ik denk niet dat ik het zonder hem kan

pas geleden heb ik het uitgemaakt met mijn vriendje omdat het gewoon niet meer goed ging tussen ons. ik irriteerde me aan alles wat ie deed/zei en ik had helemaal geen zin meer om hem te zien enzo. dat was 2 maanden daarvoor ook al een keer gebeurd maar toen miste ik hem zo erg dat ik hem weer heb teruggenomen. nu is het dus weer uit en aan het begin leek dat echt beter maar nu heb ik meer het gevoel alsof ik elk moment doodga. hij wil niet meer met me praten omdat ie dat niet kan omdat we eigelijk nooit echt vrienden zijn geweest, meteen toen we elkaar ontmoetten waren we eigelijk al bezig dus dit snap ik ergens wel maar ik kan het echt niet. we hebben een jaar en 8 maanden iets gehad en er is in die tijd zoveel gebeurd dat ik eigenlijk niet weet of ik zonder hem kan.
ten eerste ging het met mij heel slecht toen ik hem leerde kennen, ik had last van een depressie en ik deed mezelf pijn op heel veel verschillende manieren, hij was de eerste die dit accepteerde en hij is er echt elke seconde voor me geweest en als het een keer slecht ging bleef ie de hele nacht met me wakker om ervoor te zorgen dat er niks verkeerd zou gaan. ook zijn het afgelopen jaar allebei mijn opa’s overleden en hier had ikhet heel moeilijk mee. hij is mee geweest naar allebei de begrafenissen en heeft me toen ook echt heel goed geholpen. we hebben samen echt de mooiste tijd van mijn leven gehad en ik zou er alles voor over hebben om dat nog een keer over te doen echt alles, maar aan het eind waren mijn gevoelens gewoon opeens weg…
sinds dat het uit is voel ik me echt helemaal niet meer goed, ik huil alleen nog maar en ik heb nergens meer zin in, het lijkt alsof ik weer aan het terugzakken ben naar hoe het eerst met me ging, net nu het zo goed ging. ik mis hem en ik wil bij hem zijn maar aan de andere kant weet ik dat dat misschien niet het beste is. ik weet gewoon niet of ik wel zonder hem kan… hij was echt perfect, echt de liefste jongen die ik ooit heb ontmoet en ik weet echt niet wat ik moet doen, help me asjeblieft?

ieder meisje denkt niet zonder haar exvriendje te kunnen, dat vind ik best normaal. maar gezien je verleden, depressie, zal ik als ik jou was naar een psychiater? gewoon om je hart te luchten. ik heb hetzelfde gehad, dacht precies zoals jij. maar door de psycholoog ben ik anders gaan denken.

ga ook met je met je vriendinnen om, huil vaak waar ze bij zijn. je komt er over, heus!

Awh, ik krijg hierzelf ook tranen van. Probeer met hem weer te praten. Iedereen heeft weleens dat het gevoel wegzakt, maar dat gevoel komt meestal wel terug. Je moet hier echt uitgebreid met hem praten. Misschien zal hij je wel wat minder vertrouwen, omdat dit vaker zo gegaan is? Maar als je echt niet zonder hem kan, praat met hem. Je moet echt kijken wat het beste voor jullie is.

en waar baseer jij dit op ?

meeste berichten hier? meeste ervaring in omgeving?

Ik herken je verhaal, maar heb geen tips voor je. Ik heb een korte maar intense relatie gehad met een jongen en het uitgemaakt omdat ik een te benauwd gevoel kreeg. Daarnaast hadden we ontzettend veel discussies en ruzies en meningsverschillen en respecteerde hij mij, vriendinnen en familie niet. Genoeg reden om het uit te maken en als er een persoon is die ik kan haten is hij het wel maar ik heb het er na 4 maanden nog steeds moeilijk mee…

Ik denk dat je niet bij hem aan moet komen om dat je hem weer terug wil. Met alle respect, maar het is niet zo dat als jij merkt dat je niet zonder hem kan en hem toch mist, dat je hem dan maar weer terug wil. Dit is voor hem vast heel verwarrend, want je stoot hem af en trekt hem weer aan.

Je zegt zelf dat het beter is, dus blijf hier bij. Dat je hem mist is natuurlijk logisch, je hebt meer dan 1,5 jaar lang alles gedeeld en dat is er nu niet meer. Je hebt niemand om op terug te vallen.

Ik denk dat je er even tijd overheen moet laten gaan en dan zal je vanzelf zien dat het beter gaat. Je kan niet zonder gevoelens doorgaan omdat je hem alleen mist, dat zou niet eerlijk zijn tegenover hem en wat je al eerder deed, dan maak je het uit. Vraag jezelf af of je het hem aan wil doen.

het kan helpen om een goede vriendin in vertrouwen te nemen en haar vertellen waar je mee zit.

ik wil je niet in de war maken, maar misschien mis je hem wel oprecht. je zegt dat je gevoel weg was. maar misschien zagen jullie elkaar iets te veel? dan kan je je makkelijk gaan irriteren. (ik heb dat wel in ieder geval!)