Ik denk teveel na?

Hee allemaal!

Ik heb best wel een probleempje…

Ik stress namelijk zo erg tegenwoordig en echt om de domste dingen… Ik weeg dingen altijd heel erg af… Als ik op de fiets zit en ik moet een weg oversteken dan bedenk ik altijd alles wat er kan gebeuren en soms raak ik dan ook helemaal in paniek omdat mijn hoofd ervan overtuigd is dat ik bijvoorbeeld aangereden ga worden met alle gevolgen van dien… En als mijn vriend naar college moet heb ik soms ook echt de overtuiging dat er iets gaat gebeuren en dan paniek ik soms zo erg dat ik ervan ga hyperventileren (hier heb ik wel een ‘aanleg’ voor, dus daarom gebeurt het zo snel denk ik) Ik heb echt het gevoel dat ik de controle over mezelf kwijt ben en dat mijn logische manier van denken over wordt genomen door constante stress en angst. Daardoor word ik ook echt moe en vaak ziek… Dus ik weet echt niet meer wat ik ermee moet :frowning_face: Ik ben echt bang dat de huisarts me een aansteller gaat vinden namelijk of me uit gaat lachen of me niet serieus neemt…

Ik hoop dat iemand iets herkent of goed advies heeft…

Geloof het of niet, maar waarschijnlijk groei je er wel overheen. Ik had dat vroeger ook, ik begon te huilen zodra ik alleen thuis moest zijn omdat ik bang was dat mijn ouders iets zou overkomen en kreeg helemaal buikpijn als ik het gevoel had dat ik ze al heel lang niet gezien had. Jij hebt het wel wat extremer, maar alsnog denk ik dat het allemaal wel goedkomt. Als je je er echt kut om voelt - wat begrijpelijk is - dan kun je natuurlijk naar de huisarts gaan, misschien kan die je er wel eerder vanaf helpen. En geloof het of niet: huisartsen lachen hun patiënten niet uit. En stel dat ze het niet helemaal serieus nemen (die kans acht ik niet grot, maar toch): wat dan nog? Maar don’t worry, hij/zij/het neemt het wel serieus hoor. :slightly_smiling_face:

Dat heb ik oowk.