ik denk op een gekke manier

Hey!
ik had geen idee waar ik dit moest posten maar het zit dus zo: ik denk heel gek.
In plaats van te zeggen dat ik gelukkig ofzo ben, zal ik zeggen dat ik vandaag donkerpaars met felgroene swirls ben… Ik link ook kleuren aan personen, mijn beste vriendin is fel vurig rood met toch een paarsige ondertoon en oranje, mijn vriend is navy blauw maar ook wat kaki…
Geuren link ik dan weer aan grafieken… Ik heb mijn parfum gekozen omdat dit parfum een slanke smalle curve had en een ander parfum had een bredere plattere curve. Ik heb voor de slanke smalle gekozen omdat ik mij dan ook zo zou voelen.
sommige geluiden zijn ook curves bv een muis is een gladde klokvormige curve, een vleermuis (ja ik hoor vleermuizen) heeft dezelfde curve maar dan helemaal met kartels erin…
ook zei ik ooit tegen mijn vriend in het bos “het ruikt hier warm”…

echt allemaal zo’n gekke dingen:p ik ben dus ook verschrikkelijk slecht met woorden omdat alles dus een kleur of curve heeft ofzo…
ik weet dat er iets is wat hier heel hard op lijkt maar dan zouden cijfers ook kleuren hebben, en dat heb ik dan weer niet…

Zijn er nog girlsceners die op deze manier denken? :stuck_out_tongue:

Ik vind dit heel bijzonder en interessant, heb het zelf niet!

dat met warm ruiken heb ik ook, maar met kleuren niet, dat heeft wel een naam die ik niet weet.

vandaag rook het naar onweer. maar eigenlijk heb ik alleen dat soort dingne

hmmm onweer ruikt zo lekker!!!
dan is alles weer zo fris!:smiley:

bijzonder!
heb t zelf niet > wel dat van die geur met onweer, maar dat hebben meerdere mensen denk ik wel. En dat ervaar ik altijd al als heel prettig.
Ik denk dat het best fijn is als je hebt wat jij hebt.Aangezien het je creativiteit en gevoel vast erg zal bevorderen.

Dat met ‘het ruikt warm’ heb ik ook wel. Maar voor de rest herken ik het niet echt, nee. Maar ik vind het eigenlijk wel grappig klinken. Als iemand tegen me zou zeggen "ik voel me vandaag geel met rode stippels’ zou ik dat best wel leuk vinden. Klinkt gezelliger dan ‘ik voel me blij’.

dat met die kleuren… zijn dat aura’s ofzo? ik weet het niet hoor, maar moest ik gelijk aan denken

moest ik ook aan denken inderdaad, maar geloof t niet

Klinkt een beetje als synesthesie! Sommige mensen hebben dat, ze zien dan ook bijvoorbeeld elke dag van de week als een andere kleur ofzo. Volgens mij kun je op internet wel van die testjes doen om te kijken of je dat hebt :relieved:

Ja inderdaad! Moest ik ook gelijk aan denken.

@capitalME: het zijn geen aura’s… gewoon… nja een gevoel… ik zie het niet voor mij maar het zit in mijn hoofd ofzo…
het is gewoon een beeld van kleuren dat in me opkomt als iemand me vraagt hoe ik me voel…
levert wel altijd interessante gesprekken op:p

Dat wilde ik ook zeggen!

ik bedenk me net nog iets…
klinkers hebben karakters
A is heel waardig en statisch
I is elegant en gracieus
O is heel stoer en robuust
E is heel down to earth
U is ofwel gewoon niets of gek

en hierdoor krijgen namen ook een betekenis:
Alana Sinesael: een waardig (a), elegant (i) persoon maar die wel weet waarover ze spreekt en niet zomaar wat zit uit te kramen (e)
Qardin Falcona: hecht veel belang aan waarden (a) en zal je daarom beschermen (o), is ook gracieus (i)

(dit zijn de namen die mn vriend en ik hebben in een videospelletje, de letters van Alana Sinesael (ik) zijn gekozen voor het karakter, maar de letters van Qardin Falcona kloppen wel met zijn karakter

net zo’n testje gedaan en blijkbaar heb ik idd wel enige vorm van synesthesie:p

Ik link geuren ook erg aan gebeurtenissen en beelden, maar ik ben een beetje een beeld-denker…

Ik heb dat alleen dat ik de namen dagen en maanden kleuren geef. bij dagen zie ik er in mijn hoofd ook nog een of ander vaag plaatje bij wat ik niet echt kan uitleggen…

Zo is voor mij maandag geel, dinsdag blauw grijsachtig, woensdag zwart, donderdag rood/oranje, vrijdag wit, zaterdag zwart en zondag geel.
precies hetzelfde met maanden januari rood, februari oranje, maart geel etc.

Dat heet synesthesie:

Oh dat zei al iemand :’)

Hee zoiets herken ik maar ik heb het meer met getallen… alles heeft getallen (bijvoorbeeld hoeveel stoelen er in een lokaal staan) en die tel ik weer bij elkaar op en dan kijk ik wat er uit komt. bijvoorbeeld 5 is een goed getal maar 9 is een slecht getal. Ik ben echt heel de dag door aan het tellen en rekenen.

Verder heb je hier eigenlijk helemaal niks aan…

maar ik heb geen synethesie