Het is gewoon lastig. Ik keek vandaag Plain Jane en er was een meisje dat gewoon precies mij beschreef. Ze wilde altijd iedereen blij en tevreden houden, ook al deed ze zichzelf dan anders voor dan dat ze was. Dat doe ik dus ook. Ik wil dat iedereen mij aardig vind en daardoor gedraag ik me zo anders.
Als ik dan alleen ben, komt alles eruit. Dan bloei ik op in mijn ‘eigen wereld’ waar ik mezelf in kan zijn. Ik weet precies hoe ik alles wil en hoe ik over dingen denk, maar ik kan mezelf er gewoon echt niet naar gedragen, of die dingen doen die ik zou willen.
Dit geldt voor innerlijk en uiterlijk. Ik weet precies hoe ik er qua uiterlijk uit zou willen zien, alleen ik doe het niet? Mijn persoonlijkheid van binnen is ook zo anders dan dat ik me daadwerkelijk voor doe, waardoor mensen een heel verward en verstoord beeld van mij krijgen, omdat ik me elke dag anders gedraag. Raar om dit zo te verwoorden, maar zo is het wel. Mensen vinden mij ook vaak ‘raar’, wat betreft mijn gedrag, omdat ik zo wisselend ben…
Dit is heel vervelend en het belemmert echt mijn sociale leven. Ik ben ook niet goed in vrienden maken en ik zit in een ontzettend leuke vriendinnengroep waar ik dolblij mee ben omdat ik anders heel eenzaam zou zijn. Dat zijn ook echt vriendinnen waar ik altijd op kan terugvallen. Maar dit geldt meer voor nieuwe mensen die ik moet ontmoeten of mee moet praten, ik gedraag me gewoon heel anders… Hoe kan ik dit ‘veranderen’?
EDIT: ik ben ook erg snel op m’n teentjes getrapt en ik kijk ook de kat uit de boom. Als ik een nieuw persoon ontmoet en iemand zegt iets waar ik iets achter zoek sla ik meteen een boze toon aan zoals: ‘wat bedoel je daarmee, wat wil je daar mee zeggen?’ En dan zijn ze ook snel afgeschrikt… En dan vinden ze me natuurlijk weer raar… blabla.