Ik denk aan vreemdgaan

Hai mensen.
ik heb een super lieve vriend, maar ik denk de laatste tijd aan vreemd gaan…ik weet niet hoe het komt. de jongen waarmee ik dan vreemd wil gaan, vindt mij leuk.

ok ik weet wel waarom, het loopt niet zo heel lekker tussen mij en mijn vriend. dit om persoonlijke redenen van beide kanten. praten erover helpt niet.

wat moet ik nu doen? :frowning_face:

Sowieso niet vreemdgaan natuurlijk. Probeer te ontdekken wat je relatie je nog waard is en of je ervoor wil vechten. Als dat niet zo is, dan moet je het uitmaken.

Maak het uit en doe DAN wat je wil

oke bedanjkt voor de reacties.

Was dit zo moeilijk te bedenken?

ja.

Stel je nu eens eventjes voor dat je vriend lekker droog aan zijn mate zou zeggen:
‘Joo der is zo een meisje dat me leuk vindt, weet je momenteel loopt het wat minder tussen mij en men vriendin, wat denk je, zou ik vreemdgaan?’

Sorry hoor meid maar het is gewoon totaal onrespectvol naar je vriend toe.
Ben je niet gelukkig? Bespreek het dan met hem en maak het desnoods uit. Iedereen verdient beter dan iemand die hem aan het lijntje houdt.

Jeetje sommige reacties zijn echt lullig.
In ieder geval weet je dat het fout is dat je hier aan denkt…

je hebt twee opties:

• het negeren of er voor zorgen dat je er niet meer aan denkt en alles aan je vriend geven wat je hebt,
  • het uitmaken met je vriend en hem niet aan het lijntje houden.

Ik heb precies hetzelfde gehad.

Ik snap wel hoe je je voelt en ik vind dat sommige mensen ontzettend overdreven reageren. Ik denk dat je moet proberen uit te zoeken of de relatie met je vriend nog te repareren is. Ik zou verder proberen niks te doen met die andere jongen, omdat ik persoonlijk vreemdgaan echt niet vind kunnen. En stél dat het uitgaat, dan zie je dan wel weer. Maar ik zou eerst vechten.

Voor de rest: ik ben van mening dat ze niet vraagt of ze vreemd moet gaan, maar dat ze vraagt of het normaal is om gedachten te hebben als het rot loopt met je vriend. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, TS?

Beetje lullige reacties hier… Maar hoezo weet je dat praten niet helpt? Al geprobeerd dus? Ik zou eerst inderdaad uit zoeken of je er nog voor wilt vechten, nog voor kunt vechten. Weten jullie beide van elkaar dat jullie vinden dat het wat minder gaat? En het vreemdgaan is misschien dan wel een gebrek aan wat je niet van hem krijgt op het moment. Maar het is respectloos tegenover hem.

Wat een rare reacties? Reageer dan gewoon niet, heeft niemand wat aan.

Ik ben het eens met de reactie boven mij, je moet wel praten, er is niet echt een andere oplossing (vreemd gaan zeker niet, al snap ik je gedachte) en dan kun je altijd nog even kijken wat je ermee gaat doen. Hier kom je geen steek verder mee…

Ik herken het wel hoor, als het niet zo lekker loopt tussen mij en m’n vriend word ik toch wat gevoeliger voor aandacht van andere jongens. Probeer te bedenken wat je nou allemaal zo leuk vindt aan je huidige vriend. Persoonlijk realiseer ik me hierdoor altijd dat ik toch voor mijn vriend zal kiezen en andere jongens niet aan hem kunnen tippen. Je interesse in die andere jongen verdwijnt waarschijnlijk gewoon als je het negeert :wink:

Ik snap het van de ene kant wel, je mist denk ik bepaalde dingen in de relatie, maar dan nog is het geen reden om vreemd te gaan. Je kunt het proberen op te lossen met je vriend, werkt het echt niet meer tussen jullie, dan kun je het uitmaken. Het is niet erg als je denkt aan vreemdgaan, zolang dit maar niet werkelijkheid wordt, hier zal je je vriend erg mee kwetsen.

Dat je denkt aan hoe het zou kunnen zijn met een ander: oke. Maar dat je werkelijk een persoon voor je hebt en al heb bedacht met wie je dan zou vreemdgaan, dat gaat in mijn ogen een beetje te ver. Ik kan begrijpen dat je eens wat anders zou willen, vooral als het even wat minder loopt tussen jou en je vriend, maar dit is best lullig voor je vriend. Ik zou een goed gesprek met hem aangaan, zodat jullie wat aan jullie relatie kunnen doen (dat het weer levendig wordt). En anders moet je toch denken aan het uitmaken: jongens vinden het ook niet fijn als ze aan het lijntje worden gehouden.

Ik denk dat de aandacht die je krijgt gewoon leuk en spannend is.

dankje voor de reacties.