Ik date maar zit met een ander in mijn hoofd.

Hi meiden,

Ik ben zo langzaam aan een beetje desperate aan het worden. In september een onwijs leuke jongen leren kennen. Intensief en leuk contact gehad waarop we hebben gedate. Deze date was echt onwijs leuk (heb het gechecked, vond hij ook). Maar hij vertelde dat hij net single was toen we elkaar leerde kennen. Het was niet zijn plan om zo snel zo close met iemand te worden dus hij was nogal verward door onze leuke date, koos er voor om langzaam aan te doen. Lang verhaal kort: ik vond dat, ondanks dat ik hem begreep, kut en we hebben er er een klein beetje gedoe over gehad door dingen die over en weer gezegd en verkeerd begrepen zijn. Afgesproken dat we elkaar maar even zouden laten.

Toch zochten we elkaar weer op, hadden op meer vrijblijvende basis contact en dan maakte mij onzeker. Ik merkte dat hij mij meer begon te benaderen, maar omdat hij die vorige keer liet merken er niet klaar voor te zijn en het door andere factoren niet meteen zag zitten zocht ik er niet teveel achter. Puntje bij paaltje vroeg hij waarom ik steeds het gevoel had dat hij van mij af wilde. Ik heb toen eerlijk gezegd dat ik het jammer vond dat ik ben afgeketst om een aantal redenen die hij voor onze date ook al wist. Hierop gaf hij aan dat hij niet snapte waar ik dat vandaan haalde en juist het gevoel had dat het beter ging. Dusdanig beter dat hij vond dat we nog maar eens af moesten spreken. Maar na mijn reactie dacht hij dat we niet echt op één lijn liggen. Hij heeft dat verkeerd opgepakt en ik heb dat uit wanhoop goed proberen te praten. Ik was in die tijd erg overreactive, zat slecht in mijn vel, had even geen werk, en reageerde daarom nogal dramatisch/zwaar op de hand. Totaal niet zijn ding…ook totaal niet mijn ding eigenlijk maar dat was mijn mood op dat moment. Ik heb dat bij hem aangegeven en hij vroeg nog of ik nu weer gewoon okee ben. Maar sindsdien spreek ik hem niet meer. En ik voel me bezwaard om steeds contact te zoeken, terwijl ik andersom wel na zou denken als een jongen mij toch bleef opzoeken. Maar zijn stilte lijkt mij duidelijk, hij heeft geen behoefte aan mij.

Ik vind het ronduit kut… heb sinds die tijd met een andere jongen gedate die een vervolgdate wil maar ik weet niet wat ik er mee moet doen. De jongen waar ik net over schreef kan ik op m’n buik schrijven denk ik. ik heb me van zo’n verkeerde kant laten zien bij hem dat ik, vermoed ik, iets definitief kapot gemaakt heb. Die jongen waar ik recentelijk mee gedate heb is leuk…wel heel anders (ook al mag je niet vergelijken). Maar niet de gene die dagelijks door mijn gedachten speelt… Wat doe je met zoiets? Het is niet eerlijk tegenover hem, maar ik kan ook niet blijven hangen in iets wat waarschijnlijk nooit meer goed gaat komen. Misschien naïef maar anderzijds denk ik… het kan toch niet zo zijn dat zo iets intensiefs voor hem ineens zo klaar is :face_with_raised_eyebrow:

Echt heel lastig zoiets… :sob::muscle: Vooral omdat je niet weet hoe hij jou nu ziet en in het hele gebeuren staat.

Zelf zeg je dat je hem al op je buik kan schrijven en denkt dat je al definitief iets kapot hebt gemaakt. Wat je zou kunnen doen is hem toch een appje sturen en daarin heel eerlijk zijn. Dat je niet weet hoe hij nu over je denkt maar dat hij toch door je gedachten blijft spoken. En iets van dat het je fijn lijkt om hem nog een keer te spreken. Zo heb je wel duidelijkheid hoe hij erin staat.

Als het toch al zo erg is als je denkt, zal een appje het niet veel erger kunnen maken, maar wie weet denkt hij er toch anders over dan je zelf denkt. En je kunt nu afwachten tot hij toch nog contact opneemt maar daar kwel je jezelf ook alleen maar mee. Wie niet waagt, wie niet wint! :wink:
In ieder geval heel veel succes

Echt een rot situatie zeg maar …
Als je die ene jongen echt niet opzij kan zetten, kan je hem misschien vragen om opnieuw te beginnen? Een nieuwe eerste indruk? Er helemaal voor gaan!
En wat die andere jongen betreft… ja ik kan natuurlijk niet weten wat je gevoelens zeggen hé

Zoals Justdoit als zei: Wie niet waagt, niet wint!

gewoon voor die eerste jongen gaan, dat is ten slotte de jongen die je écht leuk vindt en je hebt toch niks te verliezen?

Haha sorry, het is ook een beetje lastig om in een kort stukje te verwoorden. Maar idd, ik heb het allemaal erger/zwaarder gemaakt dan het was. Daardoor heeft hij het idee gekregen dat 100 stappen verder in heel dat date-gedoe stond dan hij zelf…dat ging hem te snel en teveel drama inderdaad. We hebben een paar appjes over en weer gestuurd en sindsdien is het eigenlijk wel klaar. Ik heb het maar ff gelaten want ik had overduidelijk teveel gezegd op dat moment.

Ik denk dat ik gewoon ga appen dat ik het jammer vind dat we geen contact hebben. Gewoon op een luchtige manier…ben al te vaak veel te eerlijk geweest en dat heeft niet veel goeds gebracht haha.

Dater een stilte is van zijn kant, hoeft niet te betekenen dat hij jou is vergeten. Misschien denkt hij gewoon aan je, maar dat het beter voor hemzelf is om jou te vergeten. Als je het niet probeert, zul je er spijt van hebben dat je het niet hebt gedaan of te lang hebt gewacht.
Ik zou zeggen ga ervoor stuur hem een bericht :wink: Succes xx!!