Het is een vreemd verhaal. En ik hoop dat er mensen zijn die tips of tricks hebben .
Ik ben een shopfreak. Het liefste shop ik 2 keer per week, het allerliefste nog in Utrecht. Helaas komt mijn shoppen nooit tot de kassa. En komen de kleren die ik zie helemaal nooit in mijn klerenkast. Dus eigenlijk mag ik mezelf geen shopfreak noemen, maar slechts een windowshopfreak.
Vroeger heeft mijn familie in de schulden gezeten. Sinds dien durf ik geen geld meer uit te geven, het is heel apart. Daardoor durf ik ook geen kleren weg te gooien. Die ene broek met de verfvlek kan nog wel een weekje mee… En de bh die een beugel mist… misschien vind ik de beugel ooit nog terug.
Mijn klerenkast begint nu echt leeg te raken. Ik draag nog 3 setjes. Daardoor weet ik ook niet waar k moet beginnen met het vullen van mijn kledingkast. Toch eerst een basic collectie aanleggen of misschien een opvallend item kopen… Of toch misschien wat nieuwe bh’s?
Nu lijkt het heel makkelijk. Je loopt naar de kassa en rekent hem af. Maar zodra ik op het prijskaartje kijk van het topje dat ik zag hangen. Is hij toch al wat minder leuk en leg ik hem weer terug. Daardoor kom ik vaak met niks thuis.
Heeft iemand enig idee hoe ik mezelf dwing het toch te kopen? En hoe ik begin met mijn kledingkast te vullen? Iemand die tips of tricks heeft hoe je deze zuinigheidsfreak toch wat kan laten weggooien? Wanneer kan je iets nog dragen en wanneer niet?