Ik denk ECHT teveel na :(

Hee girls, hier even een wanhopige random post. Beknopt: een leuke jongen vindt mij heel leuk, hij heeft al ongeveer een halfjaar ontzettend veel moeite voor me gedaan maar ik heb nooit echt overduidelijk toegegeven omdat ik een beetje heel erg bang ben. Hij vond me ‘anders’ en hard to get en daarom ontzettend interessant. Hij heeft al menigmaal toegegeven dat hij me écht leuk vindt (maar hij kent me dus nog niet zo goed). En nu komt het er echt op aan, want hij weet ook dat een halfjaar wel erg lang is en het er nu van moet komen. Ik ken hem al redelijk, heb al vaker gesprekken met hem gehad in het echt maar ook op whatsapp.
Probleem: ik durf niet. Ik durf gewoon écht niet. Het duwt zoveel druk op me, ik heb er zoveel stress en druk van. Hij ik zegmaar bestwel erg sociaal en ‘populair’ en kan wel veel meisjes krijgen. Ik ben een meisje dat de ene dag super onzeker is en niks uit haar strot krijgt, en de andere dag vol zelfvertrouwen zit en spontaan is. Ik ben gewoon bestwel raar. Jongens vinden me geloof ik op een afstandje wel leuk, maar als ze me beter leren kennen komen ze erachter hoe moeilijk ik te openen ben. Ik zit echt in de knoop met mezelf.

Heeft iemand tips tegen deze stress en zorgen. Ik weet het, het ideale is gewoon als ik alle zorgen vergeet, niet meer zoveel nadenk en peins en er gewoon gedachteloos voor GA. Maar ik ben bang dat ik in elkaar stort nadat hij erachter is gekomen dat ik toch niet zo leuk ben. Dat ik mentaal dan echt kapot ga en mijn zelfvertrouwen weer beneden nul daalt. JA, er is iets drastisch mis met mijn zelfbeeld en ik ga kapot van mijn eigen gedachten. Dat weet ik. Ik wil hier vanaf! Argh!

laat die jongen maar lekker werken, playing hard to get… Als hij je echt wil, doet hij wel moeite om je te openen. En accepteert hij dat je een moeilijke bent :stuck_out_tongue:

En als je echt op hem af wil stappen, doe dat dan op het moment dat je het meest comfortabel bent (dus misschien als zijn vrienden er niet bij zijn, en jouw vriendinnen ook niet.

Een jongen moet van je houden zoals je bent,
Hij moet verliefd zijn op de ‘gekke’ jou.
Hij moet het schattig vinden en er om lachen. Als het echt de ware is komt het vanzelf goed, zo moet je denken.

Stel je zelf de vraag, Wat gebeurt er al hij nee zegt?

• Je gaat niet dood
  • De wereld word niet overspoeld door een golf
  • Er gaat geen atoombom af

Er gebeurt eigenlijk niks.
En hier na kom je misschien wel iemand tegen die helemaal gek van jou is en jij van hem

Nee heb je, en ja kan je krijgen!
Stel hij vind je wel leuk, dan heb je dat toch even gedaan! en heb jij de eerste stap gezet… Onderneem je geen stap? Ja dan zal je moeten toekijken en wachten tot hij misschien verliefd word op een ander.

DUS GAAN MET DIE BANAAN

Je denkt ECHT te veel na :stuck_out_tongue:

wees niet zo onzeker joh!
Bovendien: ik ben het eens met bgirlx, als hij je echt leuk vind,
gaat hij er wel voor denk ik.

Tenzij! Hij ook zenuwachtig is…
Je kunt het wel stapje voor stapje proberen misschien?
Gewoon eerst beginnen met oogcontact enz.

