Ik denk dat ik mijn beste vriend leuk vind.

Dag dames,

Ik zit momenteel zo vreselijk in de knoop met mijn gedachten en gevoelens dat ik mezelf in de wegloop en geen raad meer weet met mezelf.

Ik heb mezelf erop betrapt dat ik een oogje heb op mijn beste vriend die ik al 3 jaar ken. Toen hij op vakantie was recent, heb ik toch hier thuis vrij vaak over hem gehad. En iedere keer als we samen zijn, voel ik me wel heel fijn maar ook ongemakkelijk. Gewoon door het feit dat ik niet weet wat ik wil. Ook omdat ik namelijk heel erge bindingsangst heb.Terwijl ik dondersgoed weet dat, als het wat wordt, ik heel goed terecht kom. Zijn ouders zijn schatten van mensen en hoewel hijzelf niet zo vaak thuis is geweest bij mij, mijn ouders hem ook zeker accepteren. Gewoon omdat iedereen weet dat wij sowieso wat aan elkaar hebben; we hebben een goede baan en dezelfde interesses en dezelfde gedachtengang. Mijn vader vroeg daarstraks: ‘Joh, is hij niet iets voor jou?’.

Ik heb het idee dat ik mezelf voorlieg als ik niks zeg, maar ik ben ook erg bang dat ik onze vriendschap beschadig. We zien elkaar vrij regelmatig en ondernemen vaak wel iets… Maar toch heb ik het idee dat niet alleen ik in mijn doen en laten blokkeer, maar ook dat hij juist blokkeert. Gisteren durfde ik eindelijk te zeggen dat ik hem toch best er goed uit vond zien (hij is heel erg veel afgevallen), en deze gedachte over mij bij hem was voor wel 300% wederzijds :-). Ook hij durfde het te zeggen tegen me.

Zucht, ik weet gewoon niet hoe ik het hem moet vertellen… Pas als ik zeker weet dat het misschien wel eens wederzijds zou kunnen zijn? Gewoon recht voor zijn raap zijn? Misschien dat als we film kijken het een beetje laten merken? Ik weet het niet, ik weet het echt niet.

Heeft iemand zoiets soortgelijks meegemaakt? Raad is welkom!

up?

je kan eens gaan vragen: vindt jij eigenlijk iemand leuk?

Ik vind het verschrikkelijk moeilijk om te hinten, hoewel we elkaar regelmatig zien. Ik zie hem voor veel meer aan als vriendschap. Ik denk dat hij dat wel heel goed weet. Hij is gelukkig een vent die hints tenminste wél snapt.

Ah grappig, ik heb net precies hetzelfde meegemaakt haha.
Bij mij ging het een beetje vanzelf, ik zei voor de grap ‘och, moet er een kusje op?’ toen hij zich pijn had gedaan ofzo, en toen ging hij daar op in en toen gaf ik hem dus een kus, en toen zoende hij me haha.
Maarr ontopic, ik denk dat je best inderdaad onder een film kijken wat tegen hem aan kunt gaan zitten ofzo, en dan heeft hij het vast wel in de gaten.
En zo niet, kun je het hem best vertellen. Hij is je beste vriend, dus hij reageert daar vast wel goed op.

Heeft het bij jou geen schade toegebracht aan je vriendschap?

Nope. We praten vrijwel op dezelfde manier tegen elkaar, maar gewoon wat liever haha. Er is eigenlijk niet zoveel veranderd.

Up

hmm misschien eens wat dingen met hem doen die meer neigen naar ‘dates’?

Romantische film enzooo :smirk: :smirk:

Trouwens, ik kreeg ook ooit een relatie met een zeer goede vriend van me. Toen het uitging was het wel een beetje awkward, maar dat verdween wel na een tijdje. :slightly_smiling_face:

Ai… wat lastig
Ik zit in soortgelijke situatie, maar weet ook niet zo snel een goede tip…
Ja film kijken is wel een goed idee idd :grinning:!
ik zou alleen niet weten hoe je dat kan vragen… misschien heeft iemand daar een goede tip voor?

Succes verder! xx

Juist omdat je bang bent de vriendschap te beschadigen, zou ik het heel voorzichtig aanpakken. Geef inderdaad hints of zeg een keer dat je je zo fijn voelt bij hem en dat soort dingen. Hij is je beste vriend dus je kunt daar gewoon voorzichtig eerlijk in zijn.

We maken echt continu flirtende grapjes tegenover elkaar, niets bedoelend. Ik vind het zo verschrikkelijk moeilijk hem de waarheid te vertellen…

Jij kunt jouw gevoelens voor hem niet langer negeren, en dus is er maar 1 oplossing: Hem de waarheid vertellen. Maar ja… allereerst moet je die bekentenis inleiden:

• Kijk hem diep in de ogen, en kijk net iets te lang
  • Neem een gelukkige, positieve houding aan. Door regelmatig te glimlachen.
  • Raak hem af en toe subtiel aan

Ik weet niet of jullie het gewend zijn om elkaar een dikke knuffel te geven? Nee? Doen! Ook jongens houden hiervan (heb ik ervaren). Zijn jullie dit wel gewend? Hou hem dan net iets liefdevoller vast.
Je kunt ook gebruik maken van de kou buiten. Ga samen een rondje wandelen. Hopelijk steeks hij zijn handen in zijn zakken, en kun jij hem bij een van zijn armen vasthouden. Zo loop je lekker dicht naast elkaar.

Ik heb hem eigenlijk nooit durven te knuffelen…

Maar goed, ik plaag hem een beetje, en hij stuurt iedere keer hele lieve berichtjes terug… Ik denk dat hij ook wel door heeft dat er iets meer is :slight_smile:

Bedankt voor jullie adviezen lieve meiden!

Knuffelen moet je doen!! Tis zo fijn… :flushed:
T was alleen een beetje vreemd dat hij mij heel veel knuffelde toen hij nog en vriendin had… :confused: