Ik doe aan automutilatie (mezelf snijden), hoe kom ik hier vanaf?

Geachte,

Ik doe aan automutilatie, details zijn niet nodig.

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/algemeen-automutilatietopic-4-255975.0.html

Hier bestaat al een topic van, misschien dat dit kan helpen? Iedereen probeert elkaar te helpen en te steunen in dit topic.

Echt naar dat je dit is overkomen, ik wens je veel sterkte toe!
Om even on topic te blijven, ik ben al zo’n 5 maanden (?) denk ik gestopt omdat ik echt steun heb gevonden bij mijn vriend. Dus misschien helpt dit? Een vriendin of vriend (waarvan je weet dat hij/zij je steunt) vertellen over dit ‘probleem’ en alle andere dingen die gebeurt zijn? Sowieso gaat dit opluchten en zullen ze je helpen. En als je drang hebt gewoon met hun appen of bellen, gooi ook alles weg waarmee je dit eventueel zou kunnen doen (ook dit heeft mij heel veel geholpen omdat ik niet meer naar iets kan grijpen).

Sorry, ik weet dat je het heel moeilijk hebt, maar dit is een redelijk triggerend verhaal.(of ik denk te veel in plaatjes?)

Maar zoals Fearless zegt, in het AM topic zijn er mensen die er mee te maken hebben(ik ook) en willen we je graag advies/tips geven!

:hugs:

Ik voel me tbh ook best getriggerd ja vanwege de details.

Maar on topic, hoe cliché het ook is: Waar een wil is, is een weg. Het is bij mij een dagelijks dingetje geweest maar omdat ik echt er voor ging om die weg te bewandelen om te stoppen, is het mij gelukt. Af en toe heb ik wel nog eens een terugval, maar laat jezelf daar van leren. Het is oké om dan af en toe terug te vallen, zolang jij jezelf ook weer probeert op te pakken om weer te stoppen.

Totdat je je bot ziet, ontstekingen!? Dat is echt heel heftig… Maar meteen vraag ik mij dan af: dan moet je toch naar de huisarts gaan? Met zoiets kan je niet rondlopen blijven zonder dat er heel veel schade komt. Zoiets moet gehecht worden.

Ben je open met je psycholoog over AM? Heb je een goede band met hem/haar?
AM is eigenlijk een verslaving. Lopen er daar verslavingsdeskundigen rond?

Heel veel sterkte. :sob::muscle:

Jazeker, ik heb meerdere malen hechtingen gehad. Hmm mn psycholoog, tja, de band daarmee is wel oké. Verslavingsdeskundigen lopen daar ook, enkel zijn die altijd bezet, en ben je weel een half jaar verder voor je een afspraak kan maken.

Hmm het is wel met redelijk veel details ja, maar ik ben graag volledig. Dan is het volledige verhaal beter, dan het halve verhaal.

Hoezo is het volledige verhaal beter? Je triggert meerdere meiden hiermee. Volgens mij is dit verhaal nog steeds even erg als je eruit laat dat je tot je bot snijdt en zo diep snijdt dat het ontstoken is. Let alsjeblieft hiermee op, dit is triggerend.

Verder vind ik het wel heel snel gezegd dat verslavingsdeskundigen altijd bezet zijn en je er een half jaar voor moet wachten. Het is het wachten dan toch waard? Als je het écht niet alleen kan is zoiets wel de beste oplossing. Praat erover met je psycholoog.

Verder wil ik je veel sterkte wensen. Ik weet hoe naar zo’n verslaving is en ik ben er nu (gelukkig) al 3 jaar vanaf. Voor iedereen werkt een andere methode beter. Bij mij was het puur een knop omzetten en iets anders doen om mijn frustratie kwijt te kunnen zoals schrijven.

Je hoeft hier echt niet het hele verhaal te vertellen met alle details, zeggen dat je jezelf heel ernstig snijdt is al voldoende.

Daarnaast ben ik het met BrokenDreams eens, het is heel makkelijk om te zeggen dat ze toch altijd bezet zijn. Zet de stap om een afspraak met ze te maken, wie weet hebben ze wel veel sneller tijd voor je.
Verder denk ik dat het echt verstandig om de AM met je psycholoog te bespreken. Als jij niet open bent met haar over dat je snijdt, dan kan ze je daar ook niet mee helpen. Je hoeft het namelijk niet alleen te doen.

Heel veel sterkte!

Ja precies, en het kan gewoon andere aansteken om het ook zo diep te doen. Dus laat please gewoon zulke details weg.

Jij hebt zo te lezen heftige dingen meegemaakt. Ik krijg al rillingen als ik eraan denk.
Ik weet niet of het jou een beetje zal helpen, maar het is een idee. Schrijf je gevoelens op in een schriftje. Schrijf de nare gevoelens van je af.
Nogmaals ik weet niet of dit wat helpt. Misschien is het het proberen waard.

Respect voor jou, dat je wel naar oplossing zoekt.

Sterkte :heart:

Nou blij dan?

Haha wauw, overdrijven is ook een vak, dit is natuurlijk ook onnodig :’) BrokenDreams bedoelt het alleen maar goed, er zijn hier meer meisjes met ook een drang zichzelf pijn te doen en die kunnen getriggerd worden door jouw bericht. Verder is het voor je verhaal niet heel relevant hoe diep je snijdt toch, je wil er gewoon van af. En als je andere meiden kan helpen om dat soort (heftige) details weg te laten zodat zij zichzelf geen pijn doen, dan is dat toch de moeite waard? :slightly_smiling_face: Je weet zelf hoe moeilijk het is om het niet te doen.

Misschien kan je terecht in het AM topic? http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/algemeen-automutilatietopic-4-255975.0.html
Misschien dat je daar wat steun vindt.

Sta je al op de wachtlijst voor die verslavingsdeskundige? Een half jaar is lang, maar als je er vanaf wil, dan kan het geen kwaad daar op te wachten. Zolang je er zelf ook maar aan blijft werken met je psycholoog.

Sterkte in elk geval! Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik hoop dat er snel verbetering in je situatie zit. :slightly_smiling_face:

Ja, super!