Ik durf geen oogcontact te maken

Hallo iedereen,

Ik heb een klein probleempje…

Ik durft namelijk geen oogcontact met jongens te maken.
Als ik zie of denk dat een jongen oogcontact met me maak draai ik snel mijn hoofd om en durf ik niet meer naar diegene te kijken. niet dat ik het niet wil maar ik ben bang als ik oogcontact met diegene terug maak dat het dan helemaal zijn bedoeling niet was en dat die me ga uitlachen omdat ik dan met hem “flirt” terwijl die me niks vind. (ja, mijn gedachtes zijn een beetje raar i know, maar toch denk ik dit altijd) En dat vind ik best jammer want ik ben 16 en ik heb nog nooit een vriend gehad terwijl ik der nu denk ik wel aan toe zou zijn. misschien iemand tips of iets…?

Gewoon proberen. Kijk even snel langs hem en kijk dan weer weg en dan steeds iets langer. En er komen echt wel leuke jongens voor je (:

Ik vind het juist altijd grappig om jongens aan te staren, haha. Maar gewoon een keer proberen. Het hoeft maar een seconde te zijn. Er is niets engs aan. En dan steeds ietsjes langer kijken…

Gewoon elke keer iets langer kijken. Eerst kijk je een jongen even snel aan, en dan moet je dat steeds wat langer doen.
En ze gaan je heus niet uitlachen als je probeert te flirten hoor…!
Succes!

bedankt iedereen :slightly_smiling_face:
Ik denk dat ik het toch wel eens ga proberen als ik het durf
ik weet niet waarom ik zo moeilijk doe, ik denk dat ik bang ben om afgewezen te worden.

Ik heb daar ook last van hoor, ik denk precies hetzelfde als jij.
Ook nog nooit een vriend gehad, maar dat boeit me opzich niet, heb wel vaak genoeg gezoend met jongens maar dan moest het wel altijd vanuit hen komen OF ik had wat op, ikzelf durf gewoon niet zo goed!

Je zult heus niet worden afgewezen hierom hoor! Succes met proberen (:

haha jullie zijn precies zoals mij, ok ik ga het vanaf nu af aan ook proberen!

Ik kan ook niet in de ogen van mijn ouders kijken als ik met ze praat. Laat staan onbekende jongens. En ik heb het ook nooit door dat een jongen oogcontact met me probeert te zoeken, krijg dat van mijn vriendinnen te horen. Ik kan gewoon geen oogcontact hebben met mensen, lukt niet.