Hm. Ik denk niet dat je te veel nadenkt, maar dat je gewoon met jezelf in de knoop zit (zoals je zelf ook al zegt). Het klinkt echt enorm cliché, maar ik ben ervan overtuigd dat zolang jij niet gelukkig bent met jezelf (je noemt jezelf raar, niet bijster positief), een relatie heel lastig wordt. Ik merk het in mijn eigen relatie: ik ben zo onzeker als de pest en eigenlijk komen al onze ruzies puur en alleen uit mijn onzekerheid… Als hij zegt dat ik er goed uitzie of dat hij van mij houdt, kan ik dat allemaal niet geloven. Ik snap werkelijk waar niet hoe iemand het mij vol kan houden, maar goed, die wezens bestaan blijkbaar hahaha.

Mijn punt is dat je eerst aan je eigen beeld moet gaan werken en dan pas risico’s moet gaan nemen. Als je dat nu al doet en het gaat mis, zul je je extreem rot voelen, iig rotter dan met een positief zelfbeeld.

UUUUUUP!

Heeft hij jou al gevraagd? En dan bedoel ik écht gevraagd, niet vage ‘ik-vind-je-zo-leuk’-dingen.

Nou, hij wilde me beter leren kennen enzo buiten opstap, en heeft me dat letterlijk gevraagd. Hij blijkt me echt heel leuk te vinden, tot nu toe. Ik deed vaag, ik wist het gewoon niet. En nu komt het zegmaar op mij aan. Wat ik beslis wordt het zegmaar.

Gewoon met hem afspreken! :slightly_smiling_face:

Meid ik snap echt hoe jij je voelt en ik ben het volledig met je eens
Met dat druk op je leggen snap ik heb ik zelf ook weleens
Heb geen goede tips ik hoop alleen dat je ooit iemand ontmoet
Waarbij jij jezelf kan ontwikkelen en bij diegene kan zijn zonder druk
:slightly_smiling_face: komt allemaal welweer goed

Ja maar dan heb ik dat nog steeds :frowning_face:

Ik ben enkele jaren terug ook een relatie ingegaan terwijl ik super onzeker/mentaal niet zo stabiel was. Hij vond het wel lastig om ermee om te gaan, maar hij heeft me er zeker mee geholpen om juist meer zelfvertrouwen te krijgen. Toch hebben we wel veel ruzies gehad die ontstaan zijn door mijn onzekerheid.
Je kunt het altijd proberen en kijken hoe het uitpakt, mocht hij het raar vinden dat je zo in elkaar steekt, dan kan hij dus gewoon niet waarderen hoe jij zelf bent. Dan is het niet meant to be, maar heb je het gewoon geprobeerd.
Is het de juiste jongen voor jou, dan zal hij jou accepteren zoals je bent.

Hahaha moest hier stiekem even om lachen. Ik ben het er trouwens wel mee eens.
Jij moet je niet ergens in storten omdat je druk voelt. Als hij iets wil moet hij er moeite voor doen. Gewoon rustig op het tempo dat jij prettig vindt. Dat je een beetje ‘gesloten’ bent heeft iedereen wel, daar kom je vanzelf wel uit. Als hij erop afknapt dat het ‘lang duurt’ is dat lekker zijn verlies!

ik heb dit ook !

ik denk bij alles altijd te veel na en bij bijna alles heb ik er later spijt van dat ik het toch niet heb gedaan of geprobeerd…

ik hoorde deze laatst en het zette me toch wel aan het denken : als je niks durft, maak je ook niks mee

Nouja herken ik mezelf wel in. Maar hey, zeg het hem gewoon! Heb ik ook gedaan tegen een jongen, en nu is hij al 3maand (nouja, opzich niet echt lang) mijn vriendje en maakt hij mij super gelukkig! Hij weet dat hij geduld met mij moet hebben en dat ik soms heel vrolijk ben en 2minuten nadien kan staan huilen als een klein kindje dat geen lolly krijgt maar weet je zo ben ik gewoon, en als hij dat accepteert ga jij je echt goed voelen!
Succes meid! xx :wink: