskoekjes, pinda’s, nootjes, kaasstengel en pizzabroodjes??

Ik begrijp dat jij het als probleem ziet. Zoek daarom hulp bij je ouders, huisarts of psycholoog o.i.d.

Toch, ik wou dat ik het ook niet wilde eten.

Ik zou idd iets van hulp zoeken. Gezond eten is goed, maar je moet het uit overtuiging doen en niet uit angst voor ongezond eten. Af en toe koek, snoep, chips of mcdonalds eten, is zoals vaak hier gezegd, écht niet erg. Op zich is altijd gezond eten, ondanks dat het ws jezelf onnodig kwellen is, en lastig met etentjes e.d., nog niet zo’n probleem, maar als je zo bang bent voor ongezond eten lijkt het me makkelijk doorslaan naar anorexia/orthorexia of zoiets.

Volgens mij zijn kaaskoekjes en kaasstengels zo ongeveer de vetste, zoutste dingen die er bestaan :wink: Denk echt niet dat dat veel beter is dan mc Donalds :wink: (Niet erg natuurlijk, maar frietjes en zo worden vaak als überongezond gezien, terwijl het echt wel meevalt als je het gewoon - niet elke dag natuurlijk, maar af en toe - als maaltijd eet en niet als tussendoortje.)