Ik durf geen jurkjes en rokjes te dragen

Kijk ik ben nu zegmaar niet de dunste die hier rondloopt, maar toch wil ik wat meer jurkjes en rokjes gaan dragen. Ik kan me er alleen niet toe zetten omdat ik bang ben voor vervelende reacties. Iemand tips?

Mijn tip is om dan een jurkje/rokje te vinden waar je je prettig in voelt. Vaak kan een zwart jurkje/rokje met een zwarte panty wel afkledend staan en als je er dan een jasje bij doet.

Ik durf het ook niet aan te trekken omdat ik mij er onzeker over voel… Soms zie ik hoe mensen iets gecombineerd hebben met een jurkje of rokje en dan denk ik: ‘‘Heee dat is leuk!’’ Bijvoorbeeld met een legging of panty eronder of een leuke riem erbij of zo grote ketting en leuke schoenen. Maar zelf trek ik niet niet aan…

Gewoon beginnen met zo’n zwart simpel rokje, dat kleedt juist af :slightly_smiling_face:

http://data2.whicdn.com/images/138038396/large.jpg

Draag gewoon wat je wilt
En draag niet alleen zwarte dingen omdat het afkleed draag wat je leuk vind
Okay ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent ik draag alleen jurken en ben ook een paar jaar geleden “niet de dunste” geweest
echt zolang jij gewoon een normaal jurkje draagt en niet bijvoorbeeld 200 kg in een hotpants met een enorme hang buik erover en alleen een bh, zal niemand raar opkijken en ik betwijfel dat iemand het wat kan schelen of jij een rok/jurk draagt en boven de 20 kilo weegt. (Ooh en ik zie heeeeeel vaak mensen die niet de dunste zijnin jurken/rokken)

ik durfde t eerst ook niet maar nu doe ik t gewoon,
gewoon schijt hebben als jij t mooi vind gewoon dragen

Ik durfde juist nooit in broeken omdat ik mezelf daar te dik voor vond :’)
Maar je zou gewoon even op internet (lookbook, blogs) moeten kijken wat je zelf leuk vindt en wat misschien mooi bij je figuur staat en dan een keer proberen of het wat is. En als je eerst bijvoorbeeld een zwart jurkje koopt kun je er nog een jasje overheen dragen en als je er dan iets comfortabeler mee bent kun je ook ‘apartere’ dingen gaan dragen.

Vriendin van me heeft overgewicht en die draagt juist alleen maar leggings en rokjes en jurkjes omdat dat juist af kleed.

Heb serieus echt schijt aan wat andere mensen over je denken. Dat is lastig, in het begin is het echt moeilijk om die switch te maken, maar het is het wel waard. Want zolang jij iets draagt waar jij je prettig bij voelt, en wat jij mooi vind en wat jij wílt dragen, is het goed. En dan boeit het zo weinig wat anderen daar van vinden.

Mijn ervaring is juist dat als je wat meer moeite doet om er leuk uit te zien dat je alleen maar leuke reacties krijgt. Kijk eens in het ‘stevige meiden’ topic als je je niet zeker voelt, daar staan zat prachtige meiden tussen waarbij jurkjes en rokjes hartstikke leuk staat en ik weet zeker bij jou ook.

Ik vind jurkjes en rokjes meestal vaak nog wat leuker staan dan broeken, als je een goed model jurkje kan vinden voor jouw figuur kan het enorm afkleden en flatteren :slightly_smiling_face:

Volgens mij maakt het niemand wat uit of je een jurkje of broek draagt dus gewoon doen! Koop eentje die je leuk vind en dan gewoon jezelf verplichten om 'm aan te doen. Toen ik vroeger ook nog niet altijd alles durfde aantrekken wat ik leuk vond, deed ik het stapje per stapje, zeg maar, dus eerst als ik bij een vriendin thuis was, dan vb als ik naar de stad ging en uiteindelijk op school want dat was het engste :stuck_out_tongue: Kan je mss ook doen.

Je moet je niet als argument je iets flinkere figuur gebruiken om maar geen jurkjes of rokjes te dragen. Ik ben zelf juist erg lang en wat dunnetjes om het zachtjes uit te drukken, maar draag gewoon jurkjes en rokjes (een van mijn favorieten :bowing_man: )

Trouwens ik zie vaak in de binnenstad van Heerlen een vrij lange man lopen die ongeveer 1.90 lamg is en heel slank, maar hij loopt gewoon schaamteloos tussen alle winkelend publiek en terrasjes in jurkes en rokken en dat ziet er bij hem ook nog eens heel goed uit, zeker icm zijn heel lang haar.

Als hij het als man al durft te dragen, dan moet jij het als meid zeker kunnen dragen

Gewoon doen! Je gaat nooit iedereen 100% tevreden hebben. Je kan de mooiste vrouw op aarde zijn met de allermooiste kleren en dan zouden er nog mensen zijn die het niet aanstaat wat je draagt. Dus waarom zou je er iets van aantrekken?

Ik vind het zelf ook niet zo prettig, vooral omdat ik altijd het gevoel heb dat het te kort is (ik ben vrij lang).
Probeer een paar jurkjes/rokjes te vinden waar je je comfortabel in voelt, dat is het belangrijkst, want dat straal je uit.
Laat de gedachte dat je misschien niet de dunste bent, je alsjeblieft niet tegenhouden. Het staat vast prachtig en je ziet het veel vaker en eerlijk, de meeste mensen zal het niet eens opvallen. Gewoon lekker doen wat jij wil!

Ik vind het juist super staan die rokjes en jurkjes bij de meiden uit het stevige meiden topic.

Er zullen vast wel jurkjes en rokjes zijn die jou goed staan hoor! Je moet even zoeken en vinden wat bij je past en waar jij je prettig in voelt. Ze kunnen juist heel mooi afkleden vind ik. En met een leuk jasje erop en een zwarte, dikkere panty of maillot eronder voelt het niet zo bloot :slightly_smiling_face:.