Ik denk dat ik een tumor heb!

Hey

Ik ben een meisje van 15 jaar oud,
Ik voel me de laatste tijd erg vergeetachtig, eigenlijk al best lang maar het is veel erger geworden.
Het klinkt best gênant maar ik was vandaag m’n billen vergeten af te vegen na het poepen😳.
De dag daarvoor dacht ik dat mijn ID mijn pinpas was en ik weet nooit welke data het is.
Het wordt steeds erger, ik ben bang dat ik een tumor heb omdat ik vaak duizelig wordt en het zicht dan zwart wordt voor m’n ogen wordt. ik heb dat zowat elke dag
Ik heb ook vaak rillingen door m’n boven lichaam ik heb ook een lymfekliertje op m’n hoofd al ongeveer voor een jaar maar ik moest er een brein scan voor maken ( sinds ongeveer 3 a 4 weken geleden) maar m’n moeder heeft geen tijd want ze werkt. en ik heb ook last van tintelende voeten en handen. Deze klachten heb ik al meer dan 6 maanden en ze worden steeds erger Ik ben niet de enigste die zich zorgen om mijn vergeetachtigheid maakt mijn moeder en een van m’n docenten namelijk ook sinds het erger is geworden.
En nu ben ik bang dat ik ik misschien een tumor in m’n hoofd heb want ik had m’n klachten gegoogeld en er kwam uit dat ik een tumor heb.
Ik wil heel graag naar de huisarts maar Ik wil m’n ouders niet meenemen naar de huisarts want we zitten noch te rouwen van het verlies van m’n zusje aan een ernstige ziekte, dus wil ik hun niet bezorgd maken.
ik kan ook niet alleen gaan want m’n vader is aan de strenge kant en wilt altijd weten waar ik uithang, dus dat gaat het ook niet woorden.
Dus Ik weet niet wat ik moet doen.
Ps: ik ben al ongeveer 2 a 3 maanden bang dat ik een tumor heb en de stress maakt me kapot.

Als ik google dat ik pijn in mijn linker teen heb, blijk ik ook een hersentumor te hebben.
Conclusie is nooit je klachten opzoeken.
Toch zou ik naar de huisarts gaan, jij bent geen dokter, ik ook niet en de rest van GS ook niet. Dus ga naar de dokter. Ik snap dat je, je ouders niet wilt belasten maar je zit toch niet helemaal lekker in je vel.
Gecondoleerd met het verlies van je zusje…

Deze klachten kunnen ook komen juist door die stress. Maar zoals hierboven al is gezegd, alleen een dokter kan je vertellen wat het is.

Je moet wel naar de huisarts gaan! Straks heb je iets ernstigs en het is beter als je er nu iets aan gaat doet in plaats van wachten. Ik weet niet veel over ziektes etc. maar wat jij hebt klinkt niet goed. Ik vind eigenlijk dat je het je ouders wel moet vertellen maar als je dat echt niet wilt moet je sowieso wel even laten checken wat je hebt. Ga zelf naar de huisarts, maak een afspraak na schooltijd of tijdens, je kan dan zelf een fake briefje maken voor bewijs. En lieg gewoon tegen je vader dat je bij een vriendin bent of nog op school bent om een werkstuk ofzo af te maken. Ik hoop dat er niks met je is!

Google maakt alles erger, ik had ook een keer een naar buiten gegroeid bloedvaatje en volgens google was dat ook een goedaardige tumor.
Ga gewoon naar de huisarts, jouw gezondheid is ook belangrijk.

En heb je toen dezelfde klachten aan de dokter omschreven als je nu hebt?
Zo nee, alsnog gaan.

Waarom laat je je door je moeder afremmen? Het is wel je gezondheid waar we over praten.

Dit inderdaad. Je wil het toch juist weten als het ernstig is?

wil je nu geholpen worden of niet? Jezelf bang gaan zitten maken heeft geen nut. Het gaat om je gezondheid, wie weet is het niks bijzonders. Ik snap dat jullie extra gespannen zijn, na de dood van je zusje (gecondoleert) maar misschien is het niks ernstigs en iets wat heel simpel opgelost kan worden.

Je moet niet alles wat je via Google tegenkomt geloven. Als je zekerheid wilt moet je naar de huisarts gaan.

Ik snap dat je het eng vind en bang ben dat het iets ernstig is, maar je hebt het sowieso. Dan kan je beter naar de huisarts om erachter te komen wat het is. Wie weet is het zo opgelost! Niet te lang mee wachten, want als het echt iets ernstig is kan je er beter te vroeg bij zijn dan te laat.

Sterkte!

Ik kan het natuurlijk nooit met zekerheid zeggen, maar dit klinkt als ernstige stressklachten. Wat natuurlijk heel erg logisch is na het overlijden van je zusje!
Rillingen, vergeetachtigheid, duizeligheid en tintelende handen zijn allemaal klachten die te maken kunnen hebben met stress.
Ik zou natuurlijk alsnog naar de dokter gaan en heel duidelijk uitleggen waar je last van hebt want een onderzoek kan nooit kwaad.
Misschien moet je eens googlen op stressklachten, kijk bijvoorbeeld hier: Dit domein is geregistreerd door een klant van Oxilion.

Vergeet niet dat deze klachten erger kunnen worden hoe meer druk je je erom maakt! Daarom naar de huisarts gaan om ziektes uit te sluiten zodat je daarna ook weer gerustgesteld bent.

Heel erg veel sterkte met het verlies van je zusje.

Ik had dezelfde klachten als jij: vergeetachtigheid, tintelingen, duizeligheid. Ik bleek tekorten te hebben aan vitamine B12 en D. Dus laat je bloed prikken op die vitamines. Gewoon langs de huisarts gaan zonder je moeder.

Je moet dus een scan van je hoofd laten maken maar je moeder heeft het te druk, begrijp ik dat goed?

Allereerst, sterkte met het verlies van je zusje. Verder zou ik even naar de huisarts gaan met je klachten, maar ga aub met een open mind en niet met het idee dat je wat dan ook hebt, jezelf diagnostiseren werkt nooit. Overweeg ook psychische hulp, kan goed helpen met het verwerken van het verlies plus de stress klachten die je hebt.

Als je het pas kreeg nadat je te horen kreeg dat je zusje kanker had, lijken jouw klachten me echt het gevolg van die diagnose. En dat is natuurlijk niet raar, want er komt een heleboel stress, verdriet, onzekerheid etc. bij kijken.

Ga naar de huisarts, vertel waar je last van hebt en wellicht verwijst hij/zij je door naar de psycholoog, desnoods vraag je zelf om een verwijzing. Dat is helemaal niet gek.
En je hoeft niet bang te zijn voor je moeder, je moet er zelf voor zorgen dat je je goed voelt. Ga dus gewoon naar de dokter en laat je hierin niet afremmen.

Je kan ook prima alleen gaan voor die scan. Wij geven je alleen advies maar als jij niet wilt gaan, ga je niet. Het is jouw gezondheid en jij moet in jouw lichaam leven niet wij, of je moeder of wie dan ook.

Je gaat wel naar de huisarts, en je hebt al een scan gedaan zonder jouw ouders maar toch zeg je nu dat je niet zonder je ouders naar de huisarts wilt?

Trouwens lymfklieren bevinden zich niet in jouw hoofd.
Die ‘‘brein scan’’ is een MRI scan van jouw hersenen (als je die hebt).
Je hebt volgens jouw zelf ook al een baarmoederhals kanker.
Je hebt ook volgens jouw zelf een hersentumor.
Je bent ook volgens jouw zelf zwanger.

Je ouders rouwen over je zusje die kanker heeft.
Je denk zwanger te zijn omdat je handen niet gewassen hebt na het masturberen.
Je bent vele malen verkracht op de opvang toen je 5 was.
Je hebt een bloed onderzoek gedaan maar er kwam niks uit.
Je kreeg de symptomen pas toen je hoorde dat je zusje kanker had.

Ooit gehoord van Münchhausen syndroom?
Serieus laat je voor je eigen best wil nakijken bij de psychiater in plaats van mensen met een goed hart in de maling te nemen.

Ooh en volgende keer als je weer wat post over ziektes etc. DOE ONDERZOEK.

ps: wees blij dat je geen erge of chronische ziekte hebt.