Ik denk dat ik mijn beste vriendin kwijt ben..

Hey,
Ik ben denk ik mijn beste vriendin (J) kwijt…
We hadden het altijd heel gezellig. Echt heel leuk en we waren onafscheidelijk. Totdat ik bevriend raakte met een jongen ( B ) en een ander meisje (M), waarmee ik ook omging. Ik had een feestje met hun en J en nog een paar mensen. En blijkbaar heb ik niet genoeg tegen J gepraat. Althans dat vond zij. Ik vond het raar dat ze zo reageerde, ik kan toch ook een avond met iemand anders omgaan?!
Daar hebben we toen (voor het eerst) heel erg ruzie over gehad… En toen vond ze dat ik te boos was. En ze kwam ineens met een waslijst aan dingen die ik moest veranderen aan mezelf anders wilde ze niets met me te maken hebben… Ik liet haar maar schreeuwen, en ondertussen kreeg iedereen op school, behalve B & M een hekel aan me. We hebben het na 3 weken bijgelegd. Na heel lang praten. Maar nu heeft zij ineens een nieuwe beste vriendin, en ze wilt niet meer met me afspreken. Ik denk dat ik haar kwijt ben. Wat moet ik doen?
En trouwens, bedankt als je dit hele verhaal hebt gelezen haha. Help me alsjeblieft.

Ow lastig… Typisch meiden ding. Probeer eens een rustig gesprek met haar te hebben erover en miss kan je vragen of ze de dingen die op de lijst stonden van wat je volgens haar moest veranderen al lang last van heeft zo ja dan heeft het niks met dat feest te maken en knapte ze gwn en miss kan je wat aan jezelf proberen te veranderen. Je zei zelf dat je ook met andere om moet kunnen gaan dus dat is bij haar ook zo natuurlijk. Ik snap je heel goed ik denk dat jullie allebei rustig moeten uitleggen hoe jullie je voelen. Succes ermee x

Typisch meiden inderdaad. Ik heb ook ooit ruzie gehad met een vriendin omdat ik haar tijdens de begrafenis van haar opa niet had geappt hoe het met d’r ging (ik wilde dit 's avonds doen omdat ik dacht dat ze niet met d’r mobiel zou gaan zitten spelen tijdens de begrafenis, duh). Toen werd ze 's avonds super boos en kwamen er ook ineens allerlei andere dingen bij. Terwijl zij eigenlijk degene was die heel erg veranderd was. Uiteindelijk was ik er klaar mee en heb ik het gesprek afgekapt en d’r nooit meer gesproken.

Dat is natuurlijk wel erg drastisch maar bij deze vriendschap zaten gewoon meer dingen dwars. Ik denk dat als je zo’n goede vriendinnen met haar bent je er echt wel op een rustige manier over kunt praten, ook over het feit dat zij nu ineens een nieuwe vriendin heeft. Zeg gewoon dat het niet je bedoeling was haar buiten te sluiten en zo en dat je haar nog steeds als je beste vriendin ziet.

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt en deze vriendschap is verbroken. Ik kwam in de tweede in een nieuwe klas en werd al snel beste vriendinnen met een meisje, dat duurde twee jaar en we hadden altijd veel lol, ook onze ruzies, maar ook veel lol.

Zij mocht vanwege haar geloof nooit naar feestjes, afspreken ed. dus op feestjes ging ik veel om met andere meiden en leerde ik ook een nieuwe vriendin kennen waar ik het ontzettend goed mee kon vinden, dus ook op school aangezien we bijna overal bij elkaar zaten.

Toen kreeg ik twee à drie weken terug opeens een appje dat ze geen vriendinnen meer wilde zijn, ik was veranderd, had haar ingeruild en negeerde haar in de pauzes, dus het was over. Ik heb daarop gereageerd dat ik het jammer vond dat ze de lol die we samen hadden, de keren dat we elkaar hielpen/steunden en met elkaar lachten vergat, maar dat het goed was zo.

Nu moet ik zeggen dat ik het laatste jaar niet een beste vriendin voor haar was geweest, zij ook niet meer voor mij, maar als er iets was wilde ik haar altijd helpen, maar ze was zelden nog op school toen ze hoorde dat ze niet overging en gewoon ontzettend jaloers.

Ik heb hiervan geleerd dat je aan zo’n vriendschap weinig hebt, dus mijn advies zou zijn om haar lekker te laten voor wat het is. Zij kan niet jou enige vriendin zijn op de wereld, als jij tijdens een feestje lol wil maken met anderen moet dat kunnen, daar moet zij achteraf niet boos of teleurgesteld om zijn, dat moet kunnen, zeker als zij zich jou beste vriendin noemt.

Dat ze nu een nieuwe vriendin heeft is misschien wel om jou jaloers te maken, maar ga er vooral niet op in, dat is haar doel. Tenzij je haar ontzettend mist, dan moet je gewoon even om te tafel gaan, maar zolang ze dit soort dingen flikt lijkt het me niet dat zij zo’n perfecte vriendin is, ze moet accepteren dat jij ook met anderen om wil gaan.

Laat haar gaan. Die ben je beter kwijt dan rijk.

Dit ja.