ik doe vreemd bij hem..

hee,
ik heb een ontzettend leuke vriend. nu 3 maanden.
ik heb het altijd heel leuk met hem enzo, mar ik heb wel een probleempje…
de eerste keer dat ik met hem zoende, was de dag dat ik wat met hem kreeg.
dat ging gewoon goed en voelde me er fijn bij.
maar daarna, heb ik nog maar 1x met hem gezoend in deze 3 maanden.
dat is volledig mijn fout omdat ik iets heel stoms doe als hij mij probeert te zoenen, ik draai namelijk mn hoofd weg. ik wil dat niet eens, maar het gebeurt gewoon. ghij heeft t nu ook door en denkt dat het aan hem ligt. dan zegt hij dingen als; je hoeft nergens bang voor te zijn. maar ik ben ook niet bang, alleen mn hoofd wil niet meewerken…?! hebben meer meisjes daar last van, of ben ik een volledige idioot…? en hoe kom ik daar nou van af?!
xxxx

Nou ik heb daar gelukkig geen last van. Misschien ben je gewoon nog niet klaar voor een vriend. Trouwens je hoeft niet altijd te zoenen in een relatie. Het is niet iets dat verplicht is. Ik kan begrijpen dat jij dat wel zelf wilt en het niet prettig vindt dat iets in jou niet wilt meewerken, maar ik denk dat het enige wat je nu kan doen is je over je ‘angst’ heen kan zetten.

misschien ben je er toch bang voor maar heb je het zelf niet door?
oke, dat klinkt raar.
maar, misschien moeten jullie het langzaam opbouwen (bijv. eerst knuffelen dan kusje op wang dan ‘‘echt’’ zoenen ofzo) om aan elkaar te wennen.
je hebt hier echt niks aan he.

hij kan toch je gezicht vast pakken als jullie zoenen? kan je hoofd ook niet wegdraaien.

En anders gewoon wat de andere zeggen, langzaam opbouwen…

^Misschien vind ze dat zelf niet fijn.

Praat erover met hem!