Ik Denk Dat Mijn Ouders Gaan Scheiden ?

hoi allemaal,
Ik denk dat mijn ouders gaan scheiden,want ze hebben heel vaak ruzie en ze trekken als mijn moeder of vader stom reageert hele stomme gezichten naar mij en als ik het vraag aan ze of ze ooit zouden gaan scheiden dan zeggen ze altijd en dan ook altijd nee en mijn moeder scheld mij soms ook uit :frowning_face:
Wat moet ik doen help me alsjeblieft…

Eigenlijk kan je vrij weinig doen.
Ik begrijp dat je het heel vervelend vind, maar het is de relatie van je ouders en je kan er weinig aan doen. Je kan wel met ze gaan praten dat je het vervelend vind dat ze zo doen en dat je graag duidelijkheid wil, maar voor de rest is er weinig te doen vrees ik…

Als ze ruzie hebben betekent het niet altijd dat ze gaan scheiden. Ruzie in een relatie is gezond, maar ik weet natuurlijk niet in welke mate ze ruzie hebben.
Als ze zouden gaan scheiden, dan is het misschien wel beter. Dat klinkt heel raar en ik hoop natuurlijk voor je dat je ouders bij elkaar blijven. Maar als ze uit elkaar zouden gaan, dan is er veel minder spanning en ruzie in huis.
Misschien kun je eens met je moeder gaan praten over waarom ze je uit scheld.
Gewoon een rustig gesprek, misschien bedoeld ze het helemaal niet zo.

Dat weet je nooit, ik, en niemand van girlscene, kan zekerheid geven dat ze nooit gaan scheiden. Ik wil overigens wel zeggen, dat ruzies overal voorkomen en dat dat niet meteen betekent dat ze gaan scheiden. Niet veel mensen geven hun (lange) relatie waarin ze alles hebben opgebouwd zomaar op.

iedere ouders hebben ruzie en ook periodes dat het minder gaat. ik zou je niet te veel zorgen maken.

Bedankt voor alle informatie