Ik durf geen confrontatie aan

Zoals als de titel al zegt, ik kan geen confrontatie aan tenminste ik durf het niet ik ben bang dat er dan ruzie komt die nooit meer eindigt
Hebben jullie dat wel is gedaan en hebben jullie tips voor me ?

Handig, ik durf het ook niet. :flushed:

Wat bedoel je precies? want je bent niet echt duidelijk hier…

Nou als iemand naar me toe komt en ik wil hem eigenlijk confronteren met iets maar dat durf ik niet en

Gaat dit over hetzelfde als je andere topic?

Nou, het ligt een beetje aan de situatie maar stel dat iemand bijv iets over jou gezegd hebt wat niet klopt achter je rug om dan moet je diegene daar gewoon mee confronteren inderdaad, maar dan op een kalme manier van hoe kom je aan die informatie? en waarom zeg je dat niet tegen mij in plaats van tegen anderen? dan kan ik er misschien iets aan doen.
Als je dat doet staan ze vast met hun bek vol tanden want dat verwachten ze niet, en schop je niet gelijk ruzie.

Beetje wel ja maar ik heb het nooit echt gedurfd

Als je gewoon op een nette manier tegen die gene verteld waar je mee zit, zal het waarschijnlijk niet echt op ruzie uitlopen. Dus niet met beschuldigingen aankomen, maar zeggen "Ik vind dat… "

Zit je in een bepaalde situatie waarbij je iemand moet confronteren?

Wel als diegene weer naar me toe komt

Probeer duidelijk te zijn in wat je dwars zit. En als het kan rustig te blijven.

Ik denk dat als je je er dan toch gewoon over heen moet trekken. Dingen op een tactische manier proberen te brengen.

Snap wat je bedoelt, zoiets moet je leren! Ben er ook niet zo sterk in, maar probeer er wel aan te werken. Confrontaties aangaan gaat altijd makkelijker met mensen die je vertrouwt, in je directe omgeving. Ik denk dat het gewoon onzekerheid is die ervoor zorgt dat je het niet durft; bang gekwetst te worden.
Het tegendeel is echter waar: als je confrontaties aan durft te gaan, wordt je minder snel gekwetst en kom je er alleen maar sterker uit! Mensen snappen dan dat ze niet zomaar over jou heen kunnen lopen (terwijl ze er anders juist gebruik van zouden maken). Maar dat zal jij misschien ook wel snappen.
De enige manier om het te leren is het gewoon te dóen, en er veel mee bezig te zijn. Maak kleine stapjes voor jezelf die ervoor zorgen dat je steeds meer durft. Bedenk ook vaak wat je allemaal zou kunnen bereiken zonder al die onzekerheid, het is namelijk nergens voor nodig. Het is echt niet zo dat mensen je niet meer aardig vinden als je ze ergens op aanspreekt (zolang je het op een nette manier doet), veel mensen vinden het juist prettig…
Even een lang verhaal om een klein probleem haha, hoop dat je er iets aan hebt.

Nou je hebt echt gelijk, ik ben idd bang om gekwetst te worden maar je maakt het me wat makkelijker
Dankje !

Ik durf dat ook niet, ook bang om anderen te kwetsen of onrust te veroorzaken.
Toch leer ik steeds meer om vaker voor mezelf op te komen.
Je hoeft bewijze van niemand iemand anders z’n kont te likken.
Je mag best een beetje egoistisch zijn.
Je kan best zeggen wat je denkt en voelt en de ander moet het daar maar mee doen.
Het draait om eerlijk zijn tegen je zelf en tegen een ander.
Kwestie van doen.

Ik durf dat ook niet behalve bij mijn vriend en ouders.

Ik heb precies hetzelfde maar ik denk nu wel dat ik het durf als ik het maar een een goeie manier uit leg

Gewoon duidelijk zijn zonder iemand aan te vallen. Zolang je het normaal en rustig overbrengt en je punt duidelijk maakt, hoeft het niet met ruzie te eindigen.

Ik merk de laatste tijd ook aan mezelf dat ik het heel lastig vind om confrontaties aan te gaan, en ze dus maar vermijd door me stil te houden en over me heen te laten lopen. Dat voelt stom, want dat past niet helemaal bij mijn karakter, aangezien ik een uitgesproken mening heb en niet graag over me heen laat lopen. Bij mij ligt het probleem echter niet bij mensen die ik minder goed ken, maar bij vrienden en mensen die dichtbij me staan. Ik wil geen problemen, ik wil geen ruzies, dus vermijd ik elke vorm van confrontatie. Ik durf bijvoorbeeld niet er iets van te zeggen als ik merk dat iemand tegen me liegt, terwijl dat eigenlijk wel moet. Ik zag een vriendin laatst wel zo voor zichzelf opkomen, en ik voelde echt ontzag voor haar dat ze dat gewoon deed haha. ;